LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se tam udrží sníh, tak já taky.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
SP skialpy Cortina d’Ampezzo ITA (06.04)
SP Šanghaj (09.04)
SP Wujiang (12.04)

Žebříček
Cesty:
36.Nosek 10298
37.Fajkoš 10297
38.Kohout 10268
Bouldry:
36.Čech 8850
37.Košťál 8809
38.Zíma 8728
Hory:
4.Rojko 6230
5.Louda 5970
6.Chomová 5704

Výsledky
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)
2. ČP v bouldrech Praha (02.03)
ČP v bouldrech Praha (17.02)

Deníčky
5517 lezců
1086772 cest
Nové přelezy:
Bona Minyo 7c+
Ipsofilia 7c+
Dekota Idi 7b+
Enemic Ínt 7b+
El Trucu Y 7c/7c+
PPL 7c
Heimdall 7c
Ztopořená 9/9+
El Tractor 7c+
Panel 7C

Stěny
Makak LBC - zrušena - Liberec
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí
Bongo Brno - Brno

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HUDYsport - Hradec Králové
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diskuse

Vložení přispěvku 
 Lezení v Krkonoších16.01.2004
Ahoj všem.Nedávno jsme s kámošem diskutovali proč se nesmí lézt v Krkonoších.Vždyť třeba takový Úpský nebo Labský ledopád to už je pěkné polezeníčko.Je zajímavé,že dřív to bylo povolené.Sice pouze se souhlasem a musel jsi být cvičitel horolezectví (tuším
 Re: Lezení v Krkonoších16.01.2004
Co blázníš, co kdyby někdo vyšlapal stopy ve sněhu. To by byl celej KRNAP v háji. A kdyby chtěl tře
  Re: Lezení v Krkonoších16.01.2004
Jo to máš pravdu.Mám takový pocit,že o nic jiného tu nejde.
  Re: Lezení v Krkonoších17.01.2004
Ještě bych si myslel, ale možná se mýlím, že s ledama je to v jedné věci lepší, nežli se skálou. Umě
 Re: Lezení v Krkonoších16.01.2004
ono to není jen o krkonoších.V tý naší zaprděný republice je každej větší kopec hned CHKO nebo podob
 Re: Lezení v Krkonoších16.01.2004
Otázka je to dobrá, ale místem, kde byla položená si nejsem jistý. Zeptej se na CHKO Krkonoše. Odpov
 Re: Lezení v Krkonoších16.01.2004
Pokud si dobre vzpominam bylo to oduvodnovany tim, ze po skalach (na kterejch je led) rostou naky me
 Re: Lezení v Krkonoších17.01.2004
z rozhovoru Jakuba Turka s šéfem ochrany KRNAPU

Jaký je konkrétní důvod zákazu horole
 Re: Lezení v Krkonoších17.01.2004
> Tak proč to dnes už nejde.

Protože je dneska ochrana přírody větší priorita než
  Re: Lezení v Krkonoších18.01.2004
Zdravím.Díky za názory a informace.
Sám si myslím,že některé důvody k zákazu jsou pouze fikti
   Re: Lezení v Krkonoších18.01.2004
Tahle diskuse nám sice nepomůže, ale proč si trochu nezabrečet. Argumenty k zákazu lezení v Krkonoší
    Re: Lezení v Krkonoších18.01.2004
Nazdárek.S tím zaspáním doby u ČHS máš pravdu, ale ještě větší problém je s neorganizovanými lezci.
     Re: Lezení v Krkonoších19.01.2004
A jak si představujete filtr propouštějící „hodné“ horolezce a zachycující verbež? Myslíte, že průka
 Re: Lezení v Krkonoších23.01.2004
No mozna je to kvuli tomu, ze by pak vzniklo hned 150 skol, ktere by zajemce za prislusny obnos bral
  Re: Lezení v Krkonoších23.01.2004
Zase jeden z ubohejch buranu, kterej vsude nadava na prazaky a pri tom mu je Praha obvykle dobra na
   Re: Lezení v Krkonoších23.01.2004
No jak myslis. Ja jenom rikam, ze problem 99% tech co nekam jedou protoze tam jdou na ... tak je jim
   Re: Lezení v Krkonoších23.01.2004
Skoda, ze jsi takovy srab, ze nenapises email a misto, aby jsi mi tuhle nesmyslnou a dlouhou osobni
 Re: Lezení v Krkonoších23.01.2004
No mozna je to kvuli tomu, ze by pak vzniklo hned 150 skol, ktere by zajemce za prislusny obnos bral
  Re: Lezení v Krkonoších23.01.2004
Právě se o tom mluvilo na Radiojurnale. Šef chráněnky tam připustil, že za určitých podmínek by to s
  Re: Lezení v Krkonoších23.01.2004
Ty Pražáky sis mohl nechat. Mě zase připadá, že v mnoha československých horách největší bordel zane
   Re: Lezení v Krkonoších24.01.2004
Mé bohaté zkušenosti s lidskou tupostí mne nechávají v obavách, že není příliš závislá na místě trva
    Re: Lezení v Krkonoších27.01.2004
Honzo, díky za informaci.Za pokus to stojí.
Kamarádi,já mám rád hory,skály no prostě horoleze
     Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Ahoj. Zajímavá zpráva. Právě mi volal kámoš jak dobře jde horské službě lezení v ledu. Škoda jen, že
      Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Ale samozřejmě se v Krkonoších chodí lézt (Horská služba, organizovaní i neorganizovaní lezci, horoš
       Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Jaké "se chodi"??? Chtěls asi napsat "chodím, vodím tam i horoškolu, propaguju to ze
        Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
kuba má svý mouchy, jeho styl "nezávislých informací", "neangažované žurnalistiky&quo
         Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Napsal jsem někde komerční?

Proč myslíš, že musím mít nějaké osobní důvody? Prostě je
          Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Do Krkonoš na ledy jsem nikdy žádnou horoškolu nevedl. S nováčky lezeme v Jizerkách. A že je můj člá
           Omluva30.01.2004
Ok, pokud je to tak, tak za tu horoškolu se omlouvám.
         Re: Lezení v Krkonoších31.01.2004
Btw pro přesnost těch serverů asi 5 nebude. A dojem z mnoha reakcí a diskusí asi opravdu je že někom
          Re: Lezení v Krkonoších02.02.2004
důsledně se podepisuješ?!?!? no dobrá, každej považujeme za podpis něco jiného. minimálně napsat fun
       Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Ahoj Kubo,
mrzi me, ze uvadis s konkretnimy jmeny organizaci informace ktere nejsou pravdive:
        Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Ještě jednou ahoj Kubo.
Musim se omluvit. Bohužel maš v tomto pripade pravdu, i když mne to m
      Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
"...ale někteří jsou si rovnější." Tohle je všude, že zákon platí jen na někoho. Ale na
       Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
Neříkám, že to není v silách úřadu, ale jen to, že to teď nejsou schopni udělat, i když by někteří r
      Re: Lezení v Krkonoších30.01.2004
to že někde leze horská služba, to nic neznamená. je to obyčejné občanské sdružení (nemá tedy status
       horska...30.01.2004
Nektere pomluvy jsi prehnal. Nebudu dale rozvadet...
        Re: horska...02.02.2004
to mělo být jako vtipné. jádro sdělení je ovšem jinde - v krakonošově má horská služba stejná práva
       Re: Lezení v Krkonoších02.02.2004
Horská služba by neměla nést toto jméno. U nás nejsou hory, ale jenom kopce :-) Jedno se jim ale ne

 pojištění16.01.2004
Nevíte někdo jak to bude s pojištěním v zahraničí po vstupu do EU?
 Re: pojištění16.01.2004
pokud jsi clenem oeav tak to resit nemusis :-)
 Re: pojištění16.01.2004
Pořád stejně. Nezáleží to na státech, ale na pojišťovnách.
  Re: pojištění16.01.2004
Také existují přece mezivládní dohody (třeba Česko- Slovenská).Ale jak je to řešeno v EU když tam pr
  Re: pojištění16.01.2004
sám jsem si teď něco našel. http://www.euroskop.cz/cze/article.asp?id=41950&cat=5183&ts=4ec8
  Re: pojištění16.01.2004
Do všeho kecám a nic o tom nevím. Po vstupu do unie budou naše pojišťovny povinny proplácet péči v z
   Re: pojištění16.01.2004
Ahoj,nevíte někdo jestli se mezivládní dohoda o pojištění mezi Českem a Slovenskem vztahuje i na hor
    Re: pojištění16.01.2004
Pokud vím (nemám to ověřené) tak na Slovensku platí reciproční lékařské pojištění (ale ani tím si ne

 Dobrušování šroubů do ledu15.01.2004
Ahoj. Žádám o radu jak dobrušovat hroty šroubů do ledu. Vlastím ruské titaňáky a rád bych věděl jak přesně se dobrušujou hroty(prostě "špička" šoubu). Zda se brousi vnitřek nebo vnějšek, apod. Přemejšlel jsem nad tim a led, ktery se odštípává mu
 Re: Dobrušování šroubů do ledu16.01.2004
Proste vem plochej pilnik. zuby (jsou tam 4) nabrousis z vnitrni strany. led pak odchazi vnitrkem sr

 nefunkční adresa15.01.2004
Ahojte, už nějakou dobu se nemůžu dostat na stránky celkem zajímyvý metodiky:

http://novell.felk.cvut.cz/~poltiem.rtime/metodika/metodika.htm

Nevíte někdo co, se s tím stalo a kde to nově najít??
Díky

 Re: nefunkční adresa15.01.2004
Že by to byla ta větší ze dvou dobrých obsažnějších metodik na českém webu?

http://sa
  Re: nefunkční adresa16.01.2004
Nádhera, to je přesně ona.
díky
Ještě dotaz, která je ta druhá větší metodika?
   Re: nefunkční adresa16.01.2004
Teda vlastně která je ta menší obsáhlejší metodika?
    Re: nefunkční adresa17.01.2004
Yeti&Grivel zimní lezení
http://62.24.78.179/yeti/hory/zl_c/

 Foťák pro horolezce15.01.2004
Ahoj,
potřebuju poradit. Chci nějaký digifoťák pro focení ve skalách, focení lezců, ...atd. POraďte mi prosím nějaké parametry, kolik Mpx, jaký zoom, jakou značku? Chci aby byl také trochu odolný. Fotky bych chtěl také nechávat vyvolávat i ve větší
 Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
Myslím, že v posledním čísle časopisu Photolife vyšla příloha Přehled všech digitálů na našem trhu.
 Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
Žádné zkušenosti nemám!
 Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
Kup si radsi normalni zrcadlovku. Zvlast pokud chces delat zvetseniny, tak to z digisnimku nikdy neb
  Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
To je blbost, fotil sem jak se zrcadlovkou tak s digitalem, pokud mas rozliseni alespon 5 mpx tak je
   Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
Nebudeš-li dělat a tisknout obří zvětšeniny a chceš fakt jenom kompakt, stačí podle mě 3Mpx digitál
    Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
... teď jsem si pořádně přečetl tvůj dotaz -> ono vážně záleží na tom, jak moc velký zvětšeniny h
     Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
Nezapomen, ze kvalita fotky zavisi nejen na milionech pixelu, ale hodne na optice. Takze opravdu kva
      Re: Foťák pro horolezce15.01.2004
To zaky neni uplne pravda nebot ani nejlepsi optika ctverecek nezakulati a nezmensi. Jak to tak vidi
  Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
To o zvětšeninách je do značné míry ptákovina/pověra.

Jednak už jsou digitály, z kter
   Re: Foťák pro horolezce19.01.2004
Rozdíl mezi 5Mpixlem a kinofilmem je asi jako mezi garsonkou a rodinným domkem. Z kvalitního kinofil
 Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Prave ted jsem resil podobnou vec.
Kriteria byly maly fotacek do kapsy, vyborna obrazova kva
 Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Prave ted jsem resil podobnou vec.
Kriteria byly maly fotacek do kapsy, vyborna obrazova kva
  Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Souhlas idealni je mit na leto apod. nejakej skladnej digital (Olympus C-350,mju 400 atd.) a na zimu
   Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Zajimavej kousek ma ted Pentax Optio 33WR - 3MPx, je i vodovzdorny a rozumne velikost. Zadny zazraky
  Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Ono s těmi bateriemi to není taky tak úplně pravda. Já vlastním Nikona Coolpix 750, 2Mpix a v tom 64
 Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Jak moc velké zvětšeniny? A4 uděláš v uspokojivé kvalitě z 2MPx, v perfektní z 4MPx. Záleží hlavně n
  Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Dobre napsano!

Ja jsem resil neco podobneho asi pred pul rokem.

Kriter
   Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Tu A80, jsem zvazoval taky, ale nejak mi nesedela prodleva pred expozici. I kdyz se vypne ten "
    Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Zpozdeni bez namacknuti je blbe. Ale na zavodech, pri momentkach je stejne lepsi nastavit manualni f
   Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Ještě jsi mi připomněl - baterky. Někdo preferuje tužkáče, protože je koupíš v každé trafice. Někdo
 Re: Foťák pro horolezce16.01.2004
Doplním mou zkušenost, měl jsem podobné dilema koncem roku. Krom výše zmiňovaného
jsem chtěl
  Foťák pro horolezce18.01.2004
Ad Canon Ixus: Nebrat - Lion clanky v trafice nekoupis. Jinak hezky fotak mensi velmi prakticke veli
   Re: Foťák pro horolezce19.01.2004
Díky za rady! Zvětšeniny bych chtěl tak do A4. Nejdřív se mi líbil SONY P-10 (malej 5Mpx, hliníkový
   Re: Foťák pro horolezce19.01.2004
Díky za rady! Zvětšeniny bych chtěl tak do A4. Nejdřív se mi líbil SONY P-10 (malej 5Mpx, hliníkový
    Re: Foťák pro horolezce19.01.2004
co se tyka cen , tak zajimavy u digitalu sou na www.123shop.cz, skoukni napr SONY MVC-500, neni male

 Prima spacáky15.01.2004
Zdarec,máte někdo zkušenosti se spacáky značky PRIMA.Konkrétně by zajímal model bivak s poliguard 3D.dík
 Re: Prima spacáky15.01.2004
Čau, mám Primu Bivak 3D asi 2 měsíce a tak to nejsou žádné dlouhodobé zkušenosti, ale působí na mě v
 Re: Prima spacáky15.01.2004
Ahoj mam zkusenost jenom s modelem Bike 3D nebyl spatny ale co n¨mi na nem vadilo byla zadrhavajici
 Re: Prima spacáky20.01.2004
Mám Prima Trek plnění Thinsulate a mám ho už akorát na ozdobu, protože po cca 30 nocích se ze zimníh
  Re: Prima spacáky21.01.2004
No ja mam za sebou prvni zkusenosti s novym spacakem od Condora Z 400 a musim rict ze zatim SUPER. U

 jak brousit Grivel Machine?14.01.2004
Ahoj vsichni ledoborci! Poradi nekdo jak podbrousit hrot na Grivel Machine? Nekdo to tu zminoval...Dekuju za odpoved!
 Re: jak brousit Grivel Machine?16.01.2004
Nikdo se nemá k odpovědi, tak alespoň já. Pod tímhle termínem si představují různé skupiny lezců né
 Re: jak brousit Grivel Machine?17.01.2004
Mrkni na http://www.climbubu.com

 Ledy ve slovenskym ráji?14.01.2004
Nevíte někdo jak je vyledníno ve slovenskym ráji? Btw dnes jsem navštívil Oldřichov a ani trocha ledu...
 Re: Ledy ve slovenskym ráji?15.01.2004
Včera byly v ČTK fotky z nějakýho lezeckýho tábora v Ráji a na nich tamější ledy vypadaly velmi soli
  Re: Ledy ve slovenskym ráji?15.01.2004
Díky moc,tak ja to tam teda pojedu prozkoumat...Ledu zdar!!!

 Skaly v Brdech14.01.2004
Ahoj,
totalne mne zarazilo, ze v nejake diskusi padla zminka o vapencove vezi v jiznich Brdech (=tremsinsko). Je to sranda?
BTW: Hodil by se nam (www.brdy.info) nejaky prispevovatel, ktery by v regionu Brd, Krivoklatsko, Cesky Kras popisova
 Re: Skaly v Brdech16.01.2004
V Brdech nemuzou bejt zadny poradny skaly, aspon vo nich nevim.......na krivoklatsku mozna, ale taky
  Re: Skaly v Brdech20.01.2004
Tak to se pleteš, v Brdech je skal hafo. Algena by ti mohl vyprávět. Problémem v Brdech je vojenský
   Re: Skaly v Brdech21.01.2004
Mrkni na Jindřichovku. Aneb Jindřichova skála. Je to velká romantika.
   Re: Skaly v Brdech21.01.2004
Dal by se strucne rozvest pojem "hafo skal"? Teda krome tech ktere nemaji byt zverejnovany
 Re: Skaly v Brdech21.01.2004
Dělám to skoro nerad, protože takové cesty jsou v Čechách asi jen v Labáku a pak až někde v Österr
  Re: Skaly v Brdech21.01.2004
Ahoj Zdenku, Bohuzel mame ted plno prace s predelavanim pruvodce Jezirka - diky erozi ktera zde panu
   Re: Skaly v Brdech21.01.2004
Co kdybychom jeli v sobotu na běžky? Zaparkujem v Teslínech, projedeme se až na Třemšín a cestou zpá
  Re: Skaly v Brdech22.01.2004
Vo tom sem teda slyšel! Prej tam řádí skalní mág, devítiletý Radomil Kojťusko. 8a prý leze OS i něko

 Quark nebo Tech Wing?13.01.2004
Ahoj, potřeboval bych poradit, jaký z těchto dvou cepínů je lepší. Máte někdo nějaké zkušenosti s používáním? Jde o Grivel Tech Wing a Charlet Moser Quark. Předem díky! Mějte se.
 Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
Mam Quarky a jsou sQely.
  Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
Mam starsi verzi Grivelu(Machine) a lezl i s Charletem. V ledu i mixu. Jednoznacne jsou lepsi Charle
   Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
Mi teda rekni v cem jsou tak jednoznacne lepsi? Mam machiny a quarky sem zkousel taky a prijde mi to
    Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
Me se zdalo, ze Charlety-hroty jsou jine a drzi v glazure i na skale, kdezto moje mi vyjizdi(v ledu,
     Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
Mam jak Quarky, tak Masiny od Grivelu. Quarky jsou vyborna zbran, dobre drzi, i se s nima vyborne pr
      Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
MAme Masiny i Kvarky, jelikoz lezu s poutkama nedam dopusit na Quarky. Dobre drzi, jsou lehke a desn
       Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
Jsem se zapomnela podepsat. Jo Mysak ti doporucuje nove Simondy, Anakondy nebo Anakondy cup, taky ne
       Re: Quark nebo Tech Wing?15.01.2004
No vidis. Ja lezu bez poutek s Machinama. Lezl jsem bez nich i s Quarkama a porad rikam ze jsou Char
 Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
rozhodne quark a obzvlášť ten s odepínacím poutkem-nemá chybu. Taky jsem zkoušel Vipera od Black Dia
 Re: Quark nebo Tech Wing?14.01.2004
Díky všem a vypadá to, že zajdu do obchodu pro párek Quarkáčů ;-) Čus bus..
  Re: Quark nebo Tech Wing?15.01.2004
A co DMM Xeno?

<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   1477   1478   1479   1480   1481   1482   1483   1484   1485   1486   1487   1488   1489   1490   1491   1492   1493   1494   1495   1496   1497   1498   1499   1500   1501   1502   1503   1504   1505   1506   1507   1508   1509   1510   1511   1512   1513   1514   1515   1516   1517   1518   1519   1520   1521   1522   1523   1524   1525   1526   1527   1528   1529   1530   1531   1532   1533   1534   1535   1536   1537   1538   1539   1540   1541   1542   1543   1544   1545   1546   1547   1548   1549   1550   1551   1552   1553   1554   1555   1556   1557   1558   1559   1560   1561   1562   1563   1564   1565   1566   1567   1568   1569   1570   1571   1572   1573   1574   1575   1576   1577   1578   1579   1580   1581   1582   1583   1584   1585   1586   1587   1588   1589   1590   1591   1592   1593   1594   1595   1596   1597   1598   1599   1600   1601   1602   1603   1604   1605   1606   1607   1608   1609   1610   1611   1612   1613   1614   1615   1616   1617   1618   1619   1620   1621   1622   1623   1624   1625   1626   1627   1628   1629   1630   1631   1632   1633   1634   1635   1636   1637   1638   1639   1640   1641   1642   1643   1644   1645   1646   1647   1648   1649   1650   1651   1652   1653   1654   1655   1656   1657   1658   1659   1660   1661   1662   1663   1664   1665   1666   1667   1668   1669   1670   1671   1672   1673   1674   1675   1676   1677   1678   1679   1680   1681   1682   1683   1684   1685   1686   1687   1688   1689   1690   1691   1692   1693   1694   1695   1696   1697   1698   1699   1700   1701   1702   1703   1704   1705   1706   1707   1708   1709   1710   1711   1712   1713   1714   1715   1716   1717   1718   1719   1720   1721   1722   1723   1724   1725   1726   1727   1728   1729   1730   1731   1732   1733   1734   1735   1736   1737   1738   1739   1740   1741   1742   1743   1744   1745   1746   1747   1748   1749   1750   1751   1752   1753   1754   1755   1756   1757   1758   1759   1760   1761   1762   1763   1764   1765   1766   1767   1768   1769   1770   1771   1772   1773   1774   1775   1776   1777   1778   1779   1780   1781   1782   1783   1784   1785   1786   1787   1788   1789   1790   1791   1792   1793   1794   1795   1796   1797   1798   1799   1800   1801   1802   1803   1804   1805   1806   1807   1808   1809   1810   1811   1812   1813   1814   1815   1816   1817   1818   1819   1820   1821   1822   1823   1824   1825   1826   1827   1828   1829   1830   1831   1832   1833   1834   1835   1836   1837   1838   1839   1840   1841   1842   1843   1844   1845   1846   1847   1848   1849   1850   1851   1852   1853   1854   1855   1856   1857   1858   1859   1860   1861   1862   1863   1864   1865   1866   1867   1868   1869   1870   1871   1872   1873   1874   1875   1876   1877   1878   1879   1880   1881   1882   1883   1884   1885   1886   1887   1888   1889   1890   1891   1892   1893   1894   1895   1896   1897   1898   1899   1900   1901   1902   1903   1904   1905   1906   1907   1908   1909   1910   1911   1912   1913   1914   1915   1916   1917   1918   1919   1920   1921   1922   1923   1924   1925   1926   1927   1928   1929   1930   1931   1932   1933   1934   1935   1936   1937   1938   1939   1940   1941   1942   1943   1944   1945   1946   1947   1948   1949   1950   1951   1952   1953   1954   1955   1956   1957   1958   1959   1960   1961   1962   1963   1964   1965   1966   1967   1968   1969   1970   1971   1972   1973   1974   1975   1976   1977   1978   1979   1980   1981   1982   1983   1984   1985   1986   1987   1988   1989   1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999   2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019   2020   2021   2022   2023   2024   2025   2026   2027   2028   2029   2030   2031   2032   2033   2034   2035   2036   2037   2038   2039   2040   2041   2042   2043   2044   2045   2046   2047   2048   2049   2050   2051   2052   2053   2054   2055   2056   2057   2058   2059   2060   2061   2062   2063   2064   2065   2066   2067   2068   2069   2070   2071   2072   2073   2074   2075   2076   2077   2078   2079   2080   2081   2082   2083   2084   2085   2086   2087   2088   2089   2090   2091   2092   2093   2094   2095   2096   2097   2098   2099   2100   2101   2102   2103   2104   2105   2106   2107   2108   2109   2110   2111   2112   2113   2114   2115   2116   2117   2118   2119   2120   2121   2122   2123   2124   2125   2126   2127   2128   2129   2130   2131   2132   2133   2134   2135   2136   2137   2138   2139   2140   2141   2142   2143   2144   2145   2146   2147   2148   2149   2150   2151   2152   2153   2154   2155   2156   2157   2158   2159   2160   2161   2162   2163   2164   2165   2166   2167   2168   2169   2170   2171   2172   2173   2174   2175   2176   2177   2178   2179   2180   2181   2182   2183   2184   2185   2186   2187   2188   2189   2190   2191   2192   2193   2194   2195   2196   2197   2198   2199   2200   2201   2202   2203   2204   2205   2206   2207   2208   2209   2210   2211   2212   2213   2214   2215   2216   2217   2218   2219   2220   2221   2222   2223   2224   2225   2226   2227   2228   2229   2230   2231   2232   >>>  
 
     
...nové příspěvky
 Lezení v Krkonoších
Ahoj všem.Nedávno jsme s kámošem diskutovali proč se nesmí lézt v Krkonoších.Vždyť třeba takový Úpský nebo Labský ledopád to už je pěkné polezeníčko.Je zajímavé,že dřív to bylo povolené.Sice pouze se souhlasem a musel jsi být cvičitel horolezectví (tuším že tehdy třetí třídy) nebo jsi ho musel mít sebou a muselo být asi 50cm sněhu.Dokonce existuje i průvodce.Tak proč to dnes už nejde.Kde mají třeba takoví mladí horolezci natrénovat trochu techniku a nasbírat pár zkušeností než vyrazí do opravdových hor???Co si o tom myslíte?Jste pro aby se lezení v Krkonoších (třeba i za přísných podmínek) povolilo????  Zdraví Hanes 
Hanes13:58:34 16.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
Co blázníš, co kdyby někdo vyšlapal stopy ve sněhu. To by byl celej KRNAP v háji. A kdyby chtěl třeba v Krkonoších zahnízdit sněžný muž - umíš si předtavit jak by se tě mohl leknout.
Honza
14:46:05 16.01.2004
odpovědět 
  Re: Lezení v Krkonoších
Jo to máš pravdu.Mám takový pocit,že o nic jiného tu nejde.
Hanes14:49:52 16.01.2004
odpovědět 
  Re: Lezení v Krkonoších
Ještě bych si myslel, ale možná se mýlím, že s ledama je to v jedné věci lepší, nežli se skálou. Uměle totiž neuděláš ani malinkej kus šutru, kdežto na krápník (prakticky stejnej jako je ten „přírodní“) potřebuješ jen vodu a mráz. A takový mráz, jaký je pod Labskou, najdeš i jinde a voda není zase (zatím) takový problém. Nebydlet v teplém dolním Poberounčí, tak už mám krápník na zahradě.
S ochranářema je to problém, ale oni mají své priority, stejně jako je máš Ty, a nácvik lezení do nich nepatří. Bohužel, když už se podaří dohoda, která obsahuje jen třeba malé omezení (jako nelézt na jednu s třiceti věžiček o novoluní, neb se tak páří ti yetiové s yetkama), tak rajncekerecht tam musí davy lezalů o novoluní lézt. Ochranáři se naserou a zavřou to všechno...
P.S. Píšu o tom, co dělaj, dle mého, blbě horolezci, neboť psát na tyhle stránky o tom, co dělaj blbě ochranáři mi přijde nefunkční...

pes do mne strká, že ať už nekecám a jdu ven. Tak ahoj!

Jan Puš08:41:43 17.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
ono to není jen o krkonoších.V tý naší zaprděný republice je každej větší kopec hned CHKO nebo podobná "důležitá a jedinečná"oblast a pokud tě nějakej zelenej(a nebude to voják)mozek načapá mimo stezku tak by tě rovnou zavřel nebo radši namístě popravil aby tvoje ostatky pohnojily půdu.určitě maj tyhle chko nějakej význam, ale mohlo by se to nějak rozumně řešit.(třeba ty omezení výškou sněhu apod.)
RadimV19:37:32 16.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
Otázka je to dobrá, ale místem, kde byla položená si nejsem jistý. Zeptej se na CHKO Krkonoše. Odpovědět ti musí, nebo bu měli a pak se má cenu se o tom bavit dál. Takhle je to trošku (kurva, jak já nemám rád to nadužívání šestého pádu!) "o ničem". V Jizerkách s lézt smí. Možná že pro to, že to není I. zóna (toho se obávám, na tu nesmíš snad ani myslet!), ale taky možná pro to, že o tu vyjímku tam někdo požádal (po asi dvaceti letech). Naprej!
Honza Puš22:10:40 16.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
Pokud si dobre vzpominam bylo to oduvodnovany tim, ze po skalach (na kterejch je led) rostou naky mechy a jiny kyticky a horolezci to tam liqidujou svejma ultravostrejma mackama. Urcite to bude nekde na strankach svazu.
Béda22:22:17 16.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
z rozhovoru Jakuba Turka s šéfem ochrany KRNAPU

Jaký je konkrétní důvod zákazu horolezecké činnosti na celém území Krkonoš?

Zákaz provozování horolezectví je dán přímo v zákoně o ochraně přírody, který ho povoluje kromě míst vyhrazených se souhlasem orgánu ochrany přírody. Správa KRNAP vyhradila čtyři taková místa, která se ovšem netýkají lezení po ledopádech.

Zákonodárce tak vytváří prostor pro realizaci odstupňované ochrany přírodního fondu národního parku před rušivou činností člověka. První zóna ochraňuje jeho nejcennější části z hlediska geologicko-geomorfologického, botanického i zoologického a má tedy nejpřísnější ochranný režim.

Náš přední znalec mechorostů Jan Váňa zpracoval posudek týkající se případného provozování horolezectví v Labském dole. Ze zprávy uvádím: „V Labském dole jsou mimo jiné unikátní ukázky skalní bryoflóry lesního pásma krkonošských karů, která by byla na teráskách skal, ve štěrbinách a podobně horolezci nejvíce narušena. Navíc přístupová oblast, kamenné moře s padlými kmeny a mohutnými polštáři mechorostů, je též unikátním biotopem mechů. Eventuelním přístupem na lokalitu a dalšími činnostmi jako je seskupení osob, uložení materiálu či odpočinková místa by byla tato společenstva velmi narušena a vedla by k zániku některých druhů na území Krkonoš.“ Skalní stěny Labského dolu jsou tradičním hnízdištěm kriticky ohroženého sokola stěhovavého, které je obsazováno již od konce ledna a rušení hnízdního páru v citlivém předhnízdním období může vést k opuštění hnízdiště.

Obdobné důvody jako pro Labský důl platí i v Obřím dole.
jk14:42:02 17.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
> Tak proč to dnes už nejde.

Protože je dneska ochrana přírody větší priorita než utužování zdraví pracujícího lidu sportem.

> Kde mají třeba takoví mladí horolezci natrénovat trochu techniku a nasbírat pár zkušeností než vyrazí do opravdových hor???

Kdekoliv jinde.

> Co si o tom myslíte?

Že řada lezců vůbec není ochotná z nějakých svých osobních přání a požadavků ustoupit kvůli ochraně přírody. Copak je tak strašně důležitý lézt zrovna tam? (I. zona NP)

> Jste pro aby se lezení v Krkonoších (třeba i za přísných podmínek) povolilo????

He, a jak se podmínky dodržujou teďka?? Teď je to zakázaný a lidí je tam plno, vozí se tam lidi na zájezdy a dokonce horoškolu. (vhodný příklad pro nováčky)
A jak by se přísné podmínky dodržovaly, kdyby se to obecně povolilo? Nevím. Třeba by se dodržovaly. Spíš bych tipoval, že by tam začalo jezdit ještě několikanásobné množství lidí, kteří by se podmínky snažili dodržovat, a ti co tam lezou dneska, by tam lezli dál, a omezení ignorovali. => celková zátěž větší

Povolit, pokud někdo vymyslí, jak to proti bezohledným jedincům a nadměrné zátěži uhlídat.

jk15:12:07 17.01.2004
odpovědět 
  Re: Lezení v Krkonoších
Zdravím.Díky za názory a informace.
Sám si myslím,že některé důvody k zákazu jsou pouze fiktivní,tak jako je to v řadě CHKO.Nechci tu nikoho napadat.O horoškolách bych se snad radši ani nezmiňoval.Vím co dělají ( na trojkách s magnéziem,po dešti,atd.),né samozřejmě všechny!Ale kvůli pravidlům tu máme ČHS a to,že v některých okamžicích zaspali dobu se samozřejmě projeví i v dodržování pravidel.Dělat kompromisi???Copak jich horolezci nedělají dost?Brigády ve skalních městech,udržování turistických okruhů,atd.Jenže to se tu bavíme o horolezcích a né o lidech,kteří chtějí být zajímaví a čím dýl se někde houpou tím větší jsou borci a v tom je problém s pravidly.Ale to už je úplně jiné téma.
Hanes09:45:41 18.01.2004
odpovědět 
   Re: Lezení v Krkonoších
Tahle diskuse nám sice nepomůže, ale proč si trochu nezabrečet. Argumenty k zákazu lezení v Krkonoších jsou samozřejmě blbost. Pamatuji se na doby, kdy jsme v Krkonoších legálně lezli a nemyslím, že by to přírodě nějak ublížilo. Že by se pod sněhem zničili nějaký mechy? A jesti na Krakonošově hlavě zanízdí nějaký fógl, tak se to dá místně a časově řešit / nakonec sokola nelikvidovali horoleci ale myslivci/. Podstatné je, že Krkonoše jsou naše jediné hory, kde se dá v zimě provozovat něco jako horolezectví.
Honza10:06:08 18.01.2004
odpovědět 
    Re: Lezení v Krkonoších
Nazdárek.S tím zaspáním doby u ČHS máš pravdu, ale ještě větší problém je s neorganizovanými lezci. Co se týká zákazu lezení v KRNAPu, tak je to fakt hloupost. Takový krásný ledopády a jen tak tam zahálí. Sportu zdar!!!
pe_pan12:41:08 18.01.2004
odpovědět 
     Re: Lezení v Krkonoších
A jak si představujete filtr propouštějící „hodné“ horolezce a zachycující verbež? Myslíte, že průkazka, nebo školení dělá za Štětináče Dušína?
V čem ČHS zaspala? Její náplň určují(teda měli by!) její členové! Hmmm...
Říkáte, že by se daly dát omezující pravidla. Ale co pak? A co bys dělal s lezci, oddíly porušujícími pravidla? Jsem si jistej, že nejeden z nás by seznal, že je nezbytné nacvičit moderní mixové lezení na Krakonošově hlavě a zrovna v době, kdy by s tam nesmělo. Jistě by bylo nové Velké Téma:Škodí mačky šule?
Bohužel zatím je tu koloběh: Úplný zákaz-povolení s omezením-ignorování omezení(spojené s bezbřehou arogancí pokud si na to troufne někdo upozornit, nebo DOKONCE chtít dodržování)-úplný zákaz. A nové kolo...
Já pamatuji i stanování v Tatrách kdekoliv (jenže to jsi tam za den potkal na cestě na Rysy tak deset lidí. Ale je to kšeft a je třeba nalákat lidi do hor a pak plakat, že jich je tam moc).
Kdo tohle plácání přečetl, možná postřehl, že jsou to jen blbé otázky bez odpovědí...je tomu, žel, tak...
Samozřejmě, že „ve státním zájmu“ se v horách prosadí lecjaká obří prasárna, ale horolobby zatím není nijak mocná. Přiznám se, že po její moci zase tak úplně netoužím...
Jan Puš08:26:35 19.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
No mozna je to kvuli tomu, ze by pak vzniklo hned 150 skol, ktere by zajemce za prislusny obnos braly kamkoliv i kdyby to bylo proti dohode, protoze penize prece potrebujou pro ... No a ochranari se naserou a zavrou to cele. Kdo zna pomery tak vi jak to je a kdo ne tak at sedi doma a vzteka se.
P.s. Stejny duvod je koneckoncu zakaz kol a lyzi po Krkonosich. Jeden problem je blbost ze strany ochranaru a druhy je ze kazdy dement co nezna mistni pomery tak se sere tam kam normalne uvazujici clovek nepachne. Narazim treba na davy Prazaku co vyrazi na Studnu na freeride kdyz je trojka nebo dokonce ctyrka. A nebo tam vyrazi v dobe co je okolo 30-50 cisel. Takze to co se da zkousnout pri metru nebo dvou se neda zkousnout ani omylem. Tak je jednoduse zakazany freeride vzdy a vsude.
dock00:51:01 23.01.2004
odpovědět 
  Re: Lezení v Krkonoších
Zase jeden z ubohejch buranu, kterej vsude nadava na prazaky a pri tom mu je Praha obvykle dobra na to aby sem jezdil na studia nebo za praci. Je mi lito, ze jsou mezi nami i omezenci jako jsi ty.
Fugas13:56:21 23.01.2004
odpovědět 
   Re: Lezení v Krkonoších
No jak myslis. Ja jenom rikam, ze problem 99% tech co nekam jedou protoze tam jdou na ... tak je jim jedno jak to po nich vypada a jake jsou podminky. O zakazech ani nemluve. Jen aby si to uzili. Mimochodem by me zajimalo jestli nejsi jeden z tech potrefenych. Dokonce bych rekl, ze jsi ten typ co kdyz nekam prijde tak mu zalezi jenom na tom, aby on to zvladl a nezajima ho, jestli po nem zbude jenom zkaza nebo to nezanecha vetsi nasledky. Pak si nezapomene na cestu zabalit hromadu igelitu, ktery prece dolu do popelnice tahat nebude, vecer ukaze vsem fotky jak je cool, jak to bylo super a ze se neboji zakazu. No a kdyz tam pak po tobe nekdo zajde, tak tam najde PET flasku, obaly, orvanou floru, ...proste krasnou prirodu. Radost se podivat. Uz to chapes? Nejde o to, ze par lidi se chova normalne, jde o to, ze se extremy popularizuji a kazdy se do toho tlaci. Se koukni na Everest jak to je tam krasne ciste. A to prosim se davaji zalohy, ze vsechno po sobe uklidi. Jenze kdyz budu mit tezke prachy tak pro me prece pravidla neplati a nekdo to za me udela (treba za penize). A vysledek kazdy zna. A jestli chces polemizovat jak oddelit zrno od plev tak jsi na FF UK. Nebo se dej na politiku.
P.s. by me zajimalo, kde bydlis, odhaduju to na krasnou kralikarnu ve ctvrti ktera byla postavena v druhe pulce minuleho stoleti a hned pripojena k Praze.
dock14:19:51 23.01.2004
odpovědět 
   Re: Lezení v Krkonoších
Skoda, ze jsi takovy srab, ze nenapises email a misto, aby jsi mi tuhle nesmyslnou a dlouhou osobni invektivu napsal osobne otravujes s tim zde. Bohuzel ti nemuzu odpoved osobne a musim to filtrovat take zde.
Dle toho co jsi napsal mi te opravdu zacina byt cim dal tim vice lito. Proc? Protoze jsi omezenec. Naprosto nepripustne generalizujes a delas zavery na ktere nemas pravo. Presne kvuli omezencu jako jsi jsou na svete valky a nenavist. To co predvadis je presne to ubohe ochranarske hazeni vsech do jednoho pytle. Z toho co pises soudim, ze z Prahy nejsi a kdybych jednal jako ty musel bych po precteni tvych prispevku napsat: Vsichni co nebydli v Praze jsou idioti! Ale nenapisu to protoze nejsem omezenec jako ty a tak za idiota povazuju jen tebe a ne ty co bydli tam co ty, naji stejnou barvu vlasu, nosi stejnou bundu jako ty atd.
Uz jsi pochopil o co jde? Jde o to jak se chovas a ne odkud jsi nebo kde zrovna bydlis.
Fugas15:20:52 23.01.2004
odpovědět 
 Re: Lezení v Krkonoších
No mozna je to kvuli tomu, ze by pak vzniklo hned 150 skol, ktere by zajemce za prislusny obnos braly kamkoliv i kdyby to bylo proti dohode, protoze penize prece potrebujou pro ... No a ochranari se naserou a zavrou to cele. Kdo zna pomery tak vi jak to je a kdo ne tak at sedi doma a vzteka se.
P.s. Stejny duvod je koneckoncu zakaz kol a lyzi po Krkonosich. Jeden problem je blbost ze strany ochranaru a druhy je ze kazdy dement co nezna mistni pomery tak se sere tam kam normalne uvazujici clovek nepachne. Narazim treba na davy Prazaku co vyrazi na Studnu na freeride kdyz je trojka nebo dokonce ctyrka. A nebo tam vyrazi v dobe co je okolo 30-50 cisel. Takze to co se da zkousnout pri metru nebo dvou se neda zkousnout ani omylem. Tak je jednoduse zakazany freeride vzdy a vsude.
dock01:00:25 23.01.2004
odpovědět 
  Re: Lezení v Krkonoších
Právě se o tom mluvilo na Radiojurnale. Šef chráněnky tam připustil, že za určitých podmínek by to snad šlo! Tedy tam zajděte, a navrhněte (třeba) že povolení by dostala jen jedna skupina na určitou akci, a byla pak zodpovědná, že krom ledu na nic nešlápne (k nástupu by se slanilo). Když to poruší-víckrát ji tam nepustí. Možná Vás vyhodí-možná ne...
Jan Puš11:04:47 23.01.2004
odpovědět 
  Re: Lezení v Krkonoších
Ty Pražáky sis mohl nechat. Mě zase připadá, že v mnoha československých horách největší bordel zanechávají místní borci, kteří do kopců zajdou třeba zapařit. Hlavne pro to, jak se kdo chová, vůbec není určující, kde žije, a myslet si "ty si z Prahy/vesnice/..., tak to seš nejspíš hovado, který se chová bezohledně" je pitomost.
Kdo žije v betonový kostce a do hor jezdí stovky kilometrů má v mnoha případech k přírodě větší úctu než kdo má kopec za barákem.
jk17:16:13 23.01.2004
odpovědět 
   Re: Lezení v Krkonoších
Mé bohaté zkušenosti s lidskou tupostí mne nechávají v obavách, že není příliš závislá na místě trvalého bydliště, původního zrodiště, barvou pleti ni obleku a ani přímo na IQ...dokonce (sic!) mezi horolezci jsem nalezl rovněž nespočet vyjímečných pablbů. Mezi ochranáři též. "Lidé jsou různé, většinou blbé. Některé i chytré...ale je nás málo!" Tak hovořil o sobě jeden můj, již zesnulý kamarád a vždy se radoval, když tim někoho nasral...
Honza Puš03:05:30 24.01.2004
odpovědět 
    Re: Lezení v Krkonoších
Honzo, díky za informaci.Za pokus to stojí.
Kamarádi,já mám rád hory,skály no prostě horolezectví již od pěti let.To co se mi vždy nejvíc líbilo je,že ať jsem přijel kamkoliv a setkal se skýmkoliv, tak horolezce mezi sebou vždy poutalo přátelství.A bylo úplně jedno jestli já jsem Čech a oni třeba Amíci,Španělé,Italové atd. Vždy jsme se k sobě chovali s úctou a přátelsky,takže si myslím,že to odkud člověk je nemá žádný vliv na to jak se kde chová.Jde o člověka samotného.Tak nechte toho osočování.Díky
Hanes09:52:27 27.01.2004
odpovědět 
     Re: Lezení v Krkonoších
Ahoj. Zajímavá zpráva. Právě mi volal kámoš jak dobře jde horské službě lezení v ledu. Škoda jen, že je viděl lézt v Labáku. A pak,že to nejde?????????!!!!!!!!!!!
Hanes09:09:48 30.01.2004
odpovědět 
      Re: Lezení v Krkonoších
Ale samozřejmě se v Krkonoších chodí lézt (Horská služba, organizovaní i neorganizovaní lezci, horoškoly). A taky skialpovat (kurzy vysokých škol, neorganizovaní lyžaři, horolezci, cestovky Klíč a Adventura, vloni to bylo v nabídce špindlerovské lyžařské školy SkolMax, horolezecké oddíly a teď naposled prý i kurz instruktorů ČHS). Je to prostě stav, jaký v Krkonoších býval vždycky, nikdo nemůže vynutit jeho změnu, ale ochranáři vše zakazují...
Kuba Turek10:09:52 30.01.2004
odpovědět 
       Re: Lezení v Krkonoších
Jaké "se chodi"??? Chtěls asi napsat "chodím, vodím tam i horoškolu, propaguju to ze všech sil,...".
jk13:51:23 30.01.2004
odpovědět 
        Re: Lezení v Krkonoších
kuba má svý mouchy, jeho styl "nezávislých informací", "neangažované žurnalistiky" a článků pro babičky z pošumaví nesedí každému, ale komerční výpravy do kerkonoš rozhodně nevodí.
mimochodem, milé anonymní dvojpísmeno, co ti ten kuba tak zlýho udělal, že ho pronásleduješ na asi pěti serverech? není to jako životní cíl trošičku málo?
Lukas B.14:10:26 30.01.2004
odpovědět 
         Re: Lezení v Krkonoších
Napsal jsem někde komerční?

Proč myslíš, že musím mít nějaké osobní důvody? Prostě jeho způsob žurnalistiky považuju za skutečnou tragédii. Bojím se, že budu potkávat čtenáře "odchované" jeho články. A mám možná nereálnou představu, že si třeba přečtou i ten komentář a zamyslí se. A nebo že by se jednou zamyslel i sám pan novinář? :-)

Jestli ti těch komentářů přijde hodně, možná to bude tím, že J.T. je velmi plodný novinář :-( Otevřu česnekoviny - kdopak tam píše o lavinách? Otevřu idnes - a alespoň pod článkem je komentář s odkazem na nejmenovaný server. I na všelijakých soukromějších fórech se čas od času objevují odkazy.
jk18:02:27 30.01.2004
odpovědět 
          Re: Lezení v Krkonoších
Do Krkonoš na ledy jsem nikdy žádnou horoškolu nevedl. S nováčky lezeme v Jizerkách. A že je můj článek ve Sportovních novinách? ČTK mě požádala o převzetí z Hory-doly.cz. Tak je to tam také uvedené.
Kuba Turek21:37:44 30.01.2004
odpovědět 
           Omluva
Ok, pokud je to tak, tak za tu horoškolu se omlouvám.
jk23:29:16 30.01.2004
odpovědět 
         Re: Lezení v Krkonoších
Btw pro přesnost těch serverů asi 5 nebude. A dojem z mnoha reakcí a diskusí asi opravdu je že někomu něco zlého udělal. Znám pouze motivaci k napsání svých komentářů, které důsledně podepisuju.
jk16:39:06 31.01.2004
odpovědět 
          Re: Lezení v Krkonoších
důsledně se podepisuješ?!?!? no dobrá, každej považujeme za podpis něco jiného. minimálně napsat funkční mejlovou adresu a odpovídat na mejly tam, kde má odpověď smysl. (některý diskuse tady zabírají místo a bylo by možná lepší je přesunout na mejl)
Lukas B.09:38:03 02.02.2004
odpovědět 
       Re: Lezení v Krkonoších
Ahoj Kubo,
mrzi me, ze uvadis s konkretnimy jmeny organizaci informace ktere nejsou pravdive:-(
Gejza
Gejza15:59:18 30.01.2004
odpovědět 
        Re: Lezení v Krkonoších
Ještě jednou ahoj Kubo.
Musim se omluvit. Bohužel maš v tomto pripade pravdu, i když mne to mrzi. Takže beru zpet.
gejza16:14:46 30.01.2004
odpovědět 
      Re: Lezení v Krkonoších
"...ale někteří jsou si rovnější." Tohle je všude, že zákon platí jen na někoho. Ale na rozdíl od Kuby se nedomnívám, že není v silách úředních "prostý lezný lid" vyhnat. Jak se ukazuje jinde a ukázalo jindy, tak jde. Lépší je lagalizovat.
Spory militantních zelených s neméně (spíš více) militantními antizelenými jsou pak další, dost hrůznou groteskou.
jan puš10:40:00 30.01.2004
odpovědět 
       Re: Lezení v Krkonoších
Neříkám, že to není v silách úřadu, ale jen to, že to teď nejsou schopni udělat, i když by někteří rádi...
Kuba Turek15:29:14 30.01.2004
odpovědět 
      Re: Lezení v Krkonoších
to že někde leze horská služba, to nic neznamená. je to obyčejné občanské sdružení (nemá tedy status veřejného činitele jako ti ochráncové přírody), jediná zajímavost tohoto občanského sdružení je, že v přepočtu na člena dostává zdaleka největší dotaci z rozpočtu státu. a specializuje se především na masivní využívání přednosti na šiliftech a balení nafukovacích a omyvatelných blondýnek na červené bundy s nášivkou.
Lukas B.11:04:38 30.01.2004
odpovědět 
       horska...
Nektere pomluvy jsi prehnal. Nebudu dale rozvadet...
J.23:27:33 30.01.2004
odpovědět 
        Re: horska...
to mělo být jako vtipné. jádro sdělení je ovšem jinde - v krakonošově má horská služba stejná práva a povinnosti jako jakejkoliv vohnout z husí lhoty kterej je tady na rekreaci.
Lukas B.09:29:27 02.02.2004
odpovědět 
       Re: Lezení v Krkonoších
Horská služba by neměla nést toto jméno. U nás nejsou hory, ale jenom kopce :-) Jedno se jim ale nechat musí. První pomoc ovládají dobře. Na sjezdovkách si se záchranou (odvoz někoho kdo si třeba zlomil nohu) také umí poradit dobře. Kdyby ale měli předvést nějakou záchranu opravdového horského charakteru tak nevím.Pravda je,že to tu ale nepotřebují?!!!
Hanes08:36:58 02.02.2004
odpovědět 

Reklama:
 Foto dne:

Lezení nad Monacem
 Databáze cest:
Všechny cesty (173439)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Brocotomia 7a Margalef
El Trucu Ye Apretar 7c/7c+ Margalef
PPL 7c Margalef
Llegar Y Besar El Santo 7a Chulilla
Paluis 5c Olba
Nově komentované:
Černá Perla XIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanta Guasa 6c Jérica
Bella Duracella 6b Leonidio
Super Bibe 6b+ Leonidio
Gaia 8b Kalymnos

 Nově v diskusi:
Lano Beal Karma 9.8mm | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | Re: vkládání fotek u cest | vkládání fotek u cest | Re: Ach to lezeni na top rope | Re: Podmínky v Tatrách | Podmínky v Tatrách | Re: posuv opletu lana uprostřed | Re: nehmotné kulturní dědictví unesco |

 Nové komentáře:
Re: Údržba skal - správci | Černá Perla | Koleno od Kozy | Re: Údržba skal - správci | Re: není | Re: Údržba skal - správci | Re: Manažer | Re: zprávy z lyžařaského svazu | Re: Manažer | není |

 Kde to vře:
Nadcházející valná hromada ČHS má být 13. dubna 2024 v Praze (124)
Vstříc lepším zítřkům. A nebo ne? (104)
Mauritánie – únor 2024 (19)
Žádost o zařazení na program Valné hromady ČHS 2024 (16)
Video: Adam Ondra dává na flash boulder za 8B(+) ve Švédsku (10)
Refresher: ČHS zveřejnil sexistický inzerát, musel se omluvit (8)
Olympijské sporty se nově rozšíří o skialpinismus (5)
Saské pískovcové lezení je na seznamu kulturního dědictví UNESCO (2)
Zemřel Pit Schubert (2)
Video: Adam Ondra radí, jak při lezení používat koleno (2)

 Nově v inzerci:
Prodám nevyužitý matroš. | Bunda Arcteryx Alpha GTX Pro | Skialp set Lusti 177 + Dynafit + Colltex | Prodám nevyužitý matroš. | Švýcarská dálniční známka 2024 | Čelovka PETZL ACTIK CORE 350 lm + Pouzdro NOCTILIGHT | Různé: VÝŠKOVÉ PRÁCE NASTÁLO V PRAZE 320- 480 Kč/hod 59 000 až 7 | Dětský sedák Simond - celotělový | Trip spanelsko | Péřovka North Face |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 124 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 130 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 135 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 116 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.