LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Poslední slova před smrtí: Cvaknu si tu erárku...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
36.Nosek 10298
37.Fajkoš 10297
38.Kohout 10268
Bouldry:
36.Čech 8850
37.Košťál 8809
38.Zíma 8728
Hory:
4.Rojko 6230
5.Louda 5970
6.Chomová 5704

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086772 cest
Nové přelezy:
Bona Minyo 7c+
Ipsofilia 7c+
Dekota Idi 7b+
Enemic Ínt 7b+
El Trucu Y 7c/7c+
PPL 7c
Heimdall 7c
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Pískovcová klasa08.07.2019
Neuvazovali jste zrevidovat klasifikačni tabulku u té pískovcové? Mam hluboky dojem ze současná neodpovida realitě. Např VIIb mi casto prijde cca za 7uiaa a ne za 6. Xa určite obecně (nepocitam měkký panťak )za 9uiaa do xa jsem vynalozil mnohem vice usili
 Re: Pískovcová klasa08.07.2019
Pískovcová klasa je dosti zavádějící, zejména tím, jak ji dodrbali v Labáku a přesunuli i do jiných
  Re: Pískovcová klasa08.07.2019
Saská stupnice je v pohodě, záměrné podhodnocování obtížnosti se nevyřeší přechodem na žádnou stupni
   Re: Pískovcová klasa08.07.2019
ona i ta saská stupnice se liší i v tom sasku, podle oblasti, podle doby vzniku cesty, prvovýstupce,
    Re: Pískovcová klasa08.07.2019
možná by Ádr mohl trochu srovnat klasifikaci (osobně mi ta stávající nevadí), ale jinak by spíš měli
    Re: Pískovcová klasa09.07.2019
Lukasi, tvůj příspěvek je nic neříkající. Pouze říká to, co zadavatel - v klase je bordel. Mě je to
     Re: Pískovcová klasa09.07.2019
No nemyslim si ze bordel v klase je ciste ceska piskovcova zalezitost. ulety v klase jsou obvykle da
      Re: Pískovcová klasa09.07.2019
jedno kritérium je nezabít se. to řeší ten požadavek na konzistenci klasifikace v rámci oblasti. dru
   Re: Pískovcová klasa10.12.2019
Jo.
  Re: Pískovcová klasa12.07.2019
Jak moc jsi, Čechu, lezl třeba ve Skaláku nebo na Drábkách nebo v Příhrazech? Řekl bych, že klasifik
   Re: Pískovcová klasa14.07.2019
Zdar mě šlo o to zvednout klasu tady v databázi na lezci. Tak jak ji kluci zvedli již v novych pruvo
    Re: Pískovcová klasa14.07.2019
Jasný. To už tady sem tam někdo žádal možná před 10 lety. Nojo, většina už si zvykla, že přelezama z
     Re: Pískovcová klasa14.07.2019
O body mi nejde je mi šumák jestli jsem v žebříčku 356 nebo 150tej spiš mi jde o pořádek.obecně mi p
      Re: Pískovcová klasa14.07.2019
Jo, to s tím žebříčkem byla taková nadsázka.
Taky si myslím, že přepočty nesedí. (Napadala mě
       Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Co se týče klasifikace, tak jsme zhruba před rokem provedli posuv americký klasifikace. Ta byla nast
        Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Cau Jirko diky za reakci a lobuju za posuv
       Re: Pískovcová klasa15.07.2019
klasa na piskach je tak rozlitana , ze i v jednom pruvodci je u jedne cesty občas jina klasifikace n
        Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Sjednocovat klasifikaci je asi nesmysl.stejne si to prvovystupci kteří klasifikuji tvrdě daj za ko
        Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Rozdíly v textu a v obrázku jsou projev entropie, s tím se nedá nic dělat, je to neodvratný směřován
       Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Upravená klasifikace, kterou uvádíš na přebálce labáckého průvodce, je příjemná. V obtížnosti kroků
       Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Ano to srovnání saske klasy s tou z Buoux, kam se v 90 tkach hojne jezdilo zni logicky. Taky tam nav
   Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Nejde o kde jsem lezl a kde ne. Jde o to že když je neco hodnoceno v saske stupnici, tak ji to ma od
    Re: Pískovcová klasa15.07.2019
No jenže s klasifikací to reálně neprobíhá tak, že ji určuje nějaká (nad)národní komise, ale tak, že
    Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Napiš Francouzům, Španělům, Italům, Švýcarům, Řekům, napiš všem, ať si srovnají klasu, protože jim t
     Re: Pískovcová klasa15.07.2019
Mě je to taky celkem jedno jestli to nekde lita +- jen jsem reagoval na autoruv prispevek svym nazor
     Re: Pískovcová klasa16.07.2019
Bído nam jde o náš píseček a transpozici piskovcove klasy v databázi zde na lezci.frantici španělé a
      Re: Pískovcová klasa16.07.2019
Uděláš nejlíp, když se smíříš se stávajícím stavem. Něco už o snaze rovnání klasy přes 15 let vím a
       Re: Pískovcová klasa17.07.2019
Myslim že na pisku nikdo honit čísla nebude i kdyby se to zvedlo bo kruh daleko. Ale jinak souhlas.
    Re: Pískovcová klasa15.07.2019
No jenže s klasifikací to reálně neprobíhá tak, že ji určuje nějaká (nad)národní komise, ale tak, že
     Re: Pískovcová klasa17.07.2019
Úplnej souhlas. Do stanovení klasifikace cesty se zohledňuje autorovo ego:
Chci, aby se cesta
      Re: Pískovcová klasa18.07.2019
njn, soutěž kdo udela nejtvrdsi IXc, Xa,... se začátkem 3 tisicileti stala soucasti delani cest n
     Re: Pískovcová klasa17.07.2019
Hergot takova klasicka diskuse a chybi zde klasicka poznamka. Abych to tedy napravil: kdybyste pouzi
      Re: Pískovcová klasa17.07.2019
Jde to, jde to na druhým, nejde to? :o)
       Re: Pískovcová klasa21.07.2019
Ne!
Jde to - jde to blbě - nejde to.
(Tak pravil Mauglí a po něm šílená spousta jinejc
        Re: Pískovcová klasa22.07.2019
vždycky jsem myslel že je stupnice čtyřstupňová (tj. rozšířená o: nejde to ani kdybych se pos...)
      Re: Pískovcová klasa17.07.2019
Aaa ze by nakej klasik co leze pětky bez mg:)
       Re: Pískovcová klasa18.07.2019
Stát na to! Mago do každý cesty! Povine
        Re: Pískovcová klasa21.07.2019
srát na desítky, kladivo a majzlík povinně s sebou
       Re: Pískovcová klasa18.07.2019
Přesně tak. Tedy.. když se zadaří.
        Re: Pískovcová klasa22.07.2019
Hoši z lezce by si meli dat povinně nejaky desiny na pisku, zajimalo by me jakým směrem by pak trans
         Re: Pískovcová klasa23.07.2019
Jednoduché. Stačí nepoužívat písmenka stejně jako Cimrman nožičky u not. Pak jednoduše transponujete
         Re: Pískovcová klasa23.07.2019
Jednoduché. Stačí nepoužívat písmenka stejně jako Cimrman nožičky u not. Pak jednoduše transponujete
          Re: Pískovcová klasa12.08.2019
Německý průvoda na Labak Xa=9/9+
           Re: Pískovcová klasa10.12.2019
Lobuju za transpozici pískovcové klasy podle myslim rozumně vyladěné-napravené klukama v novym průvo
            Re: Pískovcová klasa24.04.2021
Průvodce Ostrov Xa=9/9+; Xb=8a
             Re: Pískovcová klasa24.04.2021
nesmysl. V labáku to akorád zk...vili. Xa bylo na písku vždy 9- ; to že to někdo upravil v labáku ne
              Re: Pískovcová klasa24.04.2021
Vždyť to sedí, když v labaku vylezeš XA, tak jinde 9- pnsojtuješ.

 závody SP Villars06.07.2019
martin stráník v semifinále a na lezci si zatím nevšimli, že se konají závody?
 Re: závody SP Villars06.07.2019
Kolik jich postupuje do finale? Martin je 9. ???
  Re: závody SP Villars06.07.2019
Jaj, prvni nepostupujici do finale. To je skoda
 Re: závody SP Villars06.07.2019
Nerozumím Ti. Psal jsem k tomu příslušný článek. Včetně info o Martinovi v semifinále v titulku. Je

 svaty jan pod skalou ( slaneni)04.07.2019
ahoj rad bych se zeptal jestli nekdo nevi jaka je vzdalenost je na svaten janu pod skalou na leve strane od krize do jeskyne a z jeskyne dolu? dekuju za info
 Re: svaty jan pod skalou ( slaneni)04.07.2019
něco kolem 20-60 metrů...
 Re: svaty jan pod skalou ( slaneni)04.07.2019
něco kolem 20-60 metrů...
  Re: svaty jan pod skalou ( slaneni)06.07.2019
Ústí jeskyně je cca 10-12 m. vysoké. K jeskyni od kříže asi těch 20. je to však jen odhad. Neměřil j
   Re: svaty jan pod skalou ( slaneni)07.07.2019
staci sedesatka, slanis do jeskyne a pak ze standu v jeskyni dolu. Vyjde to akorat
    Re: svaty jan pod skalou ( slaneni)07.07.2019
Je to tak.
     Re: svaty jan pod skalou ( slaneni)08.07.2019
proslaňovávávávávali jsme v minulém století zhusta i s padesátkou a možná čtyřicítkou. asi jsme někd
      Re: svaty jan pod skalou ( slaneni)08.07.2019
S padesátkou jste museli posledních pár metrů ve 2. slanění slézat. A dneska je to ještě horší, prot

 svaty jan pod skalou ( slaneni)04.07.2019
ahoj rad bych se zeptal jestli nekdo nevi jaka je vzdalenost je na svaten janu pod skalou na leve strane od krize do jeskyne a z jeskyne dolu? dekuju za info

 lezečky Jett QC02.07.2019
Ahoj,
nemáte prosím někdo zkušenost s lezečkama Jett QC od Ocúnu. Jde mi o to, jestli jsou stejně široké jako Ozony Plus a nebo jsou spíše pro úzkou nohu jako Ozony.Výrobce sice uvádí, že jde o pohodlnou botu, ale zajímalo by mě osobní porovnání ně
 Re: lezečky Jett QC03.07.2019
Já mám Jett LU a sedí na úzkou nohu.
 Re: lezečky Jett QC03.07.2019
Ozone Plus mi sedí, tedy aspoň ta starší verze, prý u nich teď došlo k nějakým změnám a Jett QC jsem
 Re: lezečky Jett QC03.07.2019
lezecky jsou tak idndividualni vec, ze bez vyzkouseni ruznych modelu a velikosti bych se ja osobne d

 Aiguille de Bionnassay02.07.2019
Ahojte,

Nemáte někdo zkušenost s cestou z Col de Tricot na Aiguille de Bionnassay (Arete du Tricot)?

Jaká obtížnost lezení to je? Dá se tam ztratit?
Na netu je pár odkazů a videí, ale jsou dost obecné. Uvítám osobní zk
 Re: Aiguille de Bionnassay02.07.2019
Vetsinou se to chodi v kombinaci s celymi Dome de Miages, impozantní a doporučeníhodná túra. Zatím p
  Re: Aiguille de Bionnassay04.07.2019
Ptá se na Arete Tricot, ne na cestu od Durier… Co vim tak docela alpinismus/ trochu sračky, někde js

 8a.nu30.06.2019
Prosím o radu s vytvořením registrace na server 8a.nu. Při registraci mě to stále vyhazuje pryč (aniž by to napsalo proč) a jejich support na emaily neodpovídá. Tak by mě zajímalo, zdali měl někdo podobnou zkušenost a jak ji řešil.Díky.

 Boty Asolo Alta via28.06.2019
Zdravím všechny lezce,
mám jen malý dotaz. Chci si koupit nové boty na VHT. Máte někdo zkušenost s Asolo Alta via? Mám staré kožené Lowy, se kterýma jsme už něco pochodil (Mt.Blanc, Matterhorn, Wallis, atd.), ale už by to chtělo něco nového. Limity
 Re: Boty Asolo Alta via29.06.2019
Scarpa Mont Blanc PRO GTX
  Re: Boty Asolo Alta via29.06.2019
O těch jsem taky uvažoval. Jsou lepší říkáš než ty dvoje?
   Re: Boty Asolo Alta via01.07.2019
asolo je na hodně úzkou nohu, scarpa je na širokou ťápotu, lasportiva někde mezi. teda, model od mod

 Boty Asolo Alta via28.06.2019
Zdravím všechny lezce,
mám jen malý dotaz. Chci si koupit nové boty na VHT. Máte někdo zkušenost s Asolo Alta via? Mám staré kožené Lowy, se kterýma jsme už něco pochodil (Mt.Blanc, Matterhorn, Wallis, atd.), ale už by to chtělo něco nového. Limity

 Boty Asolo Alta via28.06.2019
Zdravím všechny lezce,
mám jen malý dotaz. Chci si koupit nové boty na VHT. Máte někdo zkušenost s Asolo Alta via? Mám staré kožené Lowy, se kterýma jsme už něco pochodil (Mt.Blanc, Matterhorn, Wallis, atd.), ale už by to chtělo něco nového. Limity

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Pískovcová klasa
Neuvazovali jste zrevidovat klasifikačni tabulku u té pískovcové? Mam hluboky dojem ze současná neodpovida realitě. Např VIIb mi casto prijde cca za 7uiaa a ne za 6. Xa určite obecně (nepocitam měkký panťak )za 9uiaa do xa jsem vynalozil mnohem vice usili jak do drtive vetsiny 9.navic v novych pruvodcich uz je to zvedlé na 9. pro srovnani se stači podivat do nově vydaného nemeckeho průvody na labak kt.je mimochodem velmi zdařilý coz je videt pod skalama...
Horymir08:54:44 08.07.2019
odpovědět 
 Re: Pískovcová klasa
Pískovcová klasa je dosti zavádějící, zejména tím, jak ji dodrbali v Labáku a přesunuli i do jiných oblastí. Léta se orientuju podle převodní tabulky na goat.cz http://www.goat.cz/ index.php?path=Lezeni_ LezeckeStupnice_ LezeckeStupnice (3 mezery) a tam je to jasné: Xa (9-) Xb (9) Xc (9+) XIa (10-) atd. Bohužel se toho už nikdo moc nedrží a je v tom pěknej binec. To se pak stane, že nové cesty v Adru vzadu jsou Xb, jenže reálně jsou v rozptylu 9+ až 10- .Ale není vůle aby to někdo sjednotil, každý si jede svoje. Možná bych tu saskou stupnici zrušil úplně a buď dal UIAA nebo Franc. Ale to by musel zapracovat svaz a dát pokyn aby jednotlivý zprávci oblasti nové průvodce přepracovali. Kde není vůle není cesta...
čech10:39:02 08.07.2019
odpovědět 
  Re: Pískovcová klasa
Saská stupnice je v pohodě, záměrné podhodnocování obtížnosti se nevyřeší přechodem na žádnou stupnici.
Arcikacíř13:22:01 08.07.2019
odpovědět 
   Re: Pískovcová klasa
ona i ta saská stupnice se liší i v tom sasku, podle oblasti, podle doby vzniku cesty, prvovýstupce, podle nostalgie a historické hodnoty cesty, a to nemluvíme o charakteru cesty (někomu něco sedí a něco nesedí, spára/rajbák/komín/převis/lištovačka atd.) a nemluvíme ani o morálním rozměru cesty, který může velmi efektivně svázat ruce a nohy a seškrtit kapacitu plic.

nechal bych to koňovi. a kdybych to koňovi nenechával, koukal bych třeba na zápisy konkrétních cest na lezci a jak obtížně si to kdo zapisuje.

jo mimochodem, VIIb=6uiaa platí (třeba) pro stěnové dobře jištěné hvězdičkové cesty v bielatalu. rajbáky ve schmilce nebo komínospárařny na affensteinech, natož pak podobné věci v ádru můžou být jinak o celkem libovolný počet stupňů.
Lukas B.13:33:16 08.07.2019
odpovědět 
    Re: Pískovcová klasa
možná by Ádr mohl trochu srovnat klasifikaci (osobně mi ta stávající nevadí), ale jinak by spíš měli ve Francii a moderních sportovních zahraničních oblastech kasat směrem dolu než naopak.
Aby adršpašská žába V-VI (plus minus totožná se saským VIIb) byla ve Francii za 6c je úchylné.
Totéž platí o plotnách - kdo baletí VIIIa v Sasku, 7a dá na vápně celkem bez problémů.
20:07:39 08.07.2019
odpovědět 
    Re: Pískovcová klasa
Lukasi, tvůj příspěvek je nic neříkající. Pouze říká to, co zadavatel - v klase je bordel. Mě je to docela jedno, když to už znám a vím že IXc v Labáku je jako Xa v Teplicích. Plus mínus v rámci jednoho stupně je to ok, ale aby 8- bylo těžké jako 8+ v rámci malé republiky jako jsme ČR už vypovídá o tom, že nejsme schopni se domluvit mezi sebou.
Např. taková cesta ztracený sen. Kdo to lezl, ví že je to 8a, ale kasu to má Xb (což odpovídá 9UIAA) a takových případů je nespočet.
honza10:00:32 09.07.2019
odpovědět 
     Re: Pískovcová klasa
No nemyslim si ze bordel v klase je ciste ceska piskovcova zalezitost. ulety v klase jsou obvykle dane specifitou a jistym oddelenim oblasti s limitovanym mnozstvim prvovystupcu od zbytku sveta. napr rajbasy v alpach (severni vapencove, chamonix) daji cloveku mnohdy zabrat stejne ne li vic nez rajby na pisku. zive si pamatuju jakesi svycarsko kde jsem taktak vystrasil 5c delku kdyz jsem na skalkach a pisku lezl uplne jinde. pripadne stare oblasti ve francii, italii kde clovek dostane za usi v cestach o x stupnu lehcich nez v oblastech modernich. me by asi prislo smysluplnejsi udrzet spis konsistenci klasy v ramci jedne oblasti at se v jedne ceste stejne klasy neprojdu a v druhe malem nezabiju, coz se ale snad i v novych cestach deje a u starsich se obcas klasa upravi, nebo se o problemu vi..napr realita ze do stupne VIIa-VIIb se v adru vleze uplne vsechno, to stejne v labaku kde je taky mezi jednotlivymi VIIIa rozdil obtiznosti dost sileny - moderna versus klasika, ostrov a tisa je kapitola sama pro sebe, jina klasa nez VIIa-VIIb tam snad ani neni :). ale netusim kdo by to preklasifikoval tak to asi zustane jak je. ono pohled a jmena autoru s rokem cloveku taky reknou dost kdyz uz trochu vi.
ondra10:58:02 09.07.2019
odpovědět 
      Re: Pískovcová klasa
jedno kritérium je nezabít se. to řeší ten požadavek na konzistenci klasifikace v rámci oblasti. druhou věcí je porovnávání těch top cest, a ty se stejně uvádějí v té francouzské klasifikaci, né?
Lukas B.11:23:08 09.07.2019
odpovědět 
   Re: Pískovcová klasa
Jo.
Kuba Turek15:34:08 10.12.2019
odpovědět 
  Re: Pískovcová klasa
Jak moc jsi, Čechu, lezl třeba ve Skaláku nebo na Drábkách nebo v Příhrazech? Řekl bych, že klasifikace je tam často ještě tvrdší než v Labáku. A myslím že dlouhodobě.
Stejně jako v Labáku je dlouhodobě, víceméně už od poválečné doby, klasifikace o poznání tvrdší než v Sasku.
Proti relativně měkkým oblastem (Sušky, Prachov, Panťák) jsou tu zkrátka jiné, tvrdší.
Souhlasím s Ondrou (9. 7., 10:58) v tom, že výrazné rozdíly v tvrdosti klasifikace se dají najít všude možně a jsou docela normální. Jsou oblasti tvrdší a proti tomu měkčí, něčím specifické. A požadavek na celkové sjednocení se mi zdá nereálný, a snad i nevhodný. Určité nastavení klasifikace je pro konkrétní oblasti, (nebo třeba i autory cest) charakteristické. Docela dostačující úspěch by byl asi to sjednocení v rámci jednotlivých oblastí.
(A jen na okraj k Horymírovi, myslím, že ta převodní tabulka z německého průvodce po Labáku docela odpovídá té z českých průvodců, ne?)
P.21:25:58 12.07.2019
odpovědět 
   Re: Pískovcová klasa
Zdar mě šlo o to zvednout klasu tady v databázi na lezci. Tak jak ji kluci zvedli již v novych pruvodcich na Labák. Tj.IXa=8; Xa=7c atd.což už je bliže realitě. Jak to maji němčouři zvedlý si nepamatuju jejich pruvodu nemam.
Horymir19:33:09 14.07.2019
odpovědět 
    Re: Pískovcová klasa
Jasný. To už tady sem tam někdo žádal možná před 10 lety. Nojo, většina už si zvykla, že přelezama z písku se v žebříčku neposuneš.
P.21:16:22 14.07.2019
odpovědět 
     Re: Pískovcová klasa
O body mi nejde je mi šumák jestli jsem v žebříčku 356 nebo 150tej spiš mi jde o pořádek.obecně mi prijde pisek dost podkásnutej.bylo by zajimave podivat se na to statisticky kdyz v labaku levy +pravy je cca 5000 cest z toho tipuju např.150 Xa zohlednit pocet prelezu oproti ostatnim oblastem např. Tisa snežnik rajec modřin celkem cca 4600 cest a cca 20-Xa. Tak zvážit zvednutí klasy zde dle labackeho převodu? I s ohledem na bezpečnost neb mi přijde že když např.nováček přijede do Tisé mrkne na převodni tabulku naburácí do sedmy/ 5c tak se může hodně divit:) o skanzenech jako hrubice což je kapitola sama o sobě kde VIIIc muze byt v realu až temeř xa radsi ani nemluvě ale kdyz to tak chteji at tak maji...
Horymir21:46:35 14.07.2019
odpovědět 
      Re: Pískovcová klasa
Jo, to s tím žebříčkem byla taková nadsázka.
Taky si myslím, že přepočty nesedí. (Napadala mě vždycky i spekulace, že tak výrazná disproporce je trochu výsledek trochu protichůdných pohybů - nejspíš se ta převodní tabulka původně dělala na základě klasifikace v klasických vápencových oblastech jako třeba Buoux, což je o stupeň i dva tvrdší než to, na co jsme zvyklí z těch dnešních nejvytěžovanějších vápencových oblastí, a na druhou stranu to byla asi saská klasifikace, která je obecně měkčí než je klasa v řadě českých oblastí.
Jasně, bylo by lepší trochu to napravit, ale asi to nejde ani adminům Lezce nutit, pokud nechtějí.
Já se za sebe pokusil předělat převodní tabulku tak, jak je v průvodcích na Levý a Pravý břeh. Nevím, jestli to sedí dobře, je to návrh. Jak se k tomu postaví jiní, je už hlavně jejich věc. Ale nemyslím si, že přesnost v klasifikaci je nejdůležitější věc na světě. I když menší bordel je vždycky lepší než bordel větší. A ulítlá klasifikace může být v některých situacích docela nepříjemná.
P.22:18:40 14.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
Co se týče klasifikace, tak jsme zhruba před rokem provedli posuv americký klasifikace. Ta byla nastavená asi měkce. Bylo to trochu technicky pakárna. Ale jde to. Proč to říkám, transpozice klasy je možná, ale musíme vědět jak. Protože tu původní ať americkou nebo saskou jsme si nevymysleli, tu jsme přijali z průvodců a různých dalších zdrojů.
 jirkas00:19:05 15.07.2019
odpovědět 
        Re: Pískovcová klasa
Cau Jirko diky za reakci a lobuju za posuv
Horymir12:50:59 15.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
klasa na piskach je tak rozlitana , ze i v jednom pruvodci je u jedne cesty občas jina klasifikace na obrazku a jina v textu... btw. sem si na ten bordel uz tak zvyknul, ze bych nemenil.
l.09:31:06 15.07.2019
odpovědět 
        Re: Pískovcová klasa
Sjednocovat klasifikaci je asi nesmysl.stejne si to prvovystupci kteří klasifikuji tvrdě daj za kolik chtějí.pak asi člověk musí dávat pozor kdo tu cestu dělal.komu jde v deníčku o body,tak ať na písku neleze.
gorbi10:13:05 15.07.2019
odpovědět 
        Re: Pískovcová klasa
Rozdíly v textu a v obrázku jsou projev entropie, s tím se nedá nic dělat, je to neodvratný směřování k chaosu. Poměrně didakticky to popisuje práce jménem Překlep a Škraloup. Korektor je na tyhle principy krátkej.
Ale je fakt, že kdyby všechno přesně štymovalo, byla by to nuda. To by sis vylel jedno VIIc a v průvodci by sis mohl rovnou odškrtnout všechny ostatní...
P.13:45:07 15.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
Upravená klasifikace, kterou uvádíš na přebálce labáckého průvodce, je příjemná. V obtížnosti kroků (nebereme-li v úvahu morál) rámcově sedí, teda až na výjimky, ale ty se najdou všude. Rozhodně si s ní člověk připadá lépe než na Hrubici, kde zapytlí olámanou VIIc poté, co udělá kroky za 8 UIAA a zjistí, že domnělé vytoužené madlo je jen osolenou oblinou...
F.10:32:19 15.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
Ano to srovnání saske klasy s tou z Buoux, kam se v 90 tkach hojne jezdilo zni logicky. Taky tam navic v nekterych pripadech mohla hrat trochu jakási rivalita aj aspekty mezi prvovystupci a kasanim smerem do měkka. Každopádně posuv tabulky i zde na lezci by mohl vezt k alespoň k částečné nápravě a třeba by ji uvitali i ostatni autoři novejšich vydání ostatnich průvodců. Rekl bych ze i diky tomu bordelu co v piskovcove klase je tato v realu neodpovida protoze se v tom nikdo vlastne neorientuje...posuv klasy v databazi určitě neuškodi spíše napravi.tak jako zmena americke
Horymir13:30:41 15.07.2019
odpovědět 
   Re: Pískovcová klasa
Nejde o kde jsem lezl a kde ne. Jde o to že když je neco hodnoceno v saske stupnici, tak ji to ma odpovidat. Je špatně kdyz je např. nekde Xa těžké jako jinde IXc. Jsme mala republika a nemel by být problém to sjedotit. At uz podle spatne\nesmyslne nastavené Labské nebo klasické saské. Driv klasa v ramci oblasti litala, protoze se tak nejezdilo lezt vsude možně. Dnes jsi kazdy vylet v jine oblasti a rozdil klasy muzes srovnat velmi snadno. Ale jak rikam kde neni vůle, není cesta a my co to známe tak nam je to jedno...
Čech15:01:31 15.07.2019
odpovědět 
    Re: Pískovcová klasa
No jenže s klasifikací to reálně neprobíhá tak, že ji určuje nějaká (nad)národní komise, ale tak, že ji navrhují autoři cest. A teprve v případě, že to je výrazný úlet, se to nějakým způsobem posune. Základ a srovnání představují zpravidla okolní srovnatelné cesty... Takže to myslím především odráží (plus mínus) nějaký lokální úzus, nějakou místní tendenci (třeba přitvrzovat, nebo naopak...). Lokální tradice má často navrch nad globální unifikací. Má to svoje proti, ale možná i pro.
No a i ofiko se myslím rozlišuje (nebo aspoň rozlišovalo) mezi saskou klasifikací a JPK, která se i tabulkově trochu liší (je tvrdší), i když formát číslování je víceméně stejný.
Já bych řešil spíš až problém 2- a vícestupňového úletu. Když něco lítá o stupeň, je to v rámci nějaké tolerance, která je nutná jako zohlednění subjektivních dispozic, podmínek přelezu...
Ale to všechno jsou teoretické kecy, reálně mám čím dál menší schopnost (ale asi i potřebu) určit "přesnou" klasifikaci.
P.18:00:28 15.07.2019
odpovědět 
    Re: Pískovcová klasa
Napiš Francouzům, Španělům, Italům, Švýcarům, Řekům, napiš všem, ať si srovnají klasu, protože jim to mezi oblastmi lítá i o 3 stupně. Běžná věc. Písek je okořeněn nepřevedením některých starších VIIb a VIIc do otevřené klasy. Třeba v Ostrově je takových cest spousta. Dalším kořením je, že se na písku dá snáze zrakvit, což může subjektivně vyvolávat pocit těžších cest. Ohledně Piškotovo či saské tabulky na Labák mi to přijde v těžších cestách už jakeš takeš, v lehčích bych i změkčil, ostatně v těch tabulkách je to poznat, kde jsou stupně zhuštěné, či řidší. Převody jsou vůbec svinstvo. Pro sportovnější lezení je nejlepší francouzská a pokud mám číslo a 3 písmena a začnu jedničkou a končím třeba 9a, tak je jasné, že je někde chyba a někde zmizel jeden stupeň, možná i dva. Dosud se vedou spory, jestli je to Xábécé, nebo Xbécédé. Ovšem kolik stupňů zmizelo v adršpašských spárách bude záhadou asi navždy, zde jsou místní Asasíni ohledně prolomení tohoto tajemství skutečně nejvražednější. Ale čísla jsou jen orientační a skutečnou obtížnost zjistíte, až do cesty vlezete. A jak mi jeden kamarád řekl:"lezeš cesty, nebo čísla?"
Bída18:13:14 15.07.2019
odpovědět 
     Re: Pískovcová klasa
Mě je to taky celkem jedno jestli to nekde lita +- jen jsem reagoval na autoruv prispevek svym nazorem ze to lítá a proc zo tak je. Jsem s tim obeznámen a vim do ceho jdu... nováčci v oblasti se dycky poptaji
Čech18:24:26 15.07.2019
odpovědět 
     Re: Pískovcová klasa
Bído nam jde o náš píseček a transpozici piskovcove klasy v databázi zde na lezci.frantici španělé a ostatni nám jsou u zadele! Světové oblasti jsou totiž v ČR.
Horymir14:23:05 16.07.2019
odpovědět 
      Re: Pískovcová klasa
Uděláš nejlíp, když se smíříš se stávajícím stavem. Něco už o snaze rovnání klasy přes 15 let vím a nejlepší je to neřešit. Jestli někdo chce body za písky do deníčku, tak ať jde do prdele, nebo si to píše ve francouzský. Pro písky by bylo nejlepší nechat na lezci klasickou saskou. To ovšem šéfredaktor nemůže nikdy pochopit, páč je na písku přes 20 let marný jak šunka v komíně. Ale chápu, že čím víc klikání a zapisování a honění na lezci, tím pro něj líp. Spíš by se mělo nastavit nula bodů za jakoukoli cestu na písku. Kdo chce soutěžit, ať si jede na závody. Tam se chyty a stupy dají koupit nový.
Bída18:55:15 16.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
Myslim že na pisku nikdo honit čísla nebude i kdyby se to zvedlo bo kruh daleko. Ale jinak souhlas.
Horymir14:20:09 17.07.2019
odpovědět 
    Re: Pískovcová klasa
No jenže s klasifikací to reálně neprobíhá tak, že ji určuje nějaká (nad)národní komise, ale tak, že ji navrhují autoři cest. A teprve v případě, že to je výrazný úlet, se to nějakým způsobem posune. Základ a srovnání představují zpravidla okolní srovnatelné cesty... Takže to myslím především odráží (plus mínus) nějaký lokální úzus, nějakou místní tendenci (třeba přitvrzovat, nebo naopak...). Lokální tradice má často navrch nad globální unifikací. Má to svoje proti, ale možná i pro.
No a i ofiko se myslím rozlišuje (nebo aspoň rozlišovalo) mezi saskou klasifikací a JPK, která se i tabulkově trochu liší (je tvrdší), i když formát číslování je víceméně stejný.
Já bych řešil spíš až problém 2- a vícestupňového úletu. Když něco lítá o stupeň, je to v rámci nějaké tolerance, která je nutná jako zohlednění subjektivních dispozic, podmínek přelezu...
Ale to všechno jsou teoretické kecy, reálně mám čím dál menší schopnost (ale asi i potřebu) určit "přesnou" klasifikaci.
P.19:13:52 15.07.2019
odpovědět 
     Re: Pískovcová klasa
Úplnej souhlas. Do stanovení klasifikace cesty se zohledňuje autorovo ego:
Chci, aby se cesta hodně lezla (nadhodnotím).
x
Chci, abych vypadal přísně (podhodnotím).
x
Chci, aby klasa o cestě říkala co nejreálnější info (pokusím se klasu stanovit "objektivně").

Když by všichni autoři dodržovali 3. možnost, byly by odchylky menší, ale byly by tu stejně. Někteří autoři ale nedokážou opustit druhou možnost. Moje cesta musí bejt těžká! :-)
Tohle ale platí všude, ne jen na písku.

Blbý je, že spousty lezců (troufám si tvrdit, že nadpoloviční většina) nekouká na klasu kvůli tomu, že chtěj honit body, ale kvůli tomu, že chtěj lízt to, na co maj. Zvlášť na písku. Když pak do klasy mluvilo víc autorovo ego než realita problém (a zrakvení) je na světě.
 pavelll15:19:38 17.07.2019
odpovědět 
      Re: Pískovcová klasa
njn, soutěž kdo udela nejtvrdsi IXc, Xa,... se začátkem 3 tisicileti stala soucasti delani cest na pisku. Furt lepsi nez drive oblibena soutěž o to kdo da kruhy vejs... Jde vlastne o prkotinu, hlavne ze jsou (ty cesty). Na nejproblemovatejsi labak si staci koupit nemeckyho pruvodce a hned budes v lecketry ceste o pismeno lespi :) :) Jako bonus budes vedet co lezes i v jiny, poněkud uvazenejsi klase. Nalejme si cisteho vina, neboť i ono je s danym nevyslovenym adjektivem o poznani lepsi nez to nase české.
 L.10:32:01 18.07.2019
odpovědět 
     Re: Pískovcová klasa
Hergot takova klasicka diskuse a chybi zde klasicka poznamka. Abych to tedy napravil: kdybyste pouzivali vy mezulani Maugliho tristupnovou, nemuseli byste tady ted resit koniny.
honza20:51:02 17.07.2019
odpovědět 
      Re: Pískovcová klasa
Jde to, jde to na druhým, nejde to? :o)
21:34:06 17.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
Ne!
Jde to - jde to blbě - nejde to.
(Tak pravil Mauglí a po něm šílená spousta jinejch lidí...)
22:19:17 21.07.2019
odpovědět 
        Re: Pískovcová klasa
vždycky jsem myslel že je stupnice čtyřstupňová (tj. rozšířená o: nejde to ani kdybych se pos...)
19:58:36 22.07.2019
odpovědět 
      Re: Pískovcová klasa
Aaa ze by nakej klasik co leze pětky bez mg:)
Mág21:47:26 17.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
Stát na to! Mago do každý cesty! Povine
Jiri13:53:51 18.07.2019
odpovědět 
        Re: Pískovcová klasa
srát na desítky, kladivo a majzlík povinně s sebou
23:22:00 21.07.2019
odpovědět 
       Re: Pískovcová klasa
Přesně tak. Tedy.. když se zadaří.
honza22:26:57 18.07.2019
odpovědět 
        Re: Pískovcová klasa
Hoši z lezce by si meli dat povinně nejaky desiny na pisku, zajimalo by me jakým směrem by pak transponovali:)
Pejsek 22:12:49 22.07.2019
odpovědět 
         Re: Pískovcová klasa
Jednoduché. Stačí nepoužívat písmenka stejně jako Cimrman nožičky u not. Pak jednoduše transponujete devět jako devět a deset jako deset a ono to tak nějak s psycho náročností vyjde. Ádr pak tamní číslo plus jedno celé nahoru, co zvládnu OS jind, e a dá se to s UFO přežít.
22:32:38 23.07.2019
odpovědět 
         Re: Pískovcová klasa
Jednoduché. Stačí nepoužívat písmenka stejně jako Cimrman nožičky u not. Pak jednoduše transponujete devět jako devět a deset jako deset a ono to tak nějak s psycho náročností vyjde. Ádr pak tamní číslo plus jedno celé nahoru, co zvládnu OS jind, e a dá se to s UFO přežít.
22:32:40 23.07.2019
odpovědět 
          Re: Pískovcová klasa
Německý průvoda na Labak Xa=9/9+
Hynek 11:43:33 12.08.2019
odpovědět 
           Re: Pískovcová klasa
Lobuju za transpozici pískovcové klasy podle myslim rozumně vyladěné-napravené klukama v novym průvodci na Labák.
Horymir12:55:41 10.12.2019
odpovědět 
            Re: Pískovcová klasa
Průvodce Ostrov Xa=9/9+; Xb=8a
Horymir09:21:14 24.04.2021
odpovědět 
             Re: Pískovcová klasa
nesmysl. V labáku to akorád zk...vili. Xa bylo na písku vždy 9- ; to že to někdo upravil v labáku neznamená, že ostatní to předělají.
vápnař09:51:05 24.04.2021
odpovědět 
              Re: Pískovcová klasa
Vždyť to sedí, když v labaku vylezeš XA, tak jinde 9- pnsojtuješ.
13:20:52 24.04.2021
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Lezení nad Monacem
 Databáze cest:
Všechny cesty (173439)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Brocotomia 7a Margalef
El Trucu Ye Apretar 7c/7c+ Margalef
PPL 7c Margalef
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Paluis 5c Olba
Nově komentované:
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos

 Nově v diskusi:
Lano Beal Karma 9.8mm | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (124)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (104)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Zemřel Pit Schubert (2)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 124 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 131 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 135 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 116 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.