LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdo mělce zakládá, hluboko padá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
3. liga - Lezeme Třináctku (20.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
MS v lezení (21.09)

Žebříček
Cesty:
20.Smetanová 10838
21.Novák 10756
22.Kalvas 10684
Bouldry:
20.Šípek 10000
21.Košťál 10000
22.Štípek 9956
Hory:
31.Málek 2682
32.Chomová 2670
33.Halašta 2660

Výsledky
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)
MS mládeže v lezení (28.07)
SP Madrid (18.07)

Deníčky
5796 lezců
1180528 cest
Nové přelezy:
Perla Xb
Posazení Xb
Samodruhá Xa
Climbing S 9-
Elysion 9
Tři Čuníci 7C
Climbing S 9-
1, 2, 3 Im 9-
Elysion 9
Zawinul Sy 7c/7c+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Diagnóza Kašparák

Klasifikace:8+
Typ cesty:skalní
Sektor:Hlavní Masiv - Pravá Část
Oblast:Skály U Kašparova Mlýna
Poloha:Pavlovské vrchy
Obtíže:technika
Sklon:kolmá
Délka:20 m
Jištění:borháky
Autor:I. Harašta, 2022
Popis:
Pěkný, asi pětimetrový bouldřík v krásné hladké stěnce po malých chytech. Zbytek cesty výrazně lehčí.
Zapsal:Roman Sk (romisak), 28.05.2023 21:53:26

 
* * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   8 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Skály u Kašparova mlýna


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Cesta za pět kroků, přímo stěnkou max. tak za 7, pokud někdo odšlápne pravou mohou na malý patest tak 7-.
Zapsal: Vlk, 12.08.2023 21:15:11

ha ha ha chtěl bych tě vidět jak to vylezeš
Zapsal: Derek Brookes, 13.08.2023 21:23:04

Vylezeno v pátek na první bez patestu:-) a kámoš taky na pohodu a ještě si liboval, jak si krásně zvedá klasu u prvních pokusů(samozřejmě to myslel ironicky) po těch letech, co nelezl a teď znova začal. Je fakt, že to mám lehčí, netahám totiž milion presek, ale jen něco mezi třetinou až polovinou a víc jak půlku jištění v cestách vpravo necvakám:-).
Zapsal: Vlk, 13.08.2023 22:18:36

Gratuluji Tobě i Tvému příteli. Obvykle mohu onsite 7- a vyškrabat nějaké 8ičky , ale nemohu najít způsob, jak tuto cestu vylézt. Rozhodně to není UIAA stupeň 7 nebo 7- jak uvádíš. Jestli chceš borháky zacvaknout nebo ne, je tvoje osobní volba, ale popularita skal ukazuje, co lidé od dnešních lezeckých skal očekávají. Stupně obtížnosti na pravé straně alespoň odpovídají známkám UIAA. Jediná výjimka je „Žraloci Na Souši "která bya hodnocena 6, ale kdyby se vylezla jen v pravé spáře jak to má být, jak má být, je určitě 7.
Zapsal: Derek Brookes, 14.08.2023 11:33:44

Těší mě, že jste si užili lezení na pravé straně skalního útesu. Bohužel nalevo téměř nikdo neleze, protože cesty byly velmi nebezpečně vytvořeny, s příliš malým počtem borháků nebo nutností použít frendy i borháky, což je v dnešní době nesmysl a stupně neodpovídají podle standardů Uiaa, které lze vidět v Evropě Autor trasy uvádí její obtížnost, což v ČR nelze změnit.. Lepší nápad by byl konsenzus skupiny lezců, kteří vylezli cesty, aby určili skutečné stupně obtížnosti.
Zapsal: Derek Brookes, 14.08.2023 11:37:16

Až na výjimky, které vlevo doladíme klasifikace odpovídá UIAA. Vpravo (včetně přátelství a žraloků na souši, kteří jsou vlevo) je klasifikace často o číslo až dvě nadhodnocena. Cesty vlevo nejsou vůbec nebezpečné, naopak jsou dělány v souladu s pravidly na nepískovcových skalách, kde je to docela jasně řečeno (když to skála umožní použije se vyjímatelné jištění), což se o cestách vpravo vůbec nedá říci. V cestách vlevo musíš umět lézt, což se o cestách vpravo moc říct nedá, ty jsou ideální pro matláky ze stěn, což je bohužel dnešní trend. Konsensus s ohledem na to, kdo se dnes pohybuje po skalách, se nedá dělat, jelikož většina potřebuje co nejlehčí cestu a k ní co nejvyšší klasifikaci, aby ukojila své ego, což někteří máme totálně na háku. Jednoznačně dávám klasifikaci porovnáním cest v oblasti, aby čísla seděla a navíc porovnáním s kroky ve standardech v obtížnostech v mnoha jiných oblastech, kde se pohybuji. To že to někomu nevoní, je již jeho problém. Mimochodem, vedle na Vranovické je osma (Michalova - Insomnie), kterou přelezli opravdu lezci ze skal a klasu nechali. Tak si ji vyzkoušejte a porovnejte s těmi vašimi a uvidíte.
Zapsal: Vlk, 14.08.2023 16:23:59

PS: Moc jsem si to lezení vpravo neužil, protože lézt dvojku, pak pět těžších kroků a dolez trojkou, nic moc a toho železa tam, že nevíš, jestli cvakáš ten správný nebo ne, to je taky nic moc.
Zapsal: Vlk, 14.08.2023 16:25:59

"Až na výjimky, které vlevo doladíme klasifikace odpovídá UIAA." Dobře, je to opravdu potřeba.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:05:58

"Vpravo (včetně přátelství a žraloků na souši, kteří jsou vlevo) je klasifikace často o číslo až dvě nadhodnocena." - - Lezu 3-4 krát týdně, jsem zhruba ve stejném věku jako ty a začal jsem lézt, když mi bylo 25 let. I když jsem na 16 let s lezením přestal, nejsem schopen se dostat zpět na 9, na kterých jsem předtím lezl. Důvodem, proč to říkám, je to abys si byl vědom toho, že také vím, o čem mluvím. Klasifikace stoupání vpravo od Kašpara je srovnatelná se stoupáními na. Rastenfeldu, Rosenburgu, Hahnmühlu, Dürnsteinu, Teufelrastu, Peilsteinu atd. nebo také na lezecké stěně Hudy a betonce. Pokud porovnáme stoupání na levé straně u Kašparova mlýna nebo tvé trasy v Jevišovicích, Svobodově Mlýně, Kdousově, Bílém Kříži atd., jsou stoupání velmi snadné. Ale myslím, že problém spočívá v tvé klasifikaci a pochopení známek UIAA. Možná lezeš tak dobře, že si už neuvědomuješ, co je to 5,6-,6 atd., a možná bys udělal dobře, kdybys naslouchal názorům ostatních.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:07:08

"Cesty vlevo nejsou vůbec nebezpečné, naopak jsou dělány v souladu s pravidly na nepískovcových skalách, kde je to docela jasně řečeno (když to skála umožní použije se vyjímatelné jištění), což se o cestách vpravo vůbec nedá říci." - - Skutečnost, že ve svém průvodci na stránkách Kašparův mlýn nikoho neupozorňuješ, že na tvých cestách je vyžadováno odnímatelné jištění (na piktogramu jsou zobrazeny pouze presky), podle mě dělá z tohoto skaliska sportovní lezení, takže kdokoli, kdo tady bude lézt s tvým průvodcem s sebou nebude mít žádné frendy ani vklíněnce .
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:08:02

"V cestách vlevo musíš umět lézt, což se o cestách vpravo moc říct nedá, ty jsou ideální pro matláky ze stěn, což je bohužel dnešní trend." - - Tady nejde o to, jestli někdo umí lézt nebo ne, ale o bezpečnost a vzdálenost tvého jištění spolu s tvou nesprávnou klasifikací stupňů. Pokud by lezec 6. stupně, který pravidelně leze na stěně nebo na kterémkoli z výše uvedených rakouských skalních útesů, zkusil tvé cesty a spadl a zranil se, měl by za to být odpovědný autor uvedené cesty.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:09:02

"Konsensus s ohledem na to, kdo se dnes pohybuje po skalách, se nedá dělat, jelikož většina potřebuje co nejlehčí cestu a k ní co nejvyšší klasifikaci, aby ukojila své ego, což někteří máme totálně na háku." - - Je to nešťastné, protože nekvalifikovaní lezci, kteří tyto cesty vytvářejí, je mohou navždy nesprávně klasifikovat. Naštěstí budou nové webové stránky, které umožní normálnímu lezci navrhovat jiné stupně, než jaké určil autor (thecrag.com. lezec.cz atd.)
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:09:55

"Jednoznačně dávám klasifikaci porovnáním cest v oblasti, aby čísla seděla a navíc porovnáním s kroky ve standardech v obtížnostech v mnoha jiných oblastech, kde se pohybuji." - - Jak jsem uvedl výše, zdá se, že jsi porovnal své stupně klasifikace s podobnými stupni cest, které jsi vytvořil.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:11:31

"To že to někomu nevoní, je již jeho problém." - - Ano, to je postoj, který mi mnoho lidí řeklo, že zastáváš.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:12:18

"Mimochodem, vedle na Vranovické je osma (Michalova - Insomnie), kterou přelezli opravdu lezci ze skal a klasu nechali." - - Lezl jsem to, když to Viktor vytvořil (ne Michal z H. Dunajovic) už si to moc nepamatuji, ale určitě to bylo dobře zabezpečené stejně jako jeho cesty v Jevišovicích a jinde.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:13:22

"Mimochodem, vedle na Vranovické je osma (Michalova - Insomnie), kterou přelezli opravdu lezci ze skal a klasu nechali." - - Lezl jsem to, když to Viktor vytvořil (ne Michal z H. Dunajovic) už si to moc nepamatuji, ale určitě to bylo dobře zabezpečené stejně jako jeho cesty v Jevišovicích a jinde.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:13:26

"PS: Moc jsem si to lezení vpravo neužil, protože lézt dvojku, pak pět těžších kroků a dolez trojkou, nic moc a toho železa tam, že nevíš, jestli cvakáš ten správný nebo ne, to je taky nic moc." - - Možná by bylo nejlepší, kdybys zůstal v Moravském krasu a přestal se snažit kazit sport všem ostatním, kteří neumí lézt tak dobře jako ty.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:14:15

Jako poznámku pod čarou bych rád dodal, že u většiny horolezců, se kterými jsem mluvil, máš dost nepříznivou pověst (ve skutečnosti o tobě nikdo neřekl nic pěkného. Proč to nezkusit změnit místo pytláctví na cestách jiných horolezců, kteří znovu navštěvují skály Bílý kříž, Kdousov, Svobodův mlýn atd. a přehodnocují tyto cesty. Například některé cesty u Svobodova mlýna jsou extrémně nebezpečné, umístili jste svorníky do dutých kamenů, které jsou stěží přichyceny ke skále, a pokud by na ně někdo spadl, velká část skály by mohla odpadnout, případně zabít jističe pod nimi. Vím to, protože že jsem tam byl, připnul jsem šroub a poklepal na balvan a rychle jsem se stáhl a šel jinam. Kdybys tyto skály správně zajistil a klasifikovat správnými třídami, jistě by se staly tak populárními jako je Kašparuv mlýn a tvé jméno by se stalo pověstnou legendou, která dělá něco dobrého pro český lezecký svět, jako bude pan Harašta. V současnosti jsi známý jako člověk, který zničil velký úsek Jevišovické pahorkatiny pro budoucí generace horolezců.
Zapsal: Derek Brookes, 15.08.2023 08:14:43

Wow... :O
Zapsal: tah-sha-tunga, 15.08.2023 08:31:16

tvle to psal Chat GPT ne?
Zapsal: hulak, 15.08.2023 09:04:30

Ty vole, něco jsem nevylezl, posral jsem se v tom, tak tu budu hejtovat a brečet na všechny okolo.
Zapsal: Karlos, 15.08.2023 12:33:52

Jen do něj Dereku! Jen do něj! Páč největší ego má Vlk.
Zapsal: no ty koky, 15.08.2023 12:45:44

Diskuse hodná názvu cesty :)
Zapsal: b., 15.08.2023 13:37:36

Dereku, tvůj názor je stejně subjektivní jak ten Vlkův. A že je trendy a jde vstříc masám, neznamená, že je správný či pravdivý...
Zapsal: Valy, 15.08.2023 14:10:21

K tomu mám pouze jednu poznámku, zachránili jsme většinu těch nejhezčích skal na Jevišovické před dnešním Disneylandem jako je na Kašparáku a to jsem rád, protože ty skály si nezaslouží být zprzněny stejným způsobem:-). A Jestli je jištění někde v dutém, je to potřeba napsat a opravím. Skála není umělka a někdy se stane, že to co bylo pevné najednou duní a není to jen oblast Svoboďáku, který je k tomu náchylný. Jinakkaždý máme jiný úhel pohledu na lezení a s tím dnešním moderním nijak nesouzním, není to cesta a posun vpřed, naopak. Na Jevišovické zatím můžeme být rádi, že to není v nějakých přísnějších režimech, v CHkočkách je to docela jiné kafe, tam by to už bylo vše venku, kdyby hoši z OP zjistili, že jim takhle někdo ocvočkoval skálu. PS: Nelezu jen v Krasu, to je životní omyl většiny lidí, co mě neznají, i mluvit se se mnou dá, akorát je třeba mít pádné argumenty proč toto ano a toto ne. A klasifikace je fakt úplně jedno, jen musí být cesty v oblasti srovnatelně očíslované a inteligent hned pozná o co jde a co zvládne. Pak je otázkou v kterých oblastech lezeš a s čím porovnáváš, tím, že lezu docela u Slováků, na píscích a pak v klasických na jihu, mám asi jiná měřítka a to neberu Kras. Stejný problém před lety byl s klasou na Velkém Rábci, pak se upravila a zase remcají jiní, tak to prostě je.
Zapsal: Vlk, 15.08.2023 15:38:47

behem let jsem mnohokrat nevedel jak odpovedet na dotaz zacinajicich lezcu, kam jit lezt. vpodstate me nenapdl teren nizsi klasifikace a zajisteny. v soucasnostk s klidem poradim prave Kasparuv mlyn. tisicere diky tvurci! myslim, ze takovi by meli byt vrcholovymi komisemi chvaleni a melo by se jim vychazet vstric. protoze to delajo pro nas. lidi co radi lezou. venku. Diky moc!!
Zapsal: arny, 15.08.2023 18:32:22

Disneyland jako na Kašparáku - si vyprošuji :-)
Zapsal: Papouš, 15.08.2023 19:33:08

Lezl jsem nedávno, asi nejsoftovější 8+ na světě, klasa totálně mimo. Reálně cca 6b, takže asi těch 7 UIAA.
Zapsal: Jířa, 15.08.2023 19:46:55

pokrok či jen vývoj? Pár hustě jištěných oblastí pro přechod z umělky na skály nevadí, ale mít to tak všude, taky není dobře. Vlk určitě žádnou Jevišovku pro budoucí generace nezazdil (zejména v době šáhel), možná spíš zachránil. Nikde není psáno, že musí lézt všichni všechno.
Zapsal: Valy, 16.08.2023 09:06:20

"...nebo nutností použít frendy i borháky, což je v dnešní době nesmysl..." - s tímhle jdi víš kam a nech to na prvovýstupci, jakou cestu chce udělat. Nemusí (a neměly by) být všechno sportovky.
Zapsal: Tadeáš, 16.08.2023 09:51:11

Ještě bych dodal- co posunulo lezecký sport ? Odmítané dělání cest se slanění a kvalita jištění !!Kde začít s mládeží lézt na skalách? Já bych děti do Krasu nepustil !! Možná jeden z důvodů proč jsou v zahraničí, kde je jištění rozumnější , s lezením na lepší úrovni . Jasně, ať je Písek a jeho pravidla, cesty po vlastním, cesty s morálem ale i Kašparák ! Každý ať si vybere !!
Zapsal: Tomáš, 16.08.2023 09:56:31

Množství jištění lezecký sport rozhodně neposunula, na populárkách v Dolomitech bývalo už před padesáti lety klidně 5 skob na metr. Jeho hustota na skalách nemá nic společného s rostoucí silou a výsledky zápaďáků, za něž může trénink a nové materiály (hlavně lezečky). Ne vždy souhlasím s Vlkem, ale v téhle diskuzi má pravdu
Zapsal: , 16.08.2023 17:49:34

Překližkáři, posránci. To nejsou lezci. Derek má strach v očích a tak nutí ostatním svůj přístup
Zapsal: MF, 20.09.2023 10:30:30

"Pokud by lezec 6. stupně, který pravidelně leze na stěně nebo na kterémkoli z výše uvedených rakouských skalních útesů, zkusil tvé cesty a spadl a zranil se, měl by za to být odpovědný autor uvedené cesty." - to je ale pekna blbost, Dereku
Zapsal: Kaja, 20.09.2023 15:17:08


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

romisak8-PP26.05.2023
molda788-RP13.07.2023
rrr8-OS22.07.2023
PetrHal8+RP22.07.2023
berťa8-flash29.07.2023
ivoš8-OS21.08.2023
aladin8-OS30.03.2024
Friday8-OS29.06.2024
Oslik138-OS20.07.2024
I.Baltazar8-PP27.10.2024
marena8-PP28.06.2025
tomtom8-OS30.08.2025

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Osoje D
Prozor Prema Zalazu, 7b+
 Databáze cest:
Všechny cesty (186820)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Lukyho Traverz 6C+ Popova Skála
Druhý Pivo 6A+ Popova Skála
Drž Hubu A Lez 6B Popova Skála
Vandalf 6A Popova Skála
Leze To I Děda 6A+ Popova Skála
Nově komentované:
Katapult 6B Hluboc
Schody Soft 8- Josefovské Údolí
Schody Soft 8- Josefovské Údolí
Schody Soft 8- Josefovské Údolí
Dancing Days 7B Skalky Pod Nebušicemi

 Nově v diskusi:
Re: Kvalitni metodiky neni nikdy dost | Re: Kvalitni metodiky neni nikdy dost | Re: autistický pseudohumor | Re: Zpětná vazba | Re: Zpětná vazba | Re: Zpětná vazba | Re: Zpětná vazba | Re: Zpětná vazba | Re: Zapomenutý friend BD vel. 5 | Re: Zpětná vazba |

 Nové komentáře:
Re: No konečně! | Re: Databaze Lezce | Re: Znouzectnost | Vlhký dlaně | Re: Palec | No konečně! | Appka | Re: Palec | Re: Databaze Lezce | Re: Databaze Lezce |

 Kde to vře:
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (142)
SP v lezení na obtížnost Koper, Slovinsko (19)
Bouldrové závody na Fesťáku (18)
Italský horolezec prohlášen včera za svatého (18)
Lezec Deníček – mobilní aplikace pro zapisování cest (17)
ČHS: František D’Agostino přelezl vícedélku Histoire Sans Fin 8b (8)
SP v lezení na obtížnost Koper, Slovinsko (7)
Nové stěny a cesty v Českém Krasu (7)
Průvodce Elbtal 1 a 2 (7)
SP v lezení na obtížnost Koper, Slovinsko (5)

 Nově v inzerci:
Spolujízda, vícedélky a ubytko v Arco - 1. až 5.10. | Spolehlivá a důvěryhodná nabídka! | Scarpa Drago | Pohorky MEINDL Matterhorn | Hannah Wanderer 45 | La Sportiva Solution - vel. 43 | Edelrid Ohm | dynafit,atomic | Ocun JETT LU vel.39 | skialp set ZAG U BAC 102 |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 262 
 50 dní v divočině 
 194 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 230 
 Andrea 
 202 
 Ashima 
 164 
 Barkley Marathon 
 225 
 B.I.G. - světové prvenství 
 195 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 179 
 Gálfy - Horský život 
 173 
 Jak se staví ledovec 
 167 
 JAMES - Století nad oblaky 
 223 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 188 
 Lezci z Manína 
 197 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 199 
 Operace Nos 
 188 
 Plamen nikdy nezhasne 
 167 
 Pohlednice z konce světa 
 191 
 Pomíjivost ledu 
 190 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 192 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 180 
 Rhapsodia Corcontica 
 168 
 Sama 
 195 
 Šampioni zlatého údolí 
 197 
 S lyžemi v oblacích 
 219 
 Tenaya Traverse Challange 
 182 
 Tenkrát na východě 
 194 
 Velká alpská silnice - 73 
 186 
 Za oponou velehor 
 241 
 Zápasník Dee Dee 
 196 
 Životní výprava 
 175 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.