LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kudy mám lézt?? Nahoru!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
46.Richter 10079
47.Zedek 10078
48.Nyéki 10072
Bouldry:
46.Holík 8425
47.Bureš 8403
48.Scheuerová 8356
Hory:
16.Skopec 3759
17.Obelus 3745
18.Pe 3654

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086731 cest
Nové přelezy:
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C
Maloskalsk 7C
To Pal Nio 7b
Gaia 8b
Smutná Lid 7C
Bandita 7C
Tropicana 5.12d
Neuropatol XIa/XIb

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Šlachy25.10.2016
Dobrý den, věnuji se aktivně lezení a po zimní přípravě jsem si zničil šlachy v loktu. Bolí přední část (tenisový loket) i spodní část. Byl jsem na fyzioterapii mažu domácím kostivalem, který jsem si uvařil v sádle, jinak voltaren, a homeopatika Ruta Grav
 Re: Šlachy25.10.2016
Asi to nebudeš chtít slyšet, ale nepomůže ti nic. Můžeš zkusit opich, můžeš zkusit rázovou vlnu, maz
  Re: Šlachy25.10.2016
Díky moc za odpověď... už jsem to slyšel z více stran, takové to co si nechci přiznat a pořád hledám
   Re: Šlachy25.10.2016
Ale dobrá zpráva může být to, že to ničemu nevadí. Tedy pokud nejsi přecitlivělý na bolest. Jde to v
 Re: Šlachy25.10.2016
One move to many... je nazev knihy v ktere jsou cviky na zanety v loktech z lezeni. Mel sem zanet ro
 Re: Šlachy25.10.2016
Muzes se stat na chvili softmoverem, ostatne to asi ceka s vekem kazdeho.

ale budme r
 Re: Šlachy25.10.2016
Protahuj!! Najdi si cviky na lokty, jsou dost primitivní.
Mluvím z vlastní zkušenosti. Rok a
  Re: Šlachy25.10.2016
Jj souhlas. Já s tim měl problém rok a půl. Pomohlo každodenní protahování např. tady https://goo.gl
   Re: Šlachy26.10.2016
Díky moc všem za rady. Nečekal jsem tolik reakcí super. Protahuji co to jde celkou dobu od počátku b
    Re: Šlachy26.10.2016
Prekonavani bolesti, no to je vyborny napad... myslel jsem ze se chces dat do kupy. Ta bolest Ti ma
     Re: Šlachy26.10.2016
Při dlouhodobých problémech to občas nebývá špatná taktika. Konkrétně u tohoto problému je blbé to,
      Re: Šachy26.10.2016
Mam v prdeli šlachy, tak hraju jenom šachy...
       Re: Šachy26.10.2016
Tak bacha na oko.
       Re: Šachy05.11.2016
:)) to je palba :))
 Re: Šlachy26.10.2016
moje svatá trojice: powerball, strečing a plavání
  Re: Šlachy26.10.2016
A moje: Sex, drogy a rokenrol.
   Re: Šlachy05.11.2016
:)) to je palba :))
 Re: Šlachy26.10.2016
zkus make it or break it od dave macleoda, jsou tam navody pro rehabilitaci lokte. mi jeho navody po
  Re: Šlachy26.10.2016
Ahoj.
Ja jsem se sice neptal ale mam podobny problem, takze za pdf diky (kef@email.cz).
   Re: Šlachy26.10.2016
One move too many uz je trochu zastaraly, nejlepsi je tam asi lecba poutek, ale to se da docela v kl
   Re: Šlachy26.10.2016
One move too many uz je trochu zastaraly, nejlepsi je tam asi lecba poutek, ale to se da docela v kl
   Re: Šlachy26.10.2016
na bookdepository to mas bez postovneho...
   Re: Šlachy30.10.2016
make or breake mozna prodam nech tu mail
    Re: Šlachy31.10.2016
Dik za nabidku ale uz jsem objednal z toho Bookdepository, levneji jsem nesehnal. Vyslo to tam lip i
   Re: Šlachy30.10.2016
make or breake mozna prodam nech tu mail
   Re: Šlachy30.10.2016
make or breake mozna prodam nech tu mail
   Re: Šlachy30.10.2016
make or breake mozna prodam nech tu mail
  Re: Šlachy26.10.2016
prosím téže pdf...h_kubicek@seznam.cz
díkes
  Re: Šlachy28.10.2016
Ahoj Ondro. Myslis ze bys mohl poslat to pdf na kef@email.cz?
Dik moc!
 Re: Šlachy27.10.2016
Mě dost pomohlo tejpování předloktí. Loket se tím odlehčil a při skoro normálním fungování jsem o ně
 Re: Šlachy27.10.2016
Měl jsem ten samý problém.Řešeno vyšetřením v ORP centru v Praze.Lék na zánět a bolest Nimesil.K tom
 Re: Šlachy27.10.2016
No, sám neuvádíš možná nejzásadnější údaje a nikdo jinej se Tě tu na ně zatím taky nezeptal. Zvláštn
  Re: Šlachy29.10.2016
asi ne , spis urcite
   Re: Šlachy29.10.2016
jo, ale dost možná že někomu, kdo
- "intenzivně" leze půlrok jednou týdně a na ska
    Re: Šlachy - oprava29.10.2016
jo a koukám že to slovo "intenzivně" jsem si tam propašoval sám, autor otázky uvádí, že le
     Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Problémy s epikondylitidou měl v lezení už kde kdo.Dokonce i lidi co lezou sedmičky.Kvuli tomu tady
      Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Čemu říkáš "dýl" ?
       Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Najdeš to třeba zrovna na stránkách Ústavu chirurgie ruky Vysoké nad Jizerou.Ale i jinde na netu.Cit
        Re: Šlachy - oprava30.10.2016
No a jsme u toho - s operací pauze 5 měsíců, některé případy s pouze klidovým režimem se ale mohou t
      Re: Šlachy - oprava30.10.2016
jo. Proč k tomu nepřistupovat komplexně, když stačí jen polovičatě a laicky posbírat rady zkušených
       Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Proč by se tady nemohl zeptat? :) Obvzlášť,když se s tím co řeší "on" už tolik lezeckých &
        Re: Šlachy - oprava30.10.2016
však ať se ptá, to je o.k. :-)
vybízel jsem ho jen k tomu, že když už se ptá, mohlo by mu pro
         Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Díky moc borci za velkou debatu o tom, že jsem zde uvedel můj problém a doslova se tu sekáte jako ps
          Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Něco musíš dělat špatně - po pěti letech lézt 6b-6c je divné. Pokud nejsi obézní, tak tuto obtížnost
           Re: Šlachy - oprava30.10.2016
6B-6C na bouldrech (pro doplnění)
           Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Udava bouldrovou klasu. Znam kluky co lezou devitky a 6C jim dela problemy. Jsem jednim z nich
            Re: Šlachy - oprava30.10.2016
Ok, omlouvám se.
          Re: Šlachy - oprava30.10.2016
ok, dík za upřesnění. Zatim si troufnu mít jasno jen v tom, že problém vzniknul po intenzivnějším dl
           ...31.10.2016
Díky moc za tvoje rady, musím přehodonotit celou zimu a začít úplně od nuly. Pauza mne opět nemine a
            Re: ...31.10.2016
vůbec nemáš za co. Lezu jen o pár let dýl než ty, ale za tu dobu jsem si dospěl k tomu, že člověk se
            Re: ...31.10.2016
Chvalim velmi rozumny rozhodnuti. Diskuze na lezci nabrala dobry smer a vedla k rozumnemu rozhodnuti
           Re: Šlachy - oprava01.11.2016
Osobne bych na to sla jeste trochu jinak - pres fyzioterapii. Mne trapilo dlouho rameno, az se ukaza
            Re: Šlachy - oprava01.11.2016
*cast prace
             Re: Šlachy - oprava01.11.2016
naprosto souhlasim. To co jsem psal výše předpokládá, že přetížení, který vedlo k tvým potížím, je z

 Podmínky na skialpy Rakousko?25.10.2016
Ahoj, byl někdo v posledních dnech kdekoli v Rakousku? Máte tip, zda a kde by to už šlo na skialpy - spíše lehčí tůry bez extrémních svahů? Zvažujeme nadcházející prodloužený víkend (teď od 28.)
 Re: Podmínky na skialpy Rakousko?25.10.2016
Tady

https://lawine.tirol.gv.at/data/ produkte/schneeabs.jpg

asi tezko
 Re: Podmínky na skialpy Rakousko?25.10.2016
Řekl bych jo. Nad 3000 mnm a žádný strmý sjezdy.

 Lago di garda24.10.2016
Ahojte
Máte zkušenost s dětským lezením či ferratou v oblasti Lago di garda, děkuji. Kateřina😶
 Re: Lago di garda12.12.2018
Ahoj, v okolí je hromada lokalit, nejznámější je Arco. Pro inpspiraci se může hodit tenhle odkaz na
 Re: Lago di garda12.12.2018
Ahoj, v okolí je hromada lokalit, nejznámější je Arco. Pro inpspiraci se může hodit tenhle odkaz na

 Ocún Ozone lady24.10.2016
Ahoj, máte někdo zkušenost s tím, jestli se roztáhnou lezečky Ocún ozone? Ď
 Re: Ocún Ozone lady25.10.2016
Jasně, roztáhnou. O půl čísla určitě, možná o víc (u pánských UK8).
  Re: Ocún Ozone lady11.11.2016
super, díky :) už jsem to trochu pocítila :)

 Lezen deti23.10.2016
Zdravi, vas, zajimalo by me, od kolika let zacinate deti davat na stenu? Chtela.bych, aby dcerka zkusila, jestl ji to bude bavit. Myslim, ze by mohlo. Akorat jsem nedke ted cetla, ze na sten v nasem meste maji napsano, ze je doporuceny vek 5let. Tak se ch
 Re: Lezen deti23.10.2016
Byli jsme s 2.5 letym. Dá se dobře namotivovat ale dlouho nevydrží.
 Re: Lezen deti23.10.2016
A co chceš slyšet? Takovému děcku je úplně jedno, zda je na hřišti na prolejzačce, nebo zda je na st
 Re: Lezen deti24.10.2016
Dali jsme od tří let, syna to docela bavilo, v podstatě první semestr probíhal tak, že jistič - inst
 Re: Lezen deti24.10.2016
Ale existujou i děti, který už v těch třech letech normálně lezou III UIAA na toprope a neremcaj. Po
 Re: Lezen deti24.10.2016
A jde o tvé ambice nebo ambice tvého děcka?

to že děcko leze na hřišti kde může a mam
  Re: Lezen deti27.10.2016
Muzu te ujistit, ze moje dite chudak neni a bordel v hlave taky nemam ;)
 Re: Lezen deti24.10.2016
Ahoj, já malou (2 a půl roku) beru od maličk sebou na stěnu, ale natáhnu jí tam deku , dám hračky a
  Re: Lezen deti25.10.2016
Uff. Konečně rozumnej názor.
  Re: Lezen deti25.10.2016
4 z 5 dětí není schopno nějaké cílené dlouhodobější fyzické aktivity ani od 6-7 let
to jsem o
  Re: Lezen deti25.10.2016
To je naprosto ideální. Ještě k tomu přidej odrážedlo, ať si tam s těmi ostatními děcky pod stěnou m
   Re: Lezen deti25.10.2016
Jak můžeš vědět, jestli některý dospělí nehlídá? Taky chodíme se špuntem a je stále pod dozorem. Blb
    Re: Lezen deti25.10.2016
Jasně, jsou i uvědomělí rodiče, ale už jsem zažil i hlídání ve formě "nenajížděj do toho pána,
    Re: Lezen deti25.10.2016
To vykládej potom, co mu spadne na hlavu kýbl. Nebo lezec (mám poslední dobou "štěstí" na
     Re: Lezen deti25.10.2016
Kdyby jen kýbl. Řada rodičů si vůbec neuvědomuje, kde končí převis, takže jsou sice 3-4 metry od stě
 Re: Lezen deti27.10.2016
Diky za komenty. Pro ujasneni, nejedna se o me ambice. Nepotrebuji 3 lete dite drilovat na zdi, aby
 Re: Lezen deti27.10.2016
Máme 3,5 let starýho kluka a zatím si chce jen hrát, koukat po autech, bagrech, letadlech atd. Na st

 Lezen deti23.10.2016
Zdravi, vas, zajimalo by me, od kolika let zacinate deti davat na stenu? Chtela.bych, aby dcerka zkusila, jestl ji to bude bavit. Myslim, ze by mohlo. Akorat jsem nedke ted cetla, ze na sten v nasem meste maji napsano, ze je doporuceny vek 5let. Tak se ch

 Lezen deti23.10.2016
Zdravi, vas, zajimalo by me, od kolika let zacinate deti davat na stenu? Chtela.bych, aby dcerka zkusila, jestl ji to bude bavit. Myslim, ze by mohlo. Akorat jsem nedke ted cetla, ze na sten v nasem meste maji napsano, ze je doporuceny vek 5let. Tak se ch

 dyneema22.10.2016
Ahoj. Setkala jsem se s informací, že smyčky z materiálu dyneema rychleji stárnou a je nutné je max. po 3 letech vyměnit, i když se moc nepoužívají. Mohl by toto prosím někdo potvrdit/vyvrátit? Předem díky za Vaše odpovědi!
 Re: dyneema22.10.2016
Trochu jsem pogooglil: http://bit.ly/1iIugxa
 Re: dyneema24.10.2016
Dyneema zřejmě rychleji stářím ztrácí pevnost než PA, ale ty tři roky bych viděl s rezervou, resp. c

 Skialpové boty - Hagan22.10.2016
Ahoj, plánuji si pořizovat skialpové vybavení. Nechal jsem si poradit, že se opravdu nevyplatí šetřit na botách. Mám možnost sehnat za rozumnější peníze boty Hagan Core ST/TF. Máte s nimi někdo nějakou zkušenost? Případně mám se poohlédnout po něčem jiném
 Re: Skialpové boty - Hagan24.10.2016
Jestli dělaji boty stejne na hovno jak lyze, tak potes ... doporucuju jit do osvedcenych znacek: Dyn
  Re: Skialpové boty - Hagan24.10.2016
Boty vypadaj zajímavě. Je pravda že jsem měl extralehký pěnový hagany a prošláp jsem je.
  Re: Skialpové boty - Hagan10.11.2016
To by me zajimalo na jakych lyzi a kdy jsi od Haganu jel naposled?
   Re: Skialpové boty - Hagan11.11.2016
Svijanům taky trvalo dlouho, než se zbavily pověsti patoku.
    Re: Skialpové boty - Hagan12.11.2016
Ptam se jen pro zajímavost. Nemam s nima vubec spatnou zkusenost. Cirrus a ascent muzu jen doporucit
 Re: Skialpové boty - Hagan12.11.2016
A abych odpovedel ohledne bot. Vyzkousej a uvidis. Kazdymu sedne neco jineho. Ja mam Dynafit tlt6 pr

 Průvodce Kuba21.10.2016
Ahoj, neměl byste někdo na prodej, nebo půjčení průvodce na Kubu? Předem díky, Zuzka
 Re: Průvodce Kuba22.10.2016
Ahoj, zde u kolegů na Lezec-shop.cz je skladem: http://www.lezec-shop.cz/cz/pruvodce-knihy-dvd/sport

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Šlachy
Dobrý den, věnuji se aktivně lezení a po zimní přípravě jsem si zničil šlachy v loktu. Bolí přední část (tenisový loket) i spodní část. Byl jsem na fyzioterapii mažu domácím kostivalem, který jsem si uvařil v sádle, jinak voltaren, a homeopatika Ruta Graveolens 9CH, dvakrát obstřik masáže. Trvá to už 6 měsíců a bolest je vlastně stejná. Jsem bez námahy a v lezení mám totální pauzu. Prosím o radu co s tím. Jak co nejlépe uzdravit bolestivé šlachy. Vše vzniklo z lezení boulderů, kde jsou prsty v maximální námaze. Díkec
Roman13:17:58 25.10.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
Asi to nebudeš chtít slyšet, ale nepomůže ti nic. Můžeš zkusit opich, můžeš zkusit rázovou vlnu, mazání, cokoliv, ale bude ti to k ničemu. Jediné, co pomůže, je čas. Jestli můžeš lézt, tak bych klidně lezl, jen vynech extra přípravu jako jsou visy nebo dlouhá cvičení na kampusu. A počítej tak rok dva tři, než to přejde.
13:31:42 25.10.2016
odpovědět 
  Re: Šlachy
Díky moc za odpověď... už jsem to slyšel z více stran, takové to co si nechci přiznat a pořád hledám co s tím...
13:43:31 25.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
Ale dobrá zpráva může být to, že to ničemu nevadí. Tedy pokud nejsi přecitlivělý na bolest. Jde to vydržet a pokud se nepletu, tak to bolí jen při určitých pohybech, ne? Léz s tím jde normálně. Naopak, když se lézt přestane, tak se to zhorší. Kdežto při normálním zatěžování se to časem bude lepšit. Nejhorší, co by mohlo nastat, je, že se to utrhne. Což by mělo být dobře řešitelné, protože se provede operace. Pokud jsi už vyčerpal všechny možnosti, stejně by ti jí měli nabídnout. Takže když normálně polezeš, včetně tréninku, nemůže se stát nic jiného, než že dojde na operaci, ke které by to stejně směřovalo. Ale je to jen má zkušenost, bez záruky, a rozhodně to není navrhovaný léčebný postup.
15:04:26 25.10.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
One move to many... je nazev knihy v ktere jsou cviky na zanety v loktech z lezeni. Mel sem zanet rok a po tom co jsem zacal cvicit me to preslo po mesici, tak ze jsem zacal znovu normalne lezt.
l.17:29:38 25.10.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
Muzes se stat na chvili softmoverem, ostatne to asi ceka s vekem kazdeho.

ale budme realisti, homeopatika a ucinna terapie? citim cosi divneho v racionalite takoveho uvazovani. bacha at se tim nepredavkujes...
Indy18:00:06 25.10.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
Protahuj!! Najdi si cviky na lokty, jsou dost primitivní.
Mluvím z vlastní zkušenosti. Rok a půl bolest loktů - 2 tenisový a jeden golfovej najednou. Nebyl jsem ani schopen se po ránu napít z hrnku. Prošel jsem rázovejma vlnama, mangnetem, masážema, elektrikou, obstřiky, prostě rehabko od a do z. Nic nepomohlo. Až nakonec protahování.
Problém je možná, že jsi to nedoléčil a nezprovoznil dobře. Šlachy zduřely, stáhly se, zvětšily se a to bolí. Zkus 14 dní opravdu zodpovědně!! protahovat a uvidíš. Rozhodně ti ruka neupadne. :-))
Esus18:31:14 25.10.2016
odpovědět 
  Re: Šlachy
Jj souhlas. Já s tim měl problém rok a půl. Pomohlo každodenní protahování např. tady https://goo.gl/bhUIZg . Vyhni se převisům a lez spíš po lištách. Začni cvičit jógu a příště se ti podobný problémy vyhnou ...
ppavel21:45:19 25.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
Díky moc všem za rady. Nečekal jsem tolik reakcí super. Protahuji co to jde celkou dobu od počátku bolestí a naučilo mne to hodně nových cviků nejen na šlachy v ruce. Zatím ale bez efektu. Jinak to s tím lezením přez bolest se to nedá. Malé lišty, madla a prstovky nevadí, problém jsou stiskáče, to bolí a to se fakt nedá. Začal jsem pomale s treninkem se zafixovanou rukou pomocí ortézy a při lezení je to v pohodě. V klidu ale ruka bolí.
Knihu si určitě najdu.
Roman07:32:13 26.10.2016
odpovědět 
    Re: Šlachy
Prekonavani bolesti, no to je vyborny napad... myslel jsem ze se chces dat do kupy. Ta bolest Ti ma rict ze je neco spatne, a Tvoje odezva je budu to ignorovat, preci vim co delam, ne?. No jak to muze asi jen dopadnout? Muzum to, ze ted hned neco proste nejde anebo to neni dobry napad dochazi az pozde, anebo vubec. ale tyhle veci musi asi objevit kazdy sam, snad to bude za cenu mirneho a vratneho sebeposkozeni...
Indy10:34:13 26.10.2016
odpovědět 
     Re: Šlachy
Při dlouhodobých problémech to občas nebývá špatná taktika. Konkrétně u tohoto problému je blbé to, že se to může táhnout klidně dva tři roky bez sebemenšího progresu. Nebude to ani lepší, ale ani horší. Je potřeba to nějak rozseknout. Je jedno, zda to šetříš nebo zatěžuješ. Prostě za půl roku klidu zjistíš, že se nic nezměnilo, případně že ti to léčba jen zhoršila. Začal jsme tedy trochu popolézat, už mne klid nebavil, a ono se to pomalu začalo lepšit. Někdy to bylo horší, někdy lepší, ale nikam to nevedlo. V každém případě to zatížení nezhoršovalo. Ale stejně nakonec byl výsledek po cca dvou letech (Motol, Hebelka), že mi navrhli buď injekci krevní plazmy nebo co to bylo, za dost velké peníze, účinek nejistý, prý 50/50, nebo operace, kdy ti úpon vyškrábnou a poposadí. Ale to mi řekli před sezonou, na operaci se mi přes léto nechtělo. Tak jsem se ještě ortopeda ptal, co se může stát, když to prostě zatížím naplno a nebudu na to brát ohled. A prý nic. Maximálně zánět postoupí, úpon se utrhne a bude to na operaci. Takže výsledek stejný, operace, jen trochu dříve. Takže jsem na ruku přestal brát ohled, začal trénovat a ejhle, bolest začala ustupovat. Na operaci jsme nešel, normálně funguju a lezu. O ruce teď, po dvou letech, již skoro nevím. Ale pravda, lezení přes bolest byla krajní varianta po vyčerpání všech obvyklých prostředků a bylo to po konzultaci s ortopedem.
11:13:08 26.10.2016
odpovědět 
      Re: Šachy
Mam v prdeli šlachy, tak hraju jenom šachy...
15:59:37 26.10.2016
odpovědět 
       Re: Šachy
Tak bacha na oko.
16:56:39 26.10.2016
odpovědět 
       Re: Šachy
:)) to je palba :))
18:52:17 05.11.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
moje svatá trojice: powerball, strečing a plavání
 mifo10:52:05 26.10.2016
odpovědět 
  Re: Šlachy
A moje: Sex, drogy a rokenrol.
11:08:28 26.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
:)) to je palba :))
18:52:30 05.11.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
zkus make it or break it od dave macleoda, jsou tam navody pro rehabilitaci lokte. mi jeho navody pomohly na achilovky a rameno, nevidim duvod proc by nefachaly na loket. cirou nahodou tuto cast o lokti mam jako pdf, pokud sem hodis mail tak muzu poslat. ale souhlas s ostatnimi, beh na dlouhou trat. homeopatika zahod, s tim si muzes tak akorat osladit kafe... pokud uz chces utracet za leky zkus wobenzym, ten mi sveho casu fungoval, kdyz jsem u toho dodrzoval postupy z pribaloveho letaku.

hoj ondra
ondra11:07:18 26.10.2016
odpovědět 
  Re: Šlachy
Ahoj.
Ja jsem se sice neptal ale mam podobny problem, takze za pdf diky (kef@email.cz).
Mate nekdo tip kde koupit "One Move Too Many" s nizkym postovnym?
Nebo "Make or Break" od MacLeoda?
Znate nekdo obe knihy a muzete porovnat?
Diky vsem.
K.
K13:39:33 26.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
One move too many uz je trochu zastaraly, nejlepsi je tam asi lecba poutek, ale to se da docela v klidu vygooglit, Make or break je podle aktualnich vyzkumu a ctivejsi, takze doporucuju tohle.
Martin13:57:47 26.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
One move too many uz je trochu zastaraly, nejlepsi je tam asi lecba poutek, ale to se da docela v klidu vygooglit, Make or break je podle aktualnich vyzkumu a ctivejsi, takze doporucuju tohle.
Martin13:57:48 26.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
na bookdepository to mas bez postovneho...
jan14:33:20 26.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
make or breake mozna prodam nech tu mail
23:09:22 30.10.2016
odpovědět 
    Re: Šlachy
Dik za nabidku ale uz jsem objednal z toho Bookdepository, levneji jsem nesehnal. Vyslo to tam lip i nez mirne jeta z Amazonu UK s postovnym...
K08:15:20 31.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
make or breake mozna prodam nech tu mail
23:09:26 30.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
make or breake mozna prodam nech tu mail
t23:09:29 30.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
make or breake mozna prodam nech tu mail
t23:09:30 30.10.2016
odpovědět 
  Re: Šlachy
prosím téže pdf...h_kubicek@seznam.cz
díkes
honza15:25:12 26.10.2016
odpovědět 
  Re: Šlachy
Ahoj Ondro. Myslis ze bys mohl poslat to pdf na kef@email.cz?
Dik moc!
K.23:24:18 28.10.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
Mě dost pomohlo tejpování předloktí. Loket se tím odlehčil a při skoro normálním fungování jsem o něm v podstatě nevěděl. I tak mi léčba zabrala pět měsíců
pavelk07:32:23 27.10.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
Měl jsem ten samý problém.Řešeno vyšetřením v ORP centru v Praze.Lék na zánět a bolest Nimesil.K tomu epikondální páska.Osobně si myslím,že je lepší nahradit jí pevným tejpem.Lépe se mi s tím lezlo.Když bereš protizánětlivý lék,který zároveň tlumí bolest (Nimesil,Aulin atd.) tak nelez! Nemáš totiž zpětnou vazbu že se něco nezhoršuje.Od bolesti.Nelezl jsem měsíc,pak zlehka začal.Velmi pomalu mi problém ustupoval.V průběhu roku se mi to jednou začalo vracet.Absolutně zásadní věc je rehabilitace a následné poctívé protahování.Nejlépe řešit s fyzioterapeutem.Dostal jsem doporučení na Fyziogym Cooper v Praze.A doporučení bylo od jedné velmi dobré lezkyně kterou vrátili do hry! U mě rok a půl lezení na laně bez bouldrování s velmi pomalu ustupující bolestivostí (zase tak moc jsem se ale neflákal).Protahuju to každý den.Dobrý cviky taky najdeš u Erica Hörsta,Training for Climbing.Teď po cca třech letech od počátku problému to už po lezení necítím.Hodně štěstí.
09:36:07 27.10.2016
odpovědět 
 Re: Šlachy
No, sám neuvádíš možná nejzásadnější údaje a nikdo jinej se Tě tu na ně zatím taky nezeptal. Zvláštní :-)
Takže: jak dlouho už lezeš a jak se během těch měsíců či let měnila intenzita? Tedy kolik jsi svýmu tělu nakládal z hlediska počtu tréningů týdně a náročnosti pohybů? Bouldr/lano, balkna/campus/hrazda atd. Můžeš navrch uvést jak ses v čase posouval, jestli jsi z 5a za půl roku vystřelil na 7a, z 5+ na 9+ apod.
Vedlejší dotaz: čím vším jsi o sebe pečoval (nebo se huntoval) před tím, než vznikl problém? Zajímá mě hlavně fyzická aktivita, spánek a stravu neřešim.
Asi nepřijdu s ničim co tu ještě nezaznělo, ale kdybych náhodou měl, nejdřív se sám ptám.
22:40:33 27.10.2016
odpovědět 
  Re: Šlachy
asi ne , spis urcite
ďoktor osm plus19:06:42 29.10.2016
odpovědět 
   Re: Šlachy
jo, ale dost možná že někomu, kdo
- "intenzivně" leze půlrok jednou týdně a na skalách bejvá pár weekendů v létě...
bysme přecijen něco nedoporučili či snad nedej bože zakázali...:-)
- oproti někomu, kdo už buší čtyři pět let třikrát týdně a má poněkud jinak navyklý šlachy a úpony, tam může mýt rehabilitační efekt i konkrétní cvičení na balkně, campusu, hrazdě...

A taky je rozdíl v kondici pohybovýho aparátu mezi někým, kdo kromě "intenzivního" lezení jde jednou za dva týdny běhat a protahuje po lezení předloktí...oproti někomu, kdo k lezení několikrát týdně střídá jednu dvě aerobní aktivity, pravidelně několikrát týdně desítky minut nebo i pár hodin posiluje podle komplexního programu a po lezení klade důraz nejen na protažení předloktí, ramen, lopatek, zad, kyčlí a nohou + k tomu systematicky dělá antagonistická cvičení...

Podle toho jak málo toho věcně vymezil bych se nedivil, kdyby nějakou cílenější radou třeba nepohrdnul. To co píšou kluci vejš mu asi stačí, ale možná ne a šance, že si mezitim zadělává na další problém ještě někde jinde nebejvá až tak mizivá...;-)
20:23:32 29.10.2016
odpovědět 
    Re: Šlachy - oprava
jo a koukám že to slovo "intenzivně" jsem si tam propašoval sám, autor otázky uvádí, že leze "aktivně", což už mi vůbec nic moc neříká a těžko radit.
20:27:56 29.10.2016
odpovědět 
     Re: Šlachy - oprava
Problémy s epikondylitidou měl v lezení už kde kdo.Dokonce i lidi co lezou sedmičky.Kvuli tomu tady fakt nemusí psát jak často a co leze.Ptá se tu na řešení problému.Co měl dělat jinak si může nastudovat v čase kterej nepoleze.Prostě řešení je dobrej doktor/léky/několik měsíců omezení zátěže na minimum/rehabilitace. Zanedbání problému může klidně skončit v ústavu ve Vysokém nad Jizerou.Nebo v podobném běžnějším zařízení.Ne že by to nepomohlo,ale je to po operaci trochu na dýl.
09:04:13 30.10.2016
odpovědět 
      Re: Šlachy - oprava
Čemu říkáš "dýl" ?
09:05:50 30.10.2016
odpovědět 
       Re: Šlachy - oprava
Najdeš to třeba zrovna na stránkách Ústavu chirurgie ruky Vysoké nad Jizerou.Ale i jinde na netu.Cituji "Plné pracovní zatížení cca po 5 měsících od operace". Jde ale o uplně hraniční řešení při recidivách problému.Já jsem to přežil nakonec bez operace,ale dost jsem se toho bál.Rozhodně bych to řešil s dobrým doktorem.A to může být zrovna jádro problému :) Možná by mu stálo za to,zavítat tam. Ale....třeba mu samoléčitelské šarlatánství dle rad z lezce pomůže.Mě pomohlo,ale v kombinaci s doktorama.
09:38:08 30.10.2016
odpovědět 
        Re: Šlachy - oprava
No a jsme u toho - s operací pauze 5 měsíců, některé případy s pouze klidovým režimem se ale mohou táhnout i třeba dva až tři roky a nikam to nevede. Takže operace je jednoznačně "úspora" času. Pokud se tedy rok trápíš a nikam to nevede, je potřeba to "rozseknout". Ať tak nebo tak.
14:26:40 30.10.2016
odpovědět 
      Re: Šlachy - oprava
jo. Proč k tomu nepřistupovat komplexně, když stačí jen polovičatě a laicky posbírat rady zkušených laiků a pak laicky čekat na to, jestli to zabere a estli se neposere něco dalšího. A proč řešit problémy předtím než vzniknou, když... IMHO mezi lezci je tohle ten nejtypičtější přístup a proto se u spousty z nich vrší jeden problém na druhý. Enjoy.
11:50:10 30.10.2016
odpovědět 
       Re: Šlachy - oprava
Proč by se tady nemohl zeptat? :) Obvzlášť,když se s tím co řeší "on" už tolik lezeckých "laiků" potýkalo. A potýkat se jich i dál bude.Když pak odfiltruje balast typu "hraj šachy" nebude mít problém si vybrat kterým směrem se dál ubírat.Možná si nakonec fakt vybere i ty šachy.
12:25:37 30.10.2016
odpovědět 
        Re: Šlachy - oprava
však ať se ptá, to je o.k. :-)
vybízel jsem ho jen k tomu, že když už se ptá, mohlo by mu prospět zeptat se trochu víc zeširoka, protože pak se odpovědi některých borců můžou dost lišit, stejně jako výsledky léčby.
13:32:37 30.10.2016
odpovědět 
         Re: Šlachy - oprava
Díky moc borci za velkou debatu o tom, že jsem zde uvedel můj problém a doslova se tu sekáte jako psi.
Chtěl jsem se fakt jen zeptat, protože doktoři mi moc šancí nedávají a tak jsem chtěl rady od těch co mají něco podobného za sebou.
Problém vznikl po 5 letech lezení. Byl to zimní trenink, kdy jsem konečne lezl tak jak jsem plánoval. Dvakrát v týdnu boulder a jednou lano. Obtížnosti který jsem lezl byly 6B 6C. Bolesti začali v lednu, což je asi po 4 měsícíh tohoto kolotoče. Od ledna jsem měl doslova 5 měsíců pauzu a rehabilitace, cvičení, protahování, obsřiky a opravdu to pomohlo. Začal jsem opatrně lozit a docela to šlo. Problém se opět ozval po treninku na boulderu...a od té doby je to opět tady...bolesti jsou jen na stiskáče, jinak to nebolí, ale velice to omezí jakýkoli trenink, vysi nevadí, ale asi to taky nepomůže. Teď bolí ruka už i v klidu i u protahování. Tak díky Roman
Roman16:06:33 30.10.2016
odpovědět 
          Re: Šlachy - oprava
Něco musíš dělat špatně - po pěti letech lézt 6b-6c je divné. Pokud nejsi obézní, tak tuto obtížnost musíš lézt na pohodu po roce.
18:46:11 30.10.2016
odpovědět 
           Re: Šlachy - oprava
6B-6C na bouldrech (pro doplnění)
honza20:44:17 30.10.2016
odpovědět 
           Re: Šlachy - oprava
Udava bouldrovou klasu. Znam kluky co lezou devitky a 6C jim dela problemy. Jsem jednim z nich
21:09:59 30.10.2016
odpovědět 
            Re: Šlachy - oprava
Ok, omlouvám se.
22:07:57 30.10.2016
odpovědět 
          Re: Šlachy - oprava
ok, dík za upřesnění. Zatim si troufnu mít jasno jen v tom, že problém vzniknul po intenzivnějším dlouhodobým tréningu, což už zažila asi spousta z nás. Samozřejmě že s jistotou, že rada bude správná, ti tu neporadí nikdo, ale nakonec stejně záleží nejvíc na tvým odhadu, schopnosti pravidelně jet podle nějakýho plánu a hlavně nespěchat. Ubezpečuju tě, že některá zranění se spravují i víc jak rok...a nepomůže tomu ani totální klidový režim, ani snaha o to posílit nad určitou mez. Ta mez může být několik dlouhých měsíců velice nízko a spousta maníků to nevydrží, přestřelují a tím si jen protahují léčbu...a některým se to vyplatí, protože prostě líp regenerujou nebo mají míň závažnej problém, jak kdo.
Souhlasim s něčím co tu už zaznělo: namísto klidu to bude chtít něco dělat. Nemluvil bych přímo o zátěži, radši bych zvolil slůvko aktivace. Jestli jsi s tím slovem přišel do styku u fyzioterapie, asi víš o čem je řeč. Pokud ne, zjednodušeně bych řekl, že jde o to příslušný svaly vést k řízené aktivitě (víc vnímané, uvědomované, kontrolované - zlepšit svůj cit pro to co se momentálně děje v tom kterým svalu) a až po pár týdnech zkoušet jestli je možný od aktivace plynule přidávat na zátěži. Jestli tě to znovu bolí na boulderovce, někdo by možná poradil lano, ale i to může být zatím příliš. Ani opatrný domácí cvičení visů na chytech/lištách, byť by byly sebeoptimálnější, bych si netroufnul poradit. Bolest bych neignoroval, to se nevyplácí a jen tak bych do sebe taky nenechal řezat.

Jestli bych si na něco zkusil vsadit, bylo by to následující:
- měsíc dva nelízt a mezitím se intenzivně věnovat jinému sportu, co nezatíží prsty (bude zima, takže asi jen běh, kolo, rotoped...).
- klasická rada: když něco nejde, posiluj víc to, co jde - takže z rukou nezatěžujících třeba dřepy, pistole...uvidíš co tě napadne. Pokud najedeš na nějakej komplexní systém s dobrou metodikou, jen dobře.
- zařadil bych každodenní otužování
- načetl si něco o protizánětlivých potravinách (ananas, zázvor, česnek) a o stravovacích stylech celkově, který jsou mj. zaměřený i proti zánětu (třeba Whole30) - i kdyby to pro tebe nebylo nutný, rozhodně ti to neublíží.

Tyhle první čtyři body třeba nepomůžou tvýmu problému, ale kdybych chtěl nějak zvýšit schopnost tvýho organismu odolávat zánětu, tohle bych určitě zkusil (a nemám to ze svý hlavy, jsou to rady profi lezeckých trenérů, se kterými jsem si psal).

- potom bych zkusil začít s lezením na laně, nejdřív co nejlehčí cesty na chytech, které nedělají problém. To co ti působí bolest, stisk, jen aktivovat, ale zatím ne lezecky (mačkátek, míčků, gumiček apod. je na to bambilion). Ono to zní banálně, ale když pak člověk leze, chce to trochu disciplínu některý chyty vynechávat...
- pokud uvidíš, že se to lepší, zvolna zařadíš i opatrný visy na stisk, třeba jen dva tři visy na konci tréningu. Hlavně nespěchat, ale ani nevynechávat v pravidelnosti. Když to půjde zlehka, tak periodicky přidávat a pak zas ubrat (myslím to takhle http://www.zelezna koule.cz/delej-vlny-1-dil/)
- jednou za dva měsíce bych zařadil týden bez lezení i když nemáš pocit, že tě něco bolí.

Jsou to jen moje názory z mých zkušeností a ze zkušeností několika lidí v mém okolí, tak to ber s rezervou. Přeju ti ať se to dá do pohybu správným směrem. Pokud ne, vytěžíš z toho přinejmenším silnější zbytek těla...ale věřím že to půjde, třeba i jinak než na co bych vsadil já.
22:06:26 30.10.2016
odpovědět 
           ...
Díky moc za tvoje rady, musím přehodonotit celou zimu a začít úplně od nuly. Pauza mne opět nemine a až bolest povolí začnu tedy na laně a na boulder prostě musím zapomenout jinak se v tom budu motat furt dokola.... to je ale daleko. Teď je třeba najít cestu jak dát loket a šlachy dohromady. Díky
Roman06:05:41 31.10.2016
odpovědět 
            Re: ...
vůbec nemáš za co. Lezu jen o pár let dýl než ty, ale za tu dobu jsem si dospěl k tomu, že člověk se tim nemůže nechat zhuntovat (což se při vyšší intenzitě může stát raz dva...a další věci můžou jít plíživě, po letech si všimneš, že stagnuješ a k tomu ses zhoršil v jiných sportech, držení těla atd.) a chce to se na tenhle sport umět dívat i trochu zeširoka, žádný klapky na očích.
Ale ptej se i dalších lezců, určitě načerpáš vícero inspirace.
Jestli vládneš angličtinou, můžeš se poptat i tady http://www.bodyresults.com/icontact.asp
Myslim že tihle pracovali už s tolika lezci, že budou mít hodně dobrej přehled...
10:12:00 31.10.2016
odpovědět 
            Re: ...
Chvalim velmi rozumny rozhodnuti. Diskuze na lezci nabrala dobry smer a vedla k rozumnemu rozhodnuti. neco je jinak. svet se zmenil. Tak at Ti to vyjde.
Indy11:55:54 31.10.2016
odpovědět 
           Re: Šlachy - oprava
Osobne bych na to sla jeste trochu jinak - pres fyzioterapii. Mne trapilo dlouho rameno, az se ukazalo, ze je to upon bicepsu, ktery boli protoze pretezuju celou ruku (vcetne predlokti), a pretezuju ji protoze neumim pouzivat svaly, ktere maji cas prace prebrat, a neumim je pouzivat protoze mam slabe hluboke brisni svaly, ktere mam slabe protoze mam preposilovane prime brisaky. Vtipne ze. Pointa je, ze cele telo je zretezene a pokud se ti opakovane vraci problem do jedne casti, bude to zpuspbeno nejakou dysbalanci. Chce to sobreho fyzioterapeuta. Neco uvolni, neco te nauci posilovat a problem se prestane vracet.
Feu13:49:14 01.11.2016
odpovědět 
            Re: Šlachy - oprava
*cast prace
Feu13:51:16 01.11.2016
odpovědět 
             Re: Šlachy - oprava
naprosto souhlasim. To co jsem psal výše předpokládá, že přetížení, který vedlo k tvým potížím, je z přetrénování a ne ze zásadní dysbalance. Kdo ale dneska žádnou dysbalanci nemá, že? Sice jsi psal, že nějaký fyzio probíhalo, ale pravdou je, že každej fyzioterapeut nenuvažuje komplexně nebo třeba jo, ale neinklinuje k tomu svoje klienty pořádně povzdělat, aby do hloubky pochopili jak se sebou... Zvaž.
18:29:25 01.11.2016
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:
Amalfi
Panorama Positano
 Databáze cest:
Všechny cesty (173435)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Paluis 5c Olba
Schwabentraum 7b Bolulla
Ke Sort Ke Senk! 7b Jérica
Manolis 5c Leonidio
Juliett Ext 5c Leonidio
Nově komentované:
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos
Od Hradu Dále 7+ Velká

 Nově v diskusi:
Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není | Re: Manažer | Re: Manažer | Re: Manažer | Mnohoobchod |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (122)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (106)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (9)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Zemřel Pit Schubert (3)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Tanap - nový návštěvní řád (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 122 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 129 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 134 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 113 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.