LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Omluvenky nepadaj, jde se lézt.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
ČP obtížnost Brno (20.04)
Petrohradské Padání (26.04)
SP Salt Lake City (03.05)

Žebříček
Cesty:
3.Šindel 12356
4.Votoček 11938
5.Štípek 11728
Bouldry:
3.Stráník 10775
4.Pochman 10575
5.Švecová 10500
Hory:
17. 4064
18.Obelus 3745
19.Šofránko 3613

Výsledky
SP Wujiang (12.04)
SP Čína (09.04)
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)

Deníčky
5549 lezců
1095684 cest
Nové přelezy:
Runway 9+/10-
Ippolito 10-
Ruská Rule Xb
Fotogenick 9-
Profumo Di 8a
Lidská Bes 8B/8B+
Amores Per 8A+
Top Guns 8a
Haus Gotte 8A
Jahodová D Xc

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nový komentář 

 dobrá zpráva...
...chybí odkaz na špatnou zprávu.
Zapsal: tenisak, 21:12:55 29.10.2002
 Tady je ten odkaz
http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.asp?r=zahranicni&c=A021029_155642_zahranicni_has&l=1&t=A021029_155642_zahranicni_has&r2=zahranicni
Zapsal: ALF, 08:57:48 30.10.2002
 Určitě
jo to bude ono, docela hustokláda jsou ty komentáře pod tím.
Zapsal: Anita, 08:57:51 30.10.2002
 re určitě
ty komentáře mi nepřipadají zas tak zhovadilé. jo, je tam pár blábolů, ale většina otázek vznesených v komentářích má hlavu a patu.
1. roční období v kombinaci s povětrnostní situací bylo velmi nevhodné, o tom jednoznačně vypovídá i fakt, že byli na kopci sami
2. devítiletý chlapec se dá těžko považovat za plnohodnotného člena družstva, v družstvu (nenapadá mi lepší název pro skupinku která se navazuje na jedno lano a jí z jednoho ešusu) by měli být dva dospělí, výjimkou by snad mohly být frekventované kopce za dobrých podmínek.
3. rozdělení skupiny je těžko pochopitelné
4. nepřítomnost bivakovacího vybavení v batohu je těžko pochopitelná
5. v dnešní době jít na kopec bez mobilu mi připadá poněkud zaostalé

a trochu rozvedu bod 4. ano, lidé v horách se dělí na 3 skupiny podle velikosti batohu: 1. siláci aneb česká škola - jsou schopni vynášet na Materhorn batoh hřbetolam se stanem, spacákem a lezeckým vybavením a jídlem na následný třítýdenní pobyt ve Verdonu, jsou beznadějně pomalí, se zátěží neobratní, při hnusném počasí postaví stan a tejden leží a žerou, obvykle jsou jejich svetry a zásoby při hnusném počasí záchranou pro následující dvě skupiny; 2. běžkaři - mají ledvinku s čokoládou a bundu nosí kolem pasu, za dobrého počasí jsou zdaleka nejrychlejší, v pěkném počasí se všem ostatním posmívají, když je hnusně, tak rychle hynou; 3. horalé - mají batoh tak akorát, nosí žďárák, mobil, tatranku a svetr, ale nic víc. jejich rychlost i životnost při zvratu počasí je dostatečná, ale při fakt hnusném počasí hynou, ovšem výrazně pomaleji než běžkaři.
Zapsal: Lukas B., 09:40:31 30.10.2002
 Typologie
:o) Tvá typologie osob pohybující v horách je přesná.
Rozhodně se můj první příspěvek nesnažil naznačovat, že by tamní komentáře (až na vyjímky) byly zhovadilé. Spíš to celé je strašně smutné. Nejhorší na tom je ta zbytečnost této tragédie.
Zapsal: Anita, 13:26:24 30.10.2002
 Komentáře
Na těch komentářích tam mi vadí to že fůra lidí někoho odsuzuje na základě naprosto nepostačujících informací. Až se zjistí co to bylo za zájezd a jak konkrétně vše probíhalo je možné uvažovat o konkrétních chybách, takhle sou to všechno jenom dohady a srdceryvný KECY.
Zapsal: Špicál, 13:36:13 30.10.2002
 souhlas
Nemůžu než souhlasit se Špicálem - z vlastní zkušenosti vím jaký dohady se vyrojily když se tu objevila zpráva o nehodě našeho kamaráda na Grossglockneru.
Zapsal: Kodl, 20:48:47 30.10.2002
 Chyba??
Nevím, nevím, ale když se jde na tůru, tak se skupina nerozděluje, rozhodně ne tak, že zůstane otec sám s dítětem, i když to je machr - viz dnešní článek "Chlapcova smrt horolezce k soudu nedovede". Navíc z toho článku vyplývá, že o tom, že chlapec není ready, celá skupina věděla.
Zapsal: jarda, 06:32:45 31.10.2002
 Výňatek
.. z článku v Českých novinách:

"Chlapcův otec totiž potvrdil, že zbytek skupiny jim nabízel pomoc. Syn byl ale velmi sebevědomý, jeho následný kolaps potom přišel velmi náhle"
Zapsal: Anita, 07:43:18 31.10.2002
 media
Zatim sem tu viděl jen citace z Medií. Asi o tom víme prd, ale nechapu, jak se může skupina rozdělit, i když dotyčnej pomoc odmítne.Tak jako tak musí držet skupina pohromadě, ne? A jen zopakuju to, co uz sem nekde cetl: Jaktože skupina neinformovala horskou službu, když dorazila nekompletní?
Zapsal: Tom, 12:27:36 31.10.2002
 ČTK
INNSBRUCK 31. října (ČTK) - Rakouské četnictvo oznámilo, že na základě dosavadních výsledků vyšetřování podá trestní oznámení v souvislosti s pondělní tragickou smrtí devítiletého chlapce z České republiky, který zahynul v důsledku vyčerpání při vysokohorské túře v Alpách.

Proti otci oběti bude podáno trestní oznámení pro podezření ze zabití z nedbalosti a proti dalším osmi členům turistické skupiny pro podezření z neposkytnutí pomoci.

Rakouští vyšetřovatelé vyslechli ve středu 12 členů turistické skupiny, do které devítiletý hoch a jeho 50letý otec z Hradce Králové patřili. Podle informací z českého konzulátu ve Vídni byli všichni po výslechu propuštěni, což bylo považováno za náznak, že celá věc nebude mít soudní dohru.

Chlapec se vyčerpal při nedělní skupinové túře na zasněžený hřbet třítisícového vrcholu Keeseck. Při následném sestupu už otec se synem zůstali pozadu, a zatímco zbytek skupiny vystoupil na další vrchol, dítě už nemělo síly dále pokračovat. Dvojice potom ztratila orientaci a po několikametrovém pádu strávila noc pod širým nebem.

Ráno se muž pokoušel svého umírajícího syna dotáhnout do jedné z chat, pomoci se ale dovolal až po sólovém sestupu do údolí k městečku Prägraten. Horská služba našla chlapce až v úterý brzy ráno bez známek bez známek života. Úřady ve středu potvrdily, že chlapec zemřel na podchlazení.
Zapsal: Petr Jandík, 19:10:01 31.10.2002
 Chybí mně tam celý den
Jestli čtu dobře ČTK, tak v noci z neděle na pondělí zůstali venku, v pondělí ráno (dopoledne) sestoupil pro pomoc a horská ho našla až v úterý ráno?
Znáte někdo presné časy? Proč mně tam chybí skoro den? Bylo tak mizerné počasí, že nemohli vrtulit nebo otec nevěděl, kde ho nechal nebo proč horská dorazila tak pozdě?

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 07:57:54 01.11.2002
 re Melloun
v neděli se vyčerpali a strávili noc na pondělí venku. otec dorazil do chalupy dopoledne v pondělí, ta byla pravděpodobně prázdná, páč je po sezoně. musel tedy sestoupit až někam do údolí. jestliže nasněžilo, znamená to zdržení dalších pár hodin. Takže bylo možno začít se záchranou akcí až někdy v podvečer. a hledat někoho potmě je dost problém (čertví jestli vrtulník může vzlítnout v noci, v tatrách je to zakázané). tělo nalezli v úterý ráno. podle mne to souhlasí.
Zapsal: Lukas B., 08:40:11 01.11.2002
 Zodpovědnost?
Mě by docela zajímalo, jak někdo může tolerovat rozhodnutí devítiletého chlapce odmítnout pomoc.
Podle mne v tomto věku nemůže mít nikdy tolik vlastní zodpovědnosti a zkušeností, aby na jeho názor vůbec mohl ve skupině být brán zřetel..
Proto by mne zajímalo, jestli je fakt pravda že pomoc byla nabýzena a on ji "hrdinsky" odmítl. Jestli je to tak doopravdy, pak podle mého názoru nesou zodpovědnost všichni, co toho malého kluka nezbalili do batohu a nesnesli dolů.... Ať mi nikdo netvrdí že na devítiletém klukovi nepoznáte že je na dně s větším předstihem, než by mohlo dojít ke kolapsu...
BB
Zapsal: BB, 09:17:06 01.11.2002
 Podrobnosti
http://www.svetoutdooru.cz/Users/Clanky/clanek.asp?id_clanku=568
Zapsal: HUGO, 09:45:47 01.11.2002
 jo..
Jo,vzít devítiletýho kluka na alpskou tůru na přelomu října a listopadu je fakt dobrej nápad..
Zapsal: koník, 10:19:17 01.11.2002
 Názor táty
Když jsem si přečetl na idnes ten článek, dostal jsem strašnej vzek na otce toho chlapce, kterej jeho blbostí přišel o život. Mám také syna, který už se mnou pomaloučku začíná lézt. Bohužel však nechci, protože vím jak je ten náš sport nebezpečný a tak na tréninky utíkám pod záminkou nákupu. Já vím, to sem nepatří. Jen jsem tím chtěl nastínit, že děti mají na takové akce spoustu času. Ten pán si zaslouží kriminál!!!
Zapsal: Pták, 11:24:48 01.11.2002
 co to bylo za skupinu?
Nevíte někdo co to bylo za skupinu? Jestli cestovka nebo jen pár nadšenců. Kdyby to byl zájezd cestovky, bylo by dobré to vědět, abychom se jí mohli vyhýbat...
Myslím si ale, že devítiletý kluk na zádech váží tolik co bágl s vybavením na 4-denní zimní tůru, né-li méně. Myslíte že by byl problém ho prostě popadnout a snést dolů???!!!
Zapsal: Pet, 11:36:52 01.11.2002
 redundatni informace...
Tak jsem si prosel tuhle diskuzi, i diskuzi na www.ceskenoviny.cz a www.idnes.cz a jedine prispevky, ktere za neco stoji, je tech 8 komentaru na zacatku teto diskuze.

Potom uz pouze nasleduje opakovani tehoz, jako na ostatnich webech. A to jsme tam s nima nikdo nebyl...
Zapsal: J., 18:49:35 01.11.2002
 jak to asi vsechno bylo
No kdyz tak ctu tuhle diskuzi, tak zjistuju, ze je to vzdy stejne. Kdyz se neco podobneho stane tak se o tom bourlive debetuje. Pravda je ale ta, ze nikdo z nas kdo u toho nebyl, se uz nikdy nedozvi jak to doopravdy bylo!!!! Vime jak to v horach chodi, co vsechno se muze stat, co vsechno muzem a co nemuzem ovlivnit. Co se tyce toho malyho kluka, tak je to urcite smutny, ale na druhe strane ja uz lezl v desiti letech s Tatou sestky v Tatrach a myslim, si ze to bylo prinejmensim stejne nebezpecne jako vyse popsane. Ale jsem stastnej ze jsem mel takovy moznosti!!! A i tenkrat jsem proste musel delat i ja takrka plnohodnotneho partaka, i kdyz ne samozrejme uplne(nedovedu si napr predstavit jak bych stokiloveho chlapa dostaval dolu, kdyby se mu neco stalo). Docela dobre si ale dovadu predstavit, ze by debaty (kdyby se mi neco stalo) vypadaly uplne stejne jako tyto. Soudily by Tatu.
Je to hrozny to co se stalo, ale nikdo jsme u toho nebyli, takze nesudme!!!
Zapsal: Tom, 17:05:52 02.11.2002
 soud
My soudit nemusime, to za nas udela justice v Rakousku, stejne tak ale nelze soudit nazory lidi, co chodej s detma do hor , ty to asi citej jinak, nez my, co je jeste nemame nebo mit nebudeme. Vzhledem k tomu, ze bude na tu partu uvaleno vysetrovani, tak to asi opravdu nebylo uplne koser. Mili Tome, tvuj tata riskoval tvuj i svuj zivot, to, ze jste lezli sestky v tomhle veku v Tatrach ve dvojici a ty stale zijes, to je skutecne stesti, zij blaze.
Zapsal: karlos, 10:23:15 04.11.2002
 re Tom
vono říct "lezli jsme s tátou šestky" je takový docela široký pojem. Na cestách typu Janiga na Volovce nebo Mašek na Širokou to nepovažuju za tak nerozumné. ovšem třeba severní javoráky v říjnu a při dešti se sněhem, to už by bylo na pováženou.
Jo mimochodem ty pedagógický poučky na co má dítě v kterým věku rozum se zdají příliš tvrdé a děti podceňující, ale na dětech svých kamarádů (svoje zatím nemám) vidím, že opravdu dítě neodhadne síly, nebezpečí apod.
Zapsal: Lukas B., 10:43:08 04.11.2002
 Info
A co kdyz skupina 8 zbyvajicich nenabidla pomoc, odesla a otec potom pri vysetrovani uvedl, ze jim pomoc nabizeli, aby nebyli obvinovani? Neni to tak neralny. Chci tim jenom rict, ze mame malo informaci a jeste k tomu nemusi bejt vsechny pravdivy. Mike
Zapsal: Mike, 09:10:07 05.11.2002
 GcQdHpefYvbLKh
3PodJo I appreciate you sharing this article post. Much obliged.
Zapsal: lbhDMnIdEdrP, 13:48:18 20.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.


Reklama:
 Foto dne:

 Databáze cest:
Všechny cesty (174357)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Friendship 7B Borzęta
Komorka EXprokariotyczna 7B+ Borzęta
Tremola 7B Gottardo
Amores Perros 8A+ Borzęta
Zhmotnění 7B+ Skalka Ve Skalce
Nově komentované:
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Čtyřnohý Kamarád Arik Xb Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín

 Nově v diskusi:
Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b - 8a |

 Nové komentáře:
... | Re: :D | :D | :D | Krasa prirody | Re: A co na to Martan | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (82)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (43)
20. ročník Petrohradského padání (17)
Valná hromada ČHS 2024 (12)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (7)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (5)
EPM v bouldrech Curno, Itálie (5)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (4)
Foto Máry Holečka ze Sura Peaku na titulce The Alpine Journal (3)

 Nově v inzerci:
Simond Rock+ velikost 39 | Skály kolem Prahy | Bouldermatka | Gore-Texka Mammut | Gore-Texka Mammut | Péřový svetr North Face za 800,- | Apartmán v Tisé | Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | Ostravsko | LS Miura 42 |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 466 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 464 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 511 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 460 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.