LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Uwaga lina!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12471
3.Šindel 12306
Bouldry:
1.Volf 11153
2.Stráník 10825
3.Stráník 10803
Hory:
1.Groš 7918
2.Punčochář 6708
3.Černý 6708

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086730 cest
Nové přelezy:
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb
Paranormál Xb

Stěny
Fitpark - Uhříněves
Boulder sokolovna Hrušovany - Hrušovany u Brna
Lezecké centrum LezeTop v Písku - Písek

Prodejny
HUDYsport - Brno
HUDYsport - Praha 9
Green sport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Síla předloktí a prstů29.01.2014
Ahoj, lezu 2 roky, je mi lehce nad čtyřicet, není to můj hlavní koníček a nemám ambice na osmičky. Sem tam se podaří šestka na stěně, na skále čtyřky. Technika není ideální, ale dostává se mi rad okolí a nějaký progres vidím. Co ale cítím jako brzdu je sí
 Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
jsou takové závěsné koule, které se mají držet odspodu na stisk, ale na kterých se "věční"
  Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Bacha na to, i tyhle zavesne koule muzou ublizit. Nejcastejsi lezecke zraneni, poskozeni slachovych
   Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
vida, to slyším poprvé. nemohlo to být ještě z něčeho jiného? mi přišly ty koule jako dokonale antiz
    Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Pravdepodobne to bylo z tech kouli. Hooodne jsem to drtil ... a druhej den pobolivani. A pri lezeni
 Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
na té výkonnosti na které se pohybuješ holt neumíš lézt. na sílu v prstech se vykašli, respektive na
 Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Do osmicek zadny specialni trenink nepotrebujes. Naopak, na balkne si muzes rychle ublizit. Svaly se
  Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Nesouhlasím, že na osmu nepotřebuješ trenink, souhlasím, že max. čtyřky na skále značí nulovou techn
   Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Martin ale psal, že na osmu nepotřebuješ speciální trénink, nepíše, že bez tréninku...na osmu se pra
    Re: Síla předloktí a prstů31.01.2014
Platí, když začneš lozit pravidelně někde ve dvaceti. Po třicítce, neřku-li po čtyřicítce, zlepšení
     Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Máš pravdu, souhlasím s tebou a uznávám, věk jsem nezohlednil...sám jsem začal později než jsem chtě
 Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Caute, hele podle popisu to spis vypada, ze ti lezeni neni dano. Popisujes solidni fyzicky fond, ako
  Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Sice nerad, ale k tomuto bych se klonil. Asi mi není dáno. Vím že velký problém je v technice, ale n
   Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
To může být právě tím, že lezeš po pozitivních chytech, které tě (protože nějakou sílu máš) tlačí k
   Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Já bych doporučila sehnat si někoho, kdo leze líp. Tohle je častý problém začátečníků, pokud nejsou
    Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Jo, pravidelné lezení s (lepšíma) holkama ti může dost pomoct, okoukáš techniku. Musíš je jistit a p
   Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
"Žádná učebnice na to není :-)" to jako fakt? a co tak self-coached climber?
    Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
To jako fakt. Že znáš a umíš jednotlivé kroky a techniky ještě neznamená, že je budeš umět umět dobř
     Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
souhlasim ale s tou obtiznosti venku a vevnitr je to podle me presne opacne. dobry technik vyleze ve
      Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Jo, to je asi pravda, ale pro začátečníky tu dost velkou roli hraje hlava. A má zkušenost je, že spí
     Re: Síla předloktí a prstů31.01.2014
to jako fakt teda že určite nie. keby si tú knihu vôbec mal v rukách, tak by si nenapísal nič také,
      Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Raketu sice nekonstruuju, ale zato funguju jako trenér dětí i dospělých. A bez ohledu na to, kolik k
       Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
keď funguješ ako tréner dospelých a detí, prečo sa nepodpíšeš? je to zaujímavý jav tu na lezcovi, že
        Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
tipuju, že se nepodepíše, protože diskuze tady často sklouzávají z věcných rovin spíš do žumpy.
       Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
PS - Mám minimálne dvoch kamošov, ktorí sú pohybovo totálne drevá, ich technika je vyslovene "h
        Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
1. ujasnění pojmů - buď se bavíme o lezení nebo o tréninku. To jsou dvě odlišné věci.

         Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
kardinalni otazka ovsem je co to je spickove lezeni a jestli byl dotaz polozen v takovem stylu. odpo
          Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
Pekne si to napisal. Uz som nemal chut diskutovat s anonymnym radobytrenerom - presne to, co si napi
          Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
Zdali pak víš, jak si odporuješ? Právě tímto způsobem si řada lidí spíš škodí, než pomáhá. Hromada k
        Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Bez techniky a beze sily francouzsky osmy? Hezkej sen :). Co by jim teda melo byt dano - kdyz ty hla
         Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
neumis cist???
     Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Tak to by toho Upman měl nechat :D
   Re: Síla předloktí a prstů31.01.2014
Vím že velký problém je v technice, ale nejsem schopen sám pochopit kdy jak a proč se natáčet, vymys
 Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Ještě zvaž, jestli nehraje nějakou roli na skále (narozdíl od překližky) strach, kterej ti nedovolí
  Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Zajeď někdy na písek, dej desítku do kruhu (ne v rajbasu!) a odpadne ti blok z nějakých pádů půl met
   Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Myslím že by to nepomohlo. Padám opravdu málo, ale pár pádů (vč. pádů do vlastního) už se mi za tu d
    Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
padám málo, ale když si vzpomenu, co mám luftu pod nohama v Sasku, tak jdu v tu ránu na sportovce, č
 Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Karle, mně se vyplácí lízt co nejvíc, třikrát, čtyřikrát tejdně, aby si prsty postupně zvykaly. Post
 Re: Síla předloktí a prstů29.01.2014
Záleží jaké a kde máš cíle.
Ale ideální je začít lézt hodně venku, kde je poměrně jiný typ ch
  Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
A kde se dají koupit (výhodně) ty posilovací koule?
   Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
http://www.amuerte.cz/
   Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
http://www.amuerte.cz/
    Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Tak zrovna tam to není výhodně. Tak předražený, že kdekoliv jinde je seženeš levněji. Záleží jestli
     Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Jste fakt drsoňové. Pilkou uříznout kousek trámku 10x10 (matroš je jedno, ani smrk neva), půl hoďky
      Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
:-). Deštivé odpoledne znamená třeba 4 hodiny? Za 4 hodiny času si leckdo vydělá mnohem více než 600
       Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
V klidu, třeba mým programátorům platím okolo 1100 za hodinu. Takže ani pro mě by nebyl problém si t
        Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Až bude někdo doma šmirglovat dřevěnou krychli o straně 10 cm do tvaru koule s hladkým povrchem, dej
         Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Ty asi nebudeš moc šikovný, co?
          Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
neřešte kraviny. Stačí se domluvit s truhlářem, mě vyrobil z jednoho kusu dřeva 10 cm koule a bez po
           Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
To, že více než 70% lezců v ČR se chová jako socka, co si nechá provrtat za korunu koleno,to chápu.
            Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Protože to, že máš hodně peněz, ještě neznamená, že nebudeš o věcech přemýšlet. Já bych si je nekoup
             Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Ty vůbec nevíš která bije. Už podle těch "svých" čísel. Ale samozřejmě to lze chápat, že j
              Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
Nemáš to nějaké pomotané? Přesně tohle právě tržní ekonomika je. Ale že cenu určuje nabídka a poptáv
               Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
Zrid si firmu na vyrobu a prodej techto kouli. S nejvetsi pravdepodobnosti budes do dvou let miliona
                Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
To je lepší si zřídit poradenskou firmu, která těm ostatním bude říkat, jak na tom mohou vydělat :-)
                 Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
Tak šup šup na živnosťák!
                  Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
Ale to byla rada pro tebe. Já ji mám.
 Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
ahoj, spousta rad nahoře uvedenejch mi přijde dobrejch, hlavně ta s odkoukáním techniky od lepších l
  Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
oprava: "v čem třeba dělአchybu u konkrétního boulderu.."
   Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Díky, Jiri Vlcek to má na eshopu za 50 kč, x2 takže 100, jen stačí provrtat, na Amurete.cz "ori
    Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
50kč za 6cm průměr koule bez díry a daně. Připočti poštovné, práci atd. a dostaneš se trošičku jinam
     Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
A kam? Děláš, jako kdyby amuerte mělo dopravu zdarma. Při dobírce si účtují 142,- Kč, takže za dvě k
      Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Co jsi měl na obecné z počtů? 110,- (zapomněl jsi na DPH) + 142,- rovná se 152,- ? Tak to už potom c
       Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
...s tím že (za Tebou porovnávanou) velikost 10cm mají za 500,-. To už jen tak na okraj.
        Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Plastový koule - horp jsou do stovky. Jen to teda nejsou úplný koule a musejí případně otočit.
       Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Přemýšlím, jak to okecat, ale nic mne nenapadá :-( Takže sorry, zvrtal jsem to, máš pravdu. Ale rozd
  Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
"bouldering nesmí být zaměřen na sílu" :-D :-D :-D :-D hodně dobrej vtip
   Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Ty jsi zase nějaký vtipný. Proč by nemohl být bouldering, který není zaměřený na sílu? Na bouldru se
    Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
tak primarne je boulderin nejlepsim nastrojem pro ziskani sily, ze jo... vytrvalostni bouldering? to
     Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Nikdo netvrdí, že bouldering není vhodný k získání síly. Ale jinak o tréninku víš velký... Jinak by
      Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
velky kulovy.. :-) za pado vod truhlare.. to vis ze jo, nic nevedet je zaklad uspechu.. necham se po
       Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Najdi si to sám. Učit hlupáky fakt nemám zapotřebí :-)
        Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
boze... :-) jeste snis metraku chleba nez ti dojde... :-D ...cekam urco az me oavitis v diskuzi na t
         Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Asi se musím smířit s tím, že na některé věci nemám. Třeba na pochopení tvého příspěvku. Uznávám svo
          Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
njn... pan poucovatel.. :)
          Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
njn... pan poucovatel.. :)
  Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
- nenapadlo mě, že když uvedu body 2. a 1. zvlášť, že někdo bude mluvit o vytrvalostním boulderování
 Re: Síla předloktí a prstů30.01.2014
Jsem na tom stejně jako Karel, takže pokud je v Brně holka co umí, rád s ní na Klajdu vyrazím :-) Úp
 Re: Síla předloktí a prstů31.01.2014
díky za tip na toho vlčka. amuerte jsou pěkný vyděrači....
  Re: Síla předloktí a prstů31.01.2014
Ze by nekoho vydirali jsem si nevsiml, ale nejlevnejsi nejsou. Asi k tomu maji duvod :-).
   Re: Síla předloktí a prstů31.01.2014
důvodem je lidská neznalost a lenost. na tom se odjakživa vydělává :) já si třeba vyrobil ty stiskov
    Zlodeji penez a chudaci na duchu.31.01.2014
Hey , hosi , tady uz je 25 let kapitalismus. Furt to nechapete? Klidne si muzes za 5.000 Kc postavit
     Re: Zlodeji penez a chudaci na duchu.31.01.2014
tak nějak.

hele ale zpět k původní otázce - tazatel má zřejmě sílu jak bejk a vůbec n
      Re: Zlodeji penez a chudaci na duchu.31.01.2014
Nebylo to spis takhle? Hudy zkusil desitku. Hudy zkusil shyb. Zjistil, ze oboje mu jde.
      měřítka31.01.2014
To jsou jiný dimenze. Pro běžného smrtelníka je reálný lezení tak 6-7. Ano, ti co od mala sportují m
       Re: měřítka31.01.2014
neřekl jsem že je to běžné. ale rozporuji názor že se na šestky musí nějak zvlášť posilovat a ausger
 Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
a nebude lepší se na to vysrat? takových kašparů co dělají všecko a nic pořádně je všude plná prdel
  Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
moudrost promluvila :-) marnej pokus o flame..
   Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Ale vždyť on má pravdu :-)
    Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
jistě že jí má, a právě proto je to pako. proč vůbec říkat tak obecnej statement, kterej je pravdice
     Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Jenže ten Karel, který se ptal v prvním příspěvku, to bere jako výkonnostní, zajímá ho trénink a chc
      Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
"..to bere jako výkonnostní, zajímá ho trénink a chce lézt lépe kvůli ostatní..."
<
       Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
V řádcích i mezi řádky? Ber to jako celek. A přidej tomu skutečnost, že neúspěch ve zlepšení ho dove
      Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
Ty vole, prej životní postoj :D To sou zase kecy.

Někoho baví turistika ve skalách, n
      Re: Síla předloktí a prstů04.02.2014
Vůbec jsi to nepochopil, nebo jsem se špatně vyjádřil. Rozhodně mi nejde o soupeření s kýmkoliv, ani
     Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
dedukce hodna frikulína...taky máš rád barevné časopisy?
      Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Tak ti nevím, ale odhad lidí a důvodů k jejich jednání je jedna z věcí, která mne živí :-)
       Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
a máš co jíst?
        Re: Síla předloktí a prstů01.02.2014
Ani pc a přístup k netu nemám :-(
       Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
což nesvědčí samo o sobě vůbec nesvědčí o tom, jak kvalitně tu práci děláš, ani o tom, jak dobrej od
        Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
Proč by to měla být jediná činnost? Není trochu riziko nosit všechna vejce v jednom košíku? A pak ta
         Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
jj, je vidět že na sebe rád poukazuješ. to už je nuda.
          Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
No hlavně jsem se alespoň vyjádřil k problému tématu. Na rozdíl od tebe, který k podstatě neřekl nic
           Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
promiň že jsem tě nepochválil za tvou domnělou jasnozřivost. a promiň, že tazatele vnímám naopak jak
            Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
U ve druhé třídě na základce se učí čtení s porozuměním textu. Takže bych ti doporučil se soustředit
             Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
ano, vnímáš to přesně, s absolutní pravdou a jistotou jsi to vystihnul. jdeš příkladem, ostatní jsou
              Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
Opět je pokus o shození, ale k věci nic. Zkus napsat něco pořádného. Jsou ty tři body v mém shrnutí
               Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
myslim ze spatny je zaver: Ale výše uvedené tři body mne (a nejen mne) vedou k tomu, že prostě lezen
                Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
Pánové, pokud se chcete dobře uživit něčím, co je zároveň vaším koníčkem, potom bych (zdarma) doporu
                 Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
myslis jit do politiky :)

               Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
ale já se už nesnažím psát nic pořádnýho, svý jsem řekl jasně. když je někdo zaseklej na něčem, co s
 Re: Síla předloktí a prstů02.02.2014
Najdi si nějakého Kouče, který malinko ví o čem mluví. Lezení se dá vysvětlit, ale hlavně předvést a
  Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
Na jizni Morave : lezeckytrenink.cz
   Re: Síla předloktí a prstů03.02.2014
Nevím jestli Helena svoje svěřence učí techniku někde jinde než na stěně, ale co jsem ji kdy viděl n

 Ledy - Jizerky28.01.2014
Nevíte náhodou někdo jak to vypadá ve Štolpichu s ledama? popř. kam by se dalo jet někde v okolí liberce? Díky
 Re: Ledy - Jizerky01.02.2014
přímo do centra města :) otevřeli ledovou stěnu naproti lídlu.

 Špek pro ty kdo ještě řeší tetřevy:)27.01.2014
Tohole chlapa žeru, má jégrovky za dvě pade, vypadá jak ze čvrtý cenový a na šutru předvádí takový veletoče, že se při listování nabušenejch katalogů Hudy a spol musím smát...:D

špeku, jsi frajer a doufám, že to předáš dál!
 Re: Špek pro ty kdo ještě řeší tetřevy:)27.01.2014
a ehm ted ten link;)
http://www.youtube.com/watch?v=GG6c_DPCBuA
  Re: Špek pro ty kdo ještě řeší tetřevy:)27.01.2014
jiná klasika
http://www.you tube.com/watch?v=P52tdP55eeU
a
http://www.you t
   Re: Špek pro ty kdo ještě řeší tetřevy:)27.01.2014
no na tu mnohochlapku uz to takova radost neni ale dobry :))

Kdyz potka sob soba, maj
  Re: Špek pro ty kdo ještě řeší tetřevy:)27.01.2014
radost poheldet
   Re: Špek pro ty kdo ještě řeší tetřevy:)28.01.2014
Jo? Máš nějaké zkušenosti? Rád bych pohlednul :-)

 Spaní Montserrat27.01.2014
Zdar. Nemáte někdo tip na spaní v Montserratu? Nějaký levný hostel, kemp či něco podobného...Díky
 Re: Spaní Montserrat27.01.2014
Asi půl hodiny do kopce nad klášterem je poustevna. Spaní tam bývalo za 5 Eur na noc. Doporučuju zap
  Re: Spaní Montserrat29.01.2014
mohla bych o ten kontakt poprosit též? díky;)

 ledy v Tatrách27.01.2014
Nevíte v jakém jsou stavu ledy v bielovodské dolině

 kurva masakr! 27.01.2014
Linkovat videa je banální, je to spam a nedělám to, ale teda tohle jsem si nemohl odpustit, protože to je fakt síla. Doporučuju toto video ke shlédnutí především činovníkům KRNAPu. Zároveň bych si letos sakra rozmyslel návštěvu Tater:

http:
 Re: kurva masakr! 27.01.2014
boha ty lidi fakt nemaji mozek:(((

diky za video. Autora videa dohledat a zlincovat :
  Re: kurva masakr! 27.01.2014
Já nevim, ale nakonec z toho přinejmenším kameraman vyvázl živej, takže bych akci hodnotil jako vesk
  Re: kurva masakr! 27.01.2014
zlynčovat (od lynč).
každej občas dělá chyby;)
  Re: kurva masakr! 27.01.2014
Jen tak pro zajimavost - kdyz by na tebe takhle vlitnul kdyz jdes po ceste, tak bys ty udelal co?
   Re: kurva masakr! 27.01.2014
a co třeba obloukem obejít?
Ale to by pán musel šlápnout mimo vyšlapanou cestičku
    Re: kurva masakr! 27.01.2014
tatry bielovodka dolina...klasika kolik lidi to tam uz zazilo... tetrev je teritorialni zvire, ktere
 Re: kurva masakr! 27.01.2014
ano ano - chtelo by to dotaz na ochranare zda ma zachrana vlastniho zivota prednost pred agresivnim
  Re: kurva masakr! 27.01.2014
Myslim že by to tak mohlo bejt, z videa je patrný, že šlo o krajní nouzi.
   Re: kurva masakr! 27.01.2014
Nouzi???? Ten tetřev je tam doma, on ne.
Jak se píše vejš - obejít obloukem, ne na něj mávat
    Re: kurva masakr! 27.01.2014
Kdyby proti mě kráčelo 20metrové monstrum, tak se mu nestavím do cesty a nevyjíždím po něm jako pes,
    Re: kurva masakr! 27.01.2014
No kdyz si vezmes ze tech dvacetimetrovejch oblud je tu skoro 7 miliard tak je dost pravdepodobny,
  Re: kurva masakr! 27.01.2014
Taky myslim. Navíc tetřevovi zjevně nic neudělali, předpokládám, že těm nadávkám nerozumí, takže se
   Re: kurva masakr! 27.01.2014
Viz poznámka vejš.
 Re: kurva masakr! 27.01.2014
Ad: "Zároveň bych si letos sakra rozmyslel návštěvu Tater":
Kvůli těm nebezpečnejm
  Re: kurva masakr! 27.01.2014
Jako přijde ti to málo? Že by měly bejt ještě nějaký pádnější důvody? Napadá mě jen taková selanka

 Cibulka26.01.2014
Ahoj, jak to teď vypadá na Cibulce? Jsou tam už nějaké slušné cesty za 5-7 nebo je stav setrvalý tj. 3-4 a potom pozůstatky po MČR Juniorů 2009?

 GPS26.01.2014
Ahoj, chci se zeptat, jestli byste mi nekdo nedokazal poradit, jakou poridit GPS do vysokych hor. Moje priority jsou dlouha vydrz baterii (idealne i pri nizkych teplotach) a dobry prijem signalu napr. v udolich, kde nemusi byt skoro zadny signal. Nemate n
 Re: GPS26.01.2014
Garmin eTrex 30 - karta na mapy, kombinace GPS a Glonasu, dlouha zivotnost baterii.

 Skialp a lyžování26.01.2014
Ahoj, chci se zeptat zda někdo máte obdobnou zkušenost.
Při sjezdu na skialpech v mlze, když člověk zastaví, tak ač stojí, tak se země /sníh/ pod ním stále jako by pohybuje, někdy to udělá tak hodně, že si z toho člověk sedne na prdel. Když jsem t
 Re: Skialp a lyžování26.01.2014
Klasické "vertigo". Taky to mám. Není záchytný pevný bod plus má asi vliv rovnovážný (vest
  Re: Skialp a lyžování26.01.2014
čs a dá se to nějak ovlivnit, třeba čumět na lyže a ne daleko před sebe? Nb jak to řešíš když se to
   Re: Skialp a lyžování26.01.2014
Ahoj, ja se vzdycky snazim ocima najit neco, co se v danou chvili nehybe. Jina osoba, kus skaly, slo
 Re: Skialp a lyžování26.01.2014
tak proto si vždycky po zastavení sednu na prdel
 Re: Skialp a lyžování26.01.2014
Normální difuzní světlo. Nejenom lyže, ale i pěší túry třeba na ledovci, někdy třeba i ve městě ve v
  Re: Skialp a lyžování27.01.2014
OK dík všem za info, jsem si to tak nějak myslel :-). Teď už vím že v tom nejsme sami a že s tím nic
 Re: Skialp a lyžování27.01.2014
Je to normalni. Reseni na skialpech je takove, ze se vykasles na lyzovani a sunes se dolu podel vlas

 Mazání příspěvků !?!?26.01.2014
Ještě ráno tady byl příspěvek na téma závodů IWC Saas Fee. V 10:46 tu byl, v 11:30 je pryč. Nebylo by dobré napsat, zda je to pravda, nebo ne, než to smazat? Že si svaz zavedl náhubkovou směrnici se dá pochopit, ale cenzura na Lezci?


 Re: Mazání příspěvků !?!?26.01.2014
Ano, takovýto typ příspěvku skutečně patří do diskuze. Chtěl jsem ho tam přesměrovat, předběhl jsi m
  Re: Mazání příspěvků !?!?26.01.2014
A podle mě to Jirka udělal dobře Zoban a Rebel by se konečně měli sejít a všechno si vyříkat chovají
   Re: Mazání příspěvků !?!?26.01.2014
Jako hlavní problém nevidím vztah Zoban x Hroza, ale systém vedení ČHS. Libor je jen hlasitá špička
  Re: Mazání příspěvků !?!?26.01.2014
Kecy a kecky. Admini skutecne prispevky mazou jak se jim zlýbi. Takove male cechacske "podle se

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Síla předloktí a prstů
Ahoj, lezu 2 roky, je mi lehce nad čtyřicet, není to můj hlavní koníček a nemám ambice na osmičky. Sem tam se podaří šestka na stěně, na skále čtyřky. Technika není ideální, ale dostává se mi rad okolí a nějaký progres vidím. Co ale cítím jako brzdu je síla prstů a předloktí. Lozím s parťákem, který je výrazně slabší než já, pokud jde o hrubou sílu - shyby, kliky, břicho, bench atd. Ale na stěně dokáže držet chyty z kterých já okamžitě padám, přitom jeho technika není lepší než moje, dovolil bych si tvrdit že naopak. Jediné jeho plus je to, že při stejné výšce váží asi o 10kg míň. Mých 10kg navíc je z větší části ve svalech, na vysvětlenou. Spolulezec je kancelářská krysa, nikdy v životě nesportoval, necvičí, pohyb je mu skoro až na obtíž, mohu-li trochu přehnat. Oproti tomu já sportuju od mala. Jak posílit prsty a předloktí? Stačí gumové kroužky? Na šikmou desku s lištama si netroufám, to bych si přivodil zranění....
Karel09:04:48 29.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
jsou takové závěsné koule, které se mají držet odspodu na stisk, ale na kterých se "věční" začátečníci neudrží ani s držením nahoře. Na tom si prsty nezničíš a předloktí a v menší míře i prsty posílí. Až to začneš ždímat i odspodu, začnou sílit i prsty pořádně.


Jinak tak to holt je. Někdo má silné prsty odjakživa a neudělá shyb, jiný si frkne deset, dvacet shybů ale malé krysy neudrží.
09:17:15 29.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
Bacha na to, i tyhle zavesne koule muzou ublizit. Nejcastejsi lezecke zraneni, poskozeni slachovych poutek, sice nehrozi jako kdyz drtis listy, ale muzes si zranit vazy v dlani (horni cast dlane, mezi prsty). Jsem to pak daval dohromady skoro rok:-P
Martin09:28:03 29.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
vida, to slyším poprvé. nemohlo to být ještě z něčeho jiného? mi přišly ty koule jako dokonale antizraňovací
09:40:24 29.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
Pravdepodobne to bylo z tech kouli. Hooodne jsem to drtil ... a druhej den pobolivani. A pri lezeni jsem zjistil ze pravou rukou dokazu drzet v pohode listy, ale cokoliv na stisk ani nahodou, bolelo to jak cert. Tesne za kloubama, v te mezere mezi kustkama. Dle doktora nic vazneho, ale bez presne diagnozy ... pry je tam chumel malinkatejch vazu, slach a svalu ... takrka nemozne urcit kvuli cemu to presne boli. Trvalo to par mesicu nez to preslo.
13:57:56 29.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
na té výkonnosti na které se pohybuješ holt neumíš lézt. na sílu v prstech se vykašli, respektive na sílu obecně (pokud nejsi třeba věchýtek kterej neunese kýbl vody, a to, jak se zdá, nejsi). skoro bych to dovedl ještě dál - síla je ti na obtíž a znemožňuje ti používat cosi jako techniku.
Lukas B.09:19:18 29.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
Do osmicek zadny specialni trenink nepotrebujes. Naopak, na balkne si muzes rychle ublizit. Svaly se vyvinou rychle, adaptace kloubu a slach trva roky. Proste jen lezt, lezt a lezt.

A vzhledem k tomu ze na umelce das max. sestku a na skale ctyrku, bude problem hlavne v technice. Nauc se pozivat nohy! Lez co nejvic, soustred se na techniku, vnimej pohyb. Sila pak prijde sama.
Martin09:23:15 29.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
Nesouhlasím, že na osmu nepotřebuješ trenink, souhlasím, že max. čtyřky na skále značí nulovou techniku. Slabčáci v okolí horko těžko dají 6 na stěně, ale sedmu na skále (když to není moc převislé) často odšlapou.
09:45:29 29.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Martin ale psal, že na osmu nepotřebuješ speciální trénink, nepíše, že bez tréninku...na osmu se pravidelným lezení musíš dostat, nemusíš blbnout na balknach, campusu atd...
14:31:10 30.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
Platí, když začneš lozit pravidelně někde ve dvaceti. Po třicítce, neřku-li po čtyřicítce, zlepšení zdaleka nepřichází tak automaticky samo, je potřeba mnohem víc úsilí. Například víc hodin týdně toho "jenom lezení". A jelikož už člověk má obvykle dost povinností, takže nemůže chodit 6x týdně na stěnu (aby vyrovnal 2-3x týdně, které ti stačí v těch dvaceti), hodí se zařadit nějaký časově méně náročný trénink, jako třeba domácí posilování.
JD12:57:13 31.01.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
Máš pravdu, souhlasím s tebou a uznávám, věk jsem nezohlednil...sám jsem začal později než jsem chtěl, ale zase ne kolem čtyřiceti, to už by byla taky jiná káva....
pavel13:28:28 01.02.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
Caute, hele podle popisu to spis vypada, ze ti lezeni neni dano. Popisujes solidni fyzicky fond, akorat tomu asi chybi vnitrosvalova koordinace (neurostimulace), jinak si to nedokazi vysvetlit. Vykasli se na trening sily; o te lezeni tak uplne neni. Lez kratke cesty obtiznosti 5-5+ a vicekrat he opakuj po sobe, na stridacku je lez i smerem dolu. Najdi si ale takove, ktere naji obrovska madla (casto je pak lepsi se poohlednout po 6-6+). Stena at nema moc previsly profil. Lez tak, ze budes stridat ruce pri cvakani a pri kazdem cvakani nasledne ruku vyklepej - alias lez co nejpomaleji. Tim by se melo vsechno spravit tak do mesice.
upman09:48:49 29.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
Sice nerad, ale k tomuto bych se klonil. Asi mi není dáno. Vím že velký problém je v technice, ale nejsem schopen sám pochopit kdy jak a proč se natáčet, vymyslet pořádně kroky atd. Koukám občas na videa ze závodů a ti se na každým stupu přetáčí, vytočí koleno z jedné strany na druhou, jdou bokem atd, to já prostě nezvládám, nemám pro to cit, nevím kdy to použít. Žádná učebnice na to není :-) Občas se mi něco povede, ale málokdy na to přijdu sám, citem.... Ale jak píšu - spolulezec leze technicky stejně, ne-li hůř a udrží to v pohodě.
Karel15:26:19 29.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
To může být právě tím, že lezeš po pozitivních chytech, které tě (protože nějakou sílu máš) tlačí k tomu, řešit problémy rukama...
Doporučoval bych na skalách rajbasy, plotny bez pozitivních horizontálních chytů, spíš s různýma trhlinkama na bočáky... Občas se něco takovýho mírně položenýho dá najít i na stěně.
Důležitá věc, všude - na skalách i na stěně - bejt zpevněnej a stát na nohách, tak aby ses rukama v kolmým třeba spíš jenom přidržoval. Žádnej vystrčenej zadek, pánev pěkně u stěny a pevný nohy. Soustředit se v krocích na to, abys cítil, jak se zdviháš nohama, ne jenom že táhneš za ruce. Nohy musí pracovat.
-16:25:03 29.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Já bych doporučila sehnat si někoho, kdo leze líp. Tohle je častý problém začátečníků, pokud nejsou zrovna extra pohyboví talenti. Několikrát jsem byla svědkem, jak se někdo "horší" zlepšil prostě jen tím, že začal lízt s někým "lepším" (bylo to tak i u mě a vlastně musím říct, že se pořád učím od těch, co lezou lépe). Člověk jednak podvědomě odkouká spoustu věcí, nejen izolované pohyby, ale i celkový pohyb, plynulost, nasazení, prostě nasaje ten "flow" a pak taky samozřejmě může dostat konrétní rady.

Jinak to jak píšeš, že jsi asi vysportovaný - to může být přesně ten problém, jak tu už někdo psal: Máš sílu, která ti umožní zarvat a shybnout, a brání ti to v rozvoji techniky, v tom vymyslet ten krok méně silově. Koukej na holky, ( ;-) ) které už něco trochu lezou, můžeš porovnat konkrétní kroky, jak je řeší ony a jak ty.
feu06:51:25 30.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
Jo, pravidelné lezení s (lepšíma) holkama ti může dost pomoct, okoukáš techniku. Musíš je jistit a pak to za nimi lézt, klidně i převisy, tam ti ukážou, že to není jen o síle.
09:16:19 30.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
"Žádná učebnice na to není :-)" to jako fakt? a co tak self-coached climber?
11:29:46 30.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
To jako fakt. Že znáš a umíš jednotlivé kroky a techniky ještě neznamená, že je budeš umět umět dobře používat. I když se naučíš se v na jedné konkrétní cestě nebo boulderu zapatičkovat nebo zašpičkovat, ještě to neznamená, že tě napadne to udělat v cestě nebo situaci jiné. To samé platí třeba o kozí noze a podobně. V lezení platí to, co píše upman. Pokud ti technika není dána, nenaučíš se jí. Můžeš jí zlepšovat a pilovat, ale pokud tě to nenapadne udělat, je zbytečné, že to umíš. Takže asi budeš schopen se naučit třeba i těžké cesty, ale nikdy nebudeš přirozený lezec s intuitivními pohyby lezoucí os.

O tom, že ti není dáno, svědčí i tvé dosavadní přelezy a popis kondičky. Pokud jsi v dobré kondici a sportuješ, tak pokud bys jsi měl k lezení vlohy a cit, lezl bys od začátku někde okolo 6-7 na překližce a 5-6 na skále. Na to fakt není žádný trénink potřeba, jen nápaditost a intuice. A z toho by ses během roku přirozeně vylezl o cca stupeň výš. Ale to, že někdo už dva roky hobluje čtyřky a pětky, tak to znamená, že lezení není a nebude jeho sport.
12:01:31 30.01.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
souhlasim ale s tou obtiznosti venku a vevnitr je to podle me presne opacne. dobry technik vyleze venku tezsi cestu nez vevnitr. venkovni cesty jsou mnohem vice kombinace lehke-tezke-lehke-tezke...kdezto vevnitr je to predevsim vytrvalost a silova vytrvalost a na tohle to musis proste vedet jak s tim nalozit. jak dychat, jak protrepavat, jake mit tempo. jak a kde cvakat, protoze na stene porad cvakas a to vystavuje snad nejvic...
13:54:44 30.01.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
Jo, to je asi pravda, ale pro začátečníky tu dost velkou roli hraje hlava. A má zkušenost je, že spíše vylezeš na překližce těžší cestu s preskou každý metr, než lehčí na skále, kde je jištění po 2-4 metrech. Jako začátečník padat na skále neumíš a je rozdíl, když si nejsi krokem jist, zda máš jištění u pasu a jen to trochu škubne, než když jsi dva metry nad nýtem a nevíš, co tě na následujícím metru čeká. Celý se potíš, noha se třese, nýt je neskutečně daleko... To tě nepustí ani ve čtyřce, když tam bude jeden krok nejistý a ty jako začátečník nemáš odhad a sebejistotu, zda to ta noha udrží :-) Něco jiného by pak samozřejmě bylo TR.
14:01:38 30.01.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
to jako fakt teda že určite nie. keby si tú knihu vôbec mal v rukách, tak by si nenapísal nič také, že "môžeš to poznať ale nebudeš vedieť to použiť". a technika je jedna zo zložiek výkonu - a ako taká sa jednoducho naučiť dá. robíš z toho vedu, ale tu predsa nekonštruuješ vesmírne rakety.
13:50:50 31.01.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
Raketu sice nekonstruuju, ale zato funguju jako trenér dětí i dospělých. A bez ohledu na to, kolik kdo čeho přečte a jak moc trénuje, tak prostě platí, že Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí. Pokud chceš být špičkový lezec, potřebuješ na to i určité genetické předpoklady. A to jak v oblasti tělesné, tak v oblasti psychické. Je to jako s řízením auta. Špičkovým řidičem s citem pro auto a správné reakce se musíš narodit. Průměrnému řidiči stačí jezdit, vyjezdí se, ale závodit by nemohl. A pak je tu sorta lidí, co prostě jsou mizerní řidiče a vždy mizerní řidiči budou, bez ohledu na to, kolik toho v životě najezdí. S lezením je to úplně stejné. Chceš být špička? Pokud ti není dáno od přírody, tréninkem to nedoženeš. Na průměr ti stačí sem tam popolézt, případně potrénovat, klidně i podle knížek, je to jedno, polezeš normálně. A pokud ti není dáno, můžeš trénovat co chceš, číst co chceš a prostě dobrý lezec nebudeš. A jestli tady někdo píše, že po dvou letech ho nenapadne správně zvednout nohu nebo se vytočit, je to celkem jasné, kam patří.
10:53:14 01.02.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
keď funguješ ako tréner dospelých a detí, prečo sa nepodpíšeš? je to zaujímavý jav tu na lezcovi, že vždy, keď niekto o sebe tvrdí, že niekoho trénuje - nikdy sa nepodpíše... a kto tu v diskusii písal o tom, že chce byť špička? si asi ďalší premúdrelý, čo z rekreačného lezenia robí niečo vyžadujúce nadľudské schopnosti...
Pavol Olekšák11:29:34 01.02.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
tipuju, že se nepodepíše, protože diskuze tady často sklouzávají z věcných rovin spíš do žumpy.

btw: obecně má asi pravdu, ale podle mě je ještě řada lidí, který vytočit nohu samo od sebe nikdy nenapadne, ale jakmile se jim někdo v tomhle ohledu častějc věnuje, tak se zlepší o hodně. nedávno mi jeden trenér vykládal o jedný z našich špičkovejch holek, jak se plácala na relativně nízký úrovni, pak jí chvilku trápil a dneska se umísťuje na bednách. můžem říct že vyjímky potvrzují pravidlo, ale neni jich málo, takže to pravidlo neni zas tak silný.
jinej anonym13:08:55 01.02.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
PS - Mám minimálne dvoch kamošov, ktorí sú pohybovo totálne drevá, ich technika je vyslovene "hrozná" a obaja lezú francúzske osmy. Tak ja ti teda neviem, asi im je fakt zhora dáno...
P. O.11:34:26 01.02.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
1. ujasnění pojmů - buď se bavíme o lezení nebo o tréninku. To jsou dvě odlišné věci.

2. co píšeš ohledně kámošů, je blbost. Buď nelezou tak, jak píšeš, nebo zase taková paka, aby se v cestě neuměli natočit nebo aby je napadlo, jak nějaký krok udělat, nebudou.

Pokud opravdu nechápeš smysl mého příspěvku, zkusím to trochu jinak - abys by dobrý lezec, potřebuješ určitou schopnost koordinace a rovnováhy (dynamické i statické). Záleží na motorické odpovědi těla, práci a citlivosti vestibulárního systému a dalších faktorech. Tyto věci, zejména schopnost rovnovážné úrovně, jsou vrozené. Existují cviky, kterým můžeš schopnosti koordinace a rovnováhy ovlivnit, ale lze to jen částečně.
13:29:35 01.02.2014
odpovědět 
         Re: Síla předloktí a prstů
kardinalni otazka ovsem je co to je spickove lezeni a jestli byl dotaz polozen v takovem stylu. odpoved je ne, nebyl. pokud se nekdo pta na zaklady a ty na neho s metodikou pro velmi pokrocile tak fakt nevim. opravdu si trener? vzdycky me prekvapi ze nekdo neumi zhodnotit situaci (a jeste trener) a dava uplne nesmyslne rady. pokud to lehce pritahnu ta vlasy tak u nas krome stranika a ondry neni zadny spickovy sportovni lezec. zbytek by to mel rovnou zabalit. 8a? 8b? to je co za vykon? spickovy? tezko ve svetovem meritku. slusny v ceskem meritku a v lokalnim lezeckem oddile budes king... pro nekoho je cil 9a a pro jineho 7a. Na lezeni je krasny prave ten faktor zlepsovani se. a kazdy se muze zlepsit. kecy ze nekomu neni dano jsou mimo. ano nepoleze 9a, mozna ani 8a ale na 7a se podle me muze dostat absolutne kazdy. a o to de. moje rada pro dospeleho zacatecnika je: prvni dva roky lez pro zabavu a ujasni si jakou mas prirozenou obtiznost i hranici. nehrot to. pak pridej systematictejsi trenink na bouldru a na lane. nejake viseni na listach si nech az polezes 7b a kampus od 7c.
jan11:25:09 03.02.2014
odpovědět 
          Re: Síla předloktí a prstů
Pekne si to napisal. Uz som nemal chut diskutovat s anonymnym radobytrenerom - presne to, co si napisal mi napadlo pri citani jeho komentarov.
P.O.11:59:35 03.02.2014
odpovědět 
          Re: Síla předloktí a prstů
Zdali pak víš, jak si odporuješ? Právě tímto způsobem si řada lidí spíš škodí, než pomáhá. Hromada keců bez reálného základu, samé jedna paní povídala. Tak si to užijete. Týpek leze dva roky a dostal se k pětkám a vaše rada je, ať leze. Je to i má chyba, že je tu tolik anonymních komentářů, takže se pak neví, kdo je kdo, uznávám. Ale já z tréninku neradil nic. Žádné tréninkové techniky, ani pro začátečníky, ani pro pokročilé. Jediné, co bych maníkovi poradil, je zajímat se o to, jak tělo funguje. Pak se nebude muset takhle ptát. Vše, co jste mu tu napsali, mu bude k ničemu, spíše škodit, dokud nepochopí, proč to dělá a k čemu jaká tréninková technika slouží. Ale to je tu asi vyšší dívčí :-( Fakt žumpa.
13:11:37 03.02.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
Bez techniky a beze sily francouzsky osmy? Hezkej sen :). Co by jim teda melo byt dano - kdyz ty hlavni veci jim dany nebyly?
14:49:29 01.02.2014
odpovědět 
         Re: Síla předloktí a prstů
neumis cist???
13:14:55 02.02.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
Tak to by toho Upman měl nechat :D
16:21:41 01.02.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Vím že velký problém je v technice, ale nejsem schopen sám pochopit kdy jak a proč se natáčet, vymyslet pořádně kroky atd. Koukám občas na videa ze závodů a ti se na každým stupu přetáčí, vytočí koleno z jedné strany na druhou, jdou bokem atd, to já prostě nezvládám, nemám pro to cit, nevím kdy to použít
- několik základních věcí. Lez nohama, vytáčej kolena ven a kyčle tlač dovnitř, ušetříš ruce. Rukama uber na stisku, zkus všechno držet o něco menší silou. Snaž se viset jen na ruce natažené, nikoliv pokrčené. Zvlášť u cvakání nebu´d ve shybu, ušetříš tak síly. Aby jsi neměl ruku pokrčenou, můžeš jít do boku celým tělem proti noze, při lezení opisuj tělem chyty které se snaž pořád držet nataženou rukou, jako vopice, švih a ne tah. Vyzkoušej si jednoduchou věc, postav rovně proti stěně a sáhni pravou rukou kam nejvýš. Pak se přitoč pravým bokem a sáhneš výš. Takhle to funguje i při lezení, proto ty tanečky. Malé stupy. Ustát se dá lecos. Tlač hodně silou do stupů, zvlášť když jsou malé nebo ujíždí, ušetříš ruce. Lezení v převisu, nejde lézts vyvěšenou prdelí dolů, musíš břichem kopírovat převis, prohnout se do něho jako luk, klenba roznáší síly do stran, nadnášíš tělo. Je to fyzika, rozklad sil. Jen zkoušením a lezením převisů se naučíš lézt převisy, získáš sílu, naučíš se kam tlačit nohama. Jak se lezci udrží ve stropě? Tlačí ruce proti nohám, to je třeba zkoušet, třeba na bouldru, hodně lidí má problém s morálem, jak visí hlavou dolů. Hákování patou. Často je lepší hákovat špičkou, na kterou se potom můžeš postavit. Pata. podívej se na Adama Ondru na nějaké video, jak dává patu i na malé lišty a pak vytočením přes koleno páčí tělo do stěny, přitom dost ulehčuje rukám. Dalo by se pokračovat, ale tohle můžeš vyzkoušet.
Martin12:19:28 31.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
Ještě zvaž, jestli nehraje nějakou roli na skále (narozdíl od překližky) strach, kterej ti nedovolí lézt jinak než hluboko pod svým maximem - třeba právě ty dva stupně. Nemusí to být žádná panika, spíš taková nechuť nebo lenost lézt na max a tedy často padat. Myslím, že spoustu lidí (vč. mě) to brzdí. Stačí se rozhlédnout na překližce, kolik lidí leze do pádu a kolik si radši odsedne.
honza10:01:35 29.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
Zajeď někdy na písek, dej desítku do kruhu (ne v rajbasu!) a odpadne ti blok z nějakých pádů půl metru nad nejtem na sportovkách.
10:45:29 29.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Myslím že by to nepomohlo. Padám opravdu málo, ale pár pádů (vč. pádů do vlastního) už se mi za tu dobu co lezu samozřejmě přihodilo.
honza11:25:29 29.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
padám málo, ale když si vzpomenu, co mám luftu pod nohama v Sasku, tak jdu v tu ránu na sportovce, či na překližce krok na max v klidu (jako že beze strachu z pádu - tj. i fyziologicky v pohodě, přestane strach, zklidní se tep, přestanou se potit ruce)
11:42:19 29.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
Karle, mně se vyplácí lízt co nejvíc, třikrát, čtyřikrát tejdně, aby si prsty postupně zvykaly. Postupem času jsem ale přišel na to, že často stačí cit pro balanc a "pohrát si s chytama i tělem" a nepotřebuješ tolik síly, kolik sis na začátku myslel.
na prsty mi zatím největší záhul dává bouldr, naopak výše zmíněný míčky si nemůžu vynachválit, přijde mi to na posílení prstů, předloktí, za di břicha lepší jak hrazda.
Ruben12:28:51 29.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
Záleží jaké a kde máš cíle.
Ale ideální je začít lézt hodně venku, kde je poměrně jiný typ chytů. Samozřejmě záleží na cestě, ale pokud se pohybuješ od 4 do sedmiček, tak budou většinou kolmé až položené a zpravidla budou mít menší chyty a i jiné než na co jsi zvyklý na stěně.
Druhotný efekt venkovního lezení je získávání techniky.

Jen pro stěnaře je většinou deprimující, že venku vylezou o dost míň než na stěně a k tomu ještě často musí přihlížet jak mnohem starší a slabší lezci v pohodě cesty, které oni nedají.
H.21:00:53 29.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
A kde se dají koupit (výhodně) ty posilovací koule?
xxxxx11:29:21 30.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
http://www.amuerte.cz/
dealer11:59:03 30.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
http://www.amuerte.cz/
dealer11:59:05 30.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
Tak zrovna tam to není výhodně. Tak předražený, že kdekoliv jinde je seženeš levněji. Záleží jestli plast (Horp. Makak) nebo dřevo (vlček eu. Další tipy hledej v diskuzi.
12:18:01 30.01.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
Jste fakt drsoňové. Pilkou uříznout kousek trámku 10x10 (matroš je jedno, ani smrk neva), půl hoďky práce se čtyřicítkou smirkem, provrtat dírku a je to za sobotní deštivé dopoledne hotové. A tady to stojí 600,- Kč.
12:35:54 30.01.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
:-). Deštivé odpoledne znamená třeba 4 hodiny? Za 4 hodiny času si leckdo vydělá mnohem více než 600 nemyslíš? To nepočítám daň, materiál, opotřebení strojů, nějaké to know-how,... Kdyby sis jako zaměstnanec strouhal 4 hodiny dvě koule (nejlépe svoje) a pak je prodal za 100,-/kus, každý zaměstnavatel by tě na konci šichty kopl do prdele :-).
13:22:25 30.01.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
V klidu, třeba mým programátorům platím okolo 1100 za hodinu. Takže ani pro mě by nebyl problém si ty koule koupit včetně člověka, co mi je přijde domů pověsit. Ale prostě z principu bych za dva kousky dřeva o průměru 10 cm tolik nedal. Není to otázka peněz, ale hodnoty toho výrobku. Výrobní cena bude řádově v korunách, raději bych si udělal koule z kokosu, než bych jim za to dal 600. Ale chápu, že když je někdo levý a ještě chce být in, že to za to dá. Třeba na nich bude pro něj to cvičení efektivnější. Musí, když to stálo tolik :-)
14:09:50 30.01.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
Až bude někdo doma šmirglovat dřevěnou krychli o straně 10 cm do tvaru koule s hladkým povrchem, dejte mi předem vědět, přijedu se podívat. Zn. rašple a pilník zakázány a doporučuji buk, aby ekonomicky založeným jedincům koule vydržely co nejdéle :-D
Bída15:28:04 30.01.2014
odpovědět 
         Re: Síla předloktí a prstů
Ty asi nebudeš moc šikovný, co?
16:49:31 30.01.2014
odpovědět 
          Re: Síla předloktí a prstů
neřešte kraviny. Stačí se domluvit s truhlářem, mě vyrobil z jednoho kusu dřeva 10 cm koule a bez poštovnýho vyšla jedna na 85,- Kč. Ale pokud někdo slušně vydělává, je ekonomičtější vytáhnout šestikilo a neztrácet čas hledáním a domlouváním.
16:59:21 30.01.2014
odpovědět 
           Re: Síla předloktí a prstů
To, že více než 70% lezců v ČR se chová jako socka, co si nechá provrtat za korunu koleno,to chápu. To je už taková tradice. Ale proč ajťák tady potřebuje řešit kolik stojej dřevěný koule u Amuerte?
16:33:51 01.02.2014
odpovědět 
            Re: Síla předloktí a prstů
Protože to, že máš hodně peněz, ještě neznamená, že nebudeš o věcech přemýšlet. Já bych si je nekoupil. A víš proč? Nejde o částku nebo koule, ale o přiměřený zisk a přiměřenou marži. Je to jako s jídlem. Raději si v létě odepřu zmrzku nebo budu pít teplou vodu z petky z auta, než bych zaplatil předraženou cenu a podporoval zloděje a vyžírky. Za normální cenu vydržím jíst jednu zmrzku za druhou celý den :-) Za dvojnásobek normálních cen si nekoupím ani jednu. Takže to samé platí o koulích. Něco stojí materiál, něco práce, lidi chtějí vydělat. Za 40 za kouli mi to přijde málo, rozumnou cenu bych považoval někde okolo 130 - 140 Kč, za 250 prodej dvou hotových (tedy i s dírou a kusem provazu), do cca 350 i s poštovným je to od truhláře rozumné. Velká nadnárodní firma musí být náklady někde jinde, i kdyby to měla za těch 300, ještě bude 250 v plusu. Takže cenu 600 považuji za předraženou a nekoupil bych už z principu.
17:46:41 01.02.2014
odpovědět 
             Re: Síla předloktí a prstů
Ty vůbec nevíš která bije. Už podle těch "svých" čísel. Ale samozřejmě to lze chápat, že jako laik nepolíbený tržní ekonomikou to vidíš takhle :-).
19:00:35 01.02.2014
odpovědět 
              Re: Síla předloktí a prstů
Nemáš to nějaké pomotané? Přesně tohle právě tržní ekonomika je. Ale že cenu určuje nabídka a poptávka ještě neznamená, že tu cenu musím slepě přijímat. Mám právo si vybrat a vybírám si podle svého uvážení. A pokud se doberu názoru, že produkt nebo služba jsou někde předražené, jdu jinam. A to je přesně případ těch koulí za 600. Že lidi nepřemýšlí a předražené věci akceptují, je smutné, ale je to fakt. A na jednu stranu je to i dobře, když nějakou službu koupím za 300 za hodinu a prodám ji za 1500 až 2000, je to příjemné :-) Ale také přesně vím, jak to v obchodě chodí a že za některé ceny jen zbytečně podporuji stejné lidi, jako jsem já :-) A mimochodem - ta čísla mimo nejsou. Ceny materiálu i práce zhruba sedí, za 300 za obě koule bude normální truhlář - živnostník v mírném zisku.
00:44:31 02.02.2014
odpovědět 
               Re: Síla předloktí a prstů
Zrid si firmu na vyrobu a prodej techto kouli. S nejvetsi pravdepodobnosti budes do dvou let milionar...
08:41:23 02.02.2014
odpovědět 
                Re: Síla předloktí a prstů
To je lepší si zřídit poradenskou firmu, která těm ostatním bude říkat, jak na tom mohou vydělat :-) A to myslím vážně.
10:12:00 02.02.2014
odpovědět 
                 Re: Síla předloktí a prstů
Tak šup šup na živnosťák!
11:56:43 02.02.2014
odpovědět 
                  Re: Síla předloktí a prstů
Ale to byla rada pro tebe. Já ji mám.
13:16:34 02.02.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
ahoj, spousta rad nahoře uvedenejch mi přijde dobrejch, hlavně ta s odkoukáním techniky od lepších lezců a zejména lezkyň :-)
mě pomohly ještě dvě další věci:
1. bouldering
2. vytrvalostní lezení
ad 1. - bouldering nesmí být zaměřený na sílu, vybírej si lehčí a spíš technický bouldery, koukej jak lezou ostatní a neboj se zeptat, říct si o názornou ukázku a posouzení, v čem třeba dělá chybu u konkrétního boulderu, kroku
ad 2. - mrkni na článek tady v rubrice tréning, píše se tam o lezení lehčích cest 20-40 minut v kuse se soustředěním na techniku. Ta se sice zlepší, ale hlavně si zvýšíš vytrvalost a díky tomu budou tvoje pohyby na skále víc o jistotě a dovolíš si pak zkoušet věci jinak, hledat lepší řešení, různý kroky, úchopy atd.
robin van hoodstechen12:33:55 30.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
oprava: "v čem třeba dělአchybu u konkrétního boulderu.."
12:35:19 30.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Díky, Jiri Vlcek to má na eshopu za 50 kč, x2 takže 100, jen stačí provrtat, na Amurete.cz "originál" 5x dráž, materiál stejný.
xxxxx13:09:32 30.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
50kč za 6cm průměr koule bez díry a daně. Připočti poštovné, práci atd. a dostaneš se trošičku jinam.
13:26:24 30.01.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
A kam? Děláš, jako kdyby amuerte mělo dopravu zdarma. Při dobírce si účtují 142,- Kč, takže za dvě koule 742,- Kč. Vlček má dvě koule do 10 cm za 110,-. I kdyby bylo poštovné stejné, jsi na 152,- Kč. A jakou práci máš na mysli? Provrtat 10cm dřeva šestkou vrtákem? Nebo protáhnout kousek provázku a udělat na něm uzel? Pořád jsi na ceně o skoro 600,- nižší.
14:17:31 30.01.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
Co jsi měl na obecné z počtů? 110,- (zapomněl jsi na DPH) + 142,- rovná se 152,- ? Tak to už potom chápu Tvé rozhořčení :-).
14:42:33 30.01.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
...s tím že (za Tebou porovnávanou) velikost 10cm mají za 500,-. To už jen tak na okraj.
14:44:50 30.01.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
Plastový koule - horp jsou do stovky. Jen to teda nejsou úplný koule a musejí případně otočit.
14:55:37 30.01.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
Přemýšlím, jak to okecat, ale nic mne nenapadá :-( Takže sorry, zvrtal jsem to, máš pravdu. Ale rozdíl v ceně je tam stále značný, zejména když bys vzal smrkové, jsou levnější (40).
15:04:23 30.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
"bouldering nesmí být zaměřen na sílu" :-D :-D :-D :-D hodně dobrej vtip
Bída15:32:11 30.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Ty jsi zase nějaký vtipný. Proč by nemohl být bouldering, který není zaměřený na sílu? Na bouldru se dá dělat a trénovat z lezení zatraceně mnoho věcí. Včetně vytrvalosti.
15:34:40 30.01.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
tak primarne je boulderin nejlepsim nastrojem pro ziskani sily, ze jo... vytrvalostni bouldering? to uz musis bejt kurva silnej :)
15:49:12 30.01.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
Nikdo netvrdí, že bouldering není vhodný k získání síly. Ale jinak o tréninku víš velký... Jinak bys takovou blbost nenapsal.
16:46:58 30.01.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
velky kulovy.. :-) za pado vod truhlare.. to vis ze jo, nic nevedet je zaklad uspechu.. necham se poucit.. pa :-*
16:59:13 30.01.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
Najdi si to sám. Učit hlupáky fakt nemám zapotřebí :-)
17:03:47 30.01.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
boze... :-) jeste snis metraku chleba nez ti dojde... :-D ...cekam urco az me oavitis v diskuzi na tema trenink... pusinko? :-*
20:23:39 30.01.2014
odpovědět 
         Re: Síla předloktí a prstů
Asi se musím smířit s tím, že na některé věci nemám. Třeba na pochopení tvého příspěvku. Uznávám svoji porážku, netuším, o co jde :-(
22:05:34 30.01.2014
odpovědět 
          Re: Síla předloktí a prstů
njn... pan poucovatel.. :)
00:45:04 02.02.2014
odpovědět 
          Re: Síla předloktí a prstů
njn... pan poucovatel.. :)
09:57:16 02.02.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
- nenapadlo mě, že když uvedu body 2. a 1. zvlášť, že někdo bude mluvit o vytrvalostním boulderování.
já měl samozřejmě na mysli vytrvalostní lezení s lanem, tak to zdůrazňuju :-)
- ad síla - v tom jsem byl myslim srozumitelnej dost. Netvrdim, že i tak nezesílíš, ale když zvolíš vhodný bouldery a nepřetrénuješ se (tim, že bys lezl až na krev), hlavní posun bude v technice. Pokud bys měl k dispozici jen boulderoffku, kde stavěči preferují výhradně silový bouldery, tak na to radši kašli a zůstaň u lana.
robin van hoodstechen16:55:18 30.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
Jsem na tom stejně jako Karel, takže pokud je v Brně holka co umí, rád s ní na Klajdu vyrazím :-) Úplně se v tom Karlovu popisu vidím...
Ivan22:40:38 30.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
díky za tip na toho vlčka. amuerte jsou pěkný vyděrači....
honza k.09:15:52 31.01.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
Ze by nekoho vydirali jsem si nevsiml, ale nejlevnejsi nejsou. Asi k tomu maji duvod :-).
09:55:59 31.01.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
důvodem je lidská neznalost a lenost. na tom se odjakživa vydělává :) já si třeba vyrobil ty stiskový destičky co tam prodávaj. ne tak pěkný, ale účel splní. problém je, že sem tak slabej, že se na nich ani neudržím :D a stály mě prd...jasně, lepidlo, trochu dřeva, repka, šmirgl...a nějakej čas. ale zahrádkář nejsem, takže na takový věci se čas najde :) taky jsem si udělal rukavice co dělá tilak, asi nebudou tak dobrý jako gore, ale z nepromoku sou... http://www.etilak.cz/produkt/cz/79/palcaky-gore-tex-reg/ a dej za ně 1600kč...když si najdeš střih na kuchnynský chnapky tak to uděláš podle toho. musíš mít teda šikovnou mámu švadlenu :) švy přelepíš lepidlem na opravu zátěrovek a je
honza k.12:31:17 31.01.2014
odpovědět 
    Zlodeji penez a chudaci na duchu.
Hey , hosi , tady uz je 25 let kapitalismus. Furt to nechapete? Klidne si muzes za 5.000 Kc postavit domek ze slamy na vlastni zahrade treba u dalnice. Presto nejaka vilka jinde za 5 milionu neni znakem toho, ze ti ji postavil zlodej. A klidne na tom 2 mega mohl vydelat, coz oproti petikilu na koulich v Amuerte je uz rozdil. Ja bych ti koule klidne poslal, takove co by mi stolar vyrobil za 50, ale za mou praci bych to petikilo take chtel/web, baleni, posta, zaruka, nezaplaceni, vraceni do 14 dnu atd./. Kdyz by to byl muj kseft...Kdyz jsi kamos ze steny treba, tak ti to klidne privezu dom za jedno pivo celkem. Podle mne tedy kluci, kde jste nechali ducha???
Martas.15:43:50 31.01.2014
odpovědět 
     Re: Zlodeji penez a chudaci na duchu.
tak nějak.

hele ale zpět k původní otázce - tazatel má zřejmě sílu jak bejk a vůbec neumí lézt, a vy mu hned radíte dost špeciální a pokročilý posilování, vhodný pro někoho, kdo leze roky, lézt umí? nespadli jste z višně?

ať leze a používá nohy. je to votřepaný, ale hudy prej dřív vylezl desítku (na písku teda) než se naučil shyb. já vím že je to dneska naprosto rekreační a nezaznamenáníhodný výkon, ale majstrovi tazatelovi k tomu chybí, ať počítám jak počítám, nejméně čtyři stupně a dvanáct písmenek.
Lukas B.15:51:51 31.01.2014
odpovědět 
      Re: Zlodeji penez a chudaci na duchu.
Nebylo to spis takhle? Hudy zkusil desitku. Hudy zkusil shyb. Zjistil, ze oboje mu jde.
Hook16:24:39 31.01.2014
odpovědět 
      měřítka
To jsou jiný dimenze. Pro běžného smrtelníka je reálný lezení tak 6-7. Ano, ti co od mala sportují mají fyzičku i pohled jinde, jenže potom suše tvrdí, že lezení 8,9,10 je běžné. Není, leda pro sportovce, ne bez soustavného tréninku a sportování a pohybu.
Martin17:02:00 31.01.2014
odpovědět 
       Re: měřítka
neřekl jsem že je to běžné. ale rozporuji názor že se na šestky musí nějak zvlášť posilovat a ausgerechnet na nějakejch soustruženejch koulích či co. stačí se podívat do skal, jací věchýtkové, vypítkové, dědečkové, postiženci a chromajzlíci lezou cesty o mnoho stupňů těžší než má problém tazatel.

no a pak se na to dá jít jinak - jako třeba já to dělám. holt jsem se smířil s tím, že na lezení nejsem přirozenej talent, trénovat mě nebaví a ani nevím kde bych na to vzal čas, a lezu si ty svý trojky čtyřky šestky sedmičky (výjimečně), nic si z toho nedělám a baví mě to - jinak bych to přece nedělal.
Lukas B.17:49:03 31.01.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
a nebude lepší se na to vysrat? takových kašparů co dělají všecko a nic pořádně je všude plná prdel a je s toho tak akorát bordel. já vím, sis přečetl v life stylovém časáku, že to je free cool & in, ale radš to zvaž a zůstaň v posilce...
klasik11:32:27 01.02.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
moudrost promluvila :-) marnej pokus o flame..
13:14:01 01.02.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Ale vždyť on má pravdu :-)
13:42:07 01.02.2014
odpovědět 
    Re: Síla předloktí a prstů
jistě že jí má, a právě proto je to pako. proč vůbec říkat tak obecnej statement, kterej je pravdicej vždycky?
kdo je ten arbitr, kterej řekne kde přesně začíná "dělat něco pořádně"? začíná to u nějakýho čísla nebo u přístupu nebo u naladění mysli nebo u značkovejch hraček nebo skvělejch fotek na facebooku nebo kde?
nebo to znamená dělat něco profesionálně či aspoň soutěžně? co lidi, který to prostě jen baví a nemají vysoký ambice?
tu větu bych pochopil snad jako reakci na někoho, kdo se jednoznačně předčasně cpe někam, kam nemá (TR čtyřkař na prvního na písku, roční hobík na campus apod.), ale thats not the case.
dotyčnej zatim zůstává hlavně v tělocvičně a někde venku na sportovkách se drží hodně při zemi a kupodivu ani nepíše, že by lezl TR.
17:28:06 01.02.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
Jenže ten Karel, který se ptal v prvním příspěvku, to bere jako výkonnostní, zajímá ho trénink a chce lézt lépe kvůli ostatním.

Kdyby měl lezení jako životní postoj a filozofii, bude si užívat lezení jako takového, bude milovat pobyt ve skalách, chvíle s kamarády. Ale nic z toho tu není. Karla štve, že kámoš toho vyleze víc, i když je slabší, a chce se zlepšit, aby lezl těžší cesty. Tohle je o soutěžení, ambicích a výkonu. Lidi, co si jen tak lezou pro radost, obvykle klasu řeší jen při výběru oblasti a cest a vozí krásný články a fotky klidně z pětek. Takže proto ty komentáře :-)
17:56:39 01.02.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
"..to bere jako výkonnostní, zajímá ho trénink a chce lézt lépe kvůli ostatní..."

kde to tam vidíš? a kde vidíš, že ho to štve? já tam vidim jen dotazy svědčící o bezradnosti, trochu snahy o snad objektivní srovnávání, ale soutěživost? zajímavé...:-)
18:38:19 01.02.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
V řádcích i mezi řádky? Ber to jako celek. A přidej tomu skutečnost, že neúspěch ve zlepšení ho dovedly až do stavu, že prosí ostatní o rady (je to ok, ale ukazuje to, jak moc o to pisateli jde). Takhle nepíše a nechová se člověk, kterého zajímá jen lezení, ale jsou to slova člověka se zájmem o sportovní lezení, který preferuje výkon před jinými přínosy. Něco jiného by bylo, kdyby dotaz padl ve smyslu lezu xxx let a mám vytouženu cestu nebo mne bere ten a ten projekt, co pro to mám udělat, abych to dal? Jako životní styl ho lezení nebere, na lezení jako sport nemá buňky. Takže jsme opět na začátku. Jak napsal výše klasik ...a nebude lepší se na to vysrat? I když je obdivuhodné, že vydržel dva roky dělat něco, co mu vůbec nejde.
19:04:29 01.02.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
Ty vole, prej životní postoj :D To sou zase kecy.

Někoho baví turistika ve skalách, někoho gymnastika na skalách. Ale cpát filosofický moudra pod jasnej dotaz, jak se zlepšit v tréninku je mimo.
Prudič14:31:32 03.02.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
Vůbec jsi to nepochopil, nebo jsem se špatně vyjádřil. Rozhodně mi nejde o soupeření s kýmkoliv, ani spolulezcem, jen jsem si nedokázal vysvětlit, proč měně to nejde tolik co jemu. Jak jsem psal, lezní pro mě je zábava, ne jediný koníček. A pokud jde o hory, troufám si tvrdit, že jsem na nich strávil víc času než ty. Pravda, určitě jsem nelezl tak hodnotné cesty, ale vztah k horám mám od mala. Pokud se budeme trumfovat, k čemuž bych nerad dospěl, tak jsem už chodil a občas lozil ve všech známých horách. Mám za sebou Huascarán, Aconcaguu, málem Denali (250m od vrcholu), Mount Kena, Kili, Lenina a Chan Tengri, v Alpách 34 čtyřtisícovek, nad 5000m jsem strávil desítky nocí. Ale to jsou všechno jen chodecký vrcholy s trochou lezení. Já nikdy nebudu horolezec tipu Máry Holečka (kdo z vás ano), nikdy nepolezu na skalách jako Ondra, to pro mě zábava není. Neocením to, že někdo v Tatrách vyleze Hokejku a ještě v zimě, pro mě je lepší jít na Blanc od Midi pěkně v klidu, pozorovat východ slunce a fotit si. Nemusím brousit v Labáku desítky, na písku mám nahnáno a raději budu na Vysočině lozit čtyřky na Drátníku, pro mě je to stejná zábava.... Ano, nejde i to a nejspíš k tomu nemám vlohy, e to ale důvod proč bych toho měl nechat? Proč?? Ty třeba neběháš tak rychle jako já a nikdy bych si netroufl říct, že se na to máš vykašlat. Věnujeme se oba něčemu co nás naplňuje, někdo to umí víc, někdo míň, důležitý je že se u toho oba bavíme, ne?
Karel22:08:03 04.02.2014
odpovědět 
     Re: Síla předloktí a prstů
dedukce hodna frikulína...taky máš rád barevné časopisy?
18:58:48 01.02.2014
odpovědět 
      Re: Síla předloktí a prstů
Tak ti nevím, ale odhad lidí a důvodů k jejich jednání je jedna z věcí, která mne živí :-)
19:17:05 01.02.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
a máš co jíst?
20:44:14 01.02.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
Ani pc a přístup k netu nemám :-(
22:09:45 01.02.2014
odpovědět 
       Re: Síla předloktí a prstů
což nesvědčí samo o sobě vůbec nesvědčí o tom, jak kvalitně tu práci děláš, ani o tom, jak dobrej odhad máš v tomto případě. ale vypadá to, že máš potřebu to říkat :-)
někdo by mohl namítnout, že kdybys v tom byl opravdu dobrej, tak je to ne "jedna z", ale jediná činnost, která tě živí :-) ale neboj, možná jsme oba ze stejnýho oboru, takže i.m.o. to nutně tak bejt nemusí. ale projekci svých vlastních duševních obsahů tu frčíš fest. jak jsem řekl: hmm, zajímavé...:-)
00:50:49 02.02.2014
odpovědět 
        Re: Síla předloktí a prstů
Proč by to měla být jediná činnost? Není trochu riziko nosit všechna vejce v jednom košíku? A pak taky mne nebaví, dělat všechno sám. Je lepší rozdat úkolu a pak se věnovat tomu, co tě baví více. Raději zaúkoluju podřízené a půjdu si koule udělat, než dřít a kupovat si je. Dělám věci pro radost, ne proto, že musím :-)

10:04:17 02.02.2014
odpovědět 
         Re: Síla předloktí a prstů
jj, je vidět že na sebe rád poukazuješ. to už je nuda.
11:15:48 02.02.2014
odpovědět 
          Re: Síla předloktí a prstů
No hlavně jsem se alespoň vyjádřil k problému tématu. Na rozdíl od tebe, který k podstatě neřekl nic, jen tu začal zpochybňovat slova jiných.
11:22:39 02.02.2014
odpovědět 
           Re: Síla předloktí a prstů
promiň že jsem tě nepochválil za tvou domnělou jasnozřivost. a promiň, že tazatele vnímám naopak jako celkem skromnýho věcnýho týpka, co si na nic nehraje. sebestřednejch mamlasoidních příspěvků tu občas bývá dost a jeho k nim podle mě nepatří. ale můžu se plést..
PS: budu se dál držet zlatého pravidla: bludy nevymlouvat :-)
14:52:00 02.02.2014
odpovědět 
            Re: Síla předloktí a prstů
U ve druhé třídě na základce se učí čtení s porozuměním textu. Takže bych ti doporučil se soustředit a a vždy si nejdříve text trochu rozebrat. Je jedno, zda příspěvek napsal sebestředný mamlas nebo skromný týpek, není to důležité.

Co by ale důležité být mělo:

1. autorovi je lehce nad čyřicet, sportuje od mala, osvalený, ale přesto netuší, jak posílit předloktí a prsty a musí se na to ptát v diskuzi.

2. po dvou letech lezení se plácá v cestách okolo pětkové obtížnosti a to i když je celoživotní sportovec

3. za dva roky lezení nepřišel na rozdíl ve využití techniky a síly, nenapadne ho se natočit nebo vytočit koleno...

Názor na autora mám, ale nehodnotím ho, je mi jedno, jaký je. Ale výše uvedené tři body mne (a nejen mne) vedou k tomu, že prostě lezení není jeho šálek kávy a že by si měl najít něco, co mu bude sedět lépe. A nepomůže mu ani naše přechytrá diskuze :-)

15:13:44 02.02.2014
odpovědět 
             Re: Síla předloktí a prstů
ano, vnímáš to přesně, s absolutní pravdou a jistotou jsi to vystihnul. jdeš příkladem, ostatní jsou hlupáci, když to vidí jinak, ještě že jsi jim poradil jak vnímat a porozumět psanému slovu. na to jsme všichni co jsme dobře míněnou radou přispěli, úplně zapomněli, chce to se soustředit! a taky se chvástat :-)
15:33:52 02.02.2014
odpovědět 
              Re: Síla předloktí a prstů
Opět je pokus o shození, ale k věci nic. Zkus napsat něco pořádného. Jsou ty tři body v mém shrnutí špatné, nebo ne? Pokud ano, jaké by bylo shrnutí tvé?

Pokud použiješ to mé shrnutí, jaký závěr bys z toho udělal ty? Pokud uděláš shrnutí vlastní, můžeš tedy připsat i svůj závěr?

Patent na rozum nemám, pokud to celé vidíš jinak, rád se na to podívám, třeba máš něco přesnějšího a já se mám ještě co učit. Takže můžeš tedy napsat, co je na mém názoru špatně a jak je to podle tebe?

Díky
16:29:43 02.02.2014
odpovědět 
               Re: Síla předloktí a prstů
myslim ze spatny je zaver: Ale výše uvedené tři body mne (a nejen mne) vedou k tomu, že prostě lezení není jeho šálek kávy a že by si měl najít něco, co mu bude sedět lépe. A nepomůže mu ani naše přechytrá diskuze :-)

to si to honite navzajem mezi sebou a zapominate na pozitivni motivaci...
01:32:17 03.02.2014
odpovědět 
                Re: Síla předloktí a prstů
Pánové, pokud se chcete dobře uživit něčím, co je zároveň vaším koníčkem, potom bych (zdarma) doporučoval otevřít si mlejn na hovna.
honza07:49:39 03.02.2014
odpovědět 
                 Re: Síla předloktí a prstů
myslis jit do politiky :)

13:36:20 03.02.2014
odpovědět 
               Re: Síla předloktí a prstů
ale já se už nesnažím psát nic pořádnýho, svý jsem řekl jasně. když je někdo zaseklej na něčem, co si vymyslel (v potřebě shazovat), tak není prostor pro diskuzi. čau, už nereaguju
17:10:54 03.02.2014
odpovědět 
 Re: Síla předloktí a prstů
Najdi si nějakého Kouče, který malinko ví o čem mluví. Lezení se dá vysvětlit, ale hlavně předvést a zdůvodnit - spousta lidí leze od přírody správně, ale spousta z nás to potřebuje vysvětlit a pochopit. Okoukávání od lepších má velikej smysl a dobré výsledky. V začátcích je stížnost na limitující prsty a předloktí běžná, ale jak bylo řečeno několikrát níže, není to síla co tě brzdí, ale hlava/technika lezení - nejdříve je třeba naučit se lézt. Řeči, že ne to někdo nemá, jsou nesmyslné. Spousta z nás nemá dáno na nejvyšší soutěžní ambice, ale na běžné sportovní lezení na stěně i skále má každý, kdo není úplný pohybový antitalent.
Loni jsme pořádali společně se stěnou Písek tréninkové semináře a hodně jsme probírali i techniku. http://www.aktivnisport.cz/jak-jsme-aktivni/ podzimni-treninkove-seminare.html určitě budeme něco podobného opakovat a určitě nejsme jediní kdo to dělá.
 BB10:35:57 02.02.2014
odpovědět 
  Re: Síla předloktí a prstů
Na jizni Morave : lezeckytrenink.cz
15:07:16 03.02.2014
odpovědět 
   Re: Síla předloktí a prstů
Nevím jestli Helena svoje svěřence učí techniku někde jinde než na stěně, ale co jsem ji kdy viděl na Klajdě, tak jen jistila a nic nevysvětlovala. Je fakt, že její svěřenci to zas tak nepotřebují, takže to neberte jako útok proti ní, stejně se tam chová i Martin.... Ale jak píšu, možná tu techniku vysvětlují jindy, nebo jsem si nevšiml, zas tak často se nevidíme....
00719:53:54 03.02.2014
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.