LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Pískaři jsou zpět!
Nová kniha Medaile na chvíli o olympijském příběhu Adama Ondry
Nová kniha Lékaři na horách: neviditelní hrdinové

Závody
ČP obtížnost Brno (20.04)
Petrohradské Padání (26.04)
SP Salt Lake City (03.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Trojan 12371
3.Šindel 12356
Bouldry:
1.Stráník 11106
2.Volf 11103
3.Stráník 10775
Hory:
1.Groš 8102
2.Punčochář 6586
3.Černý 6536

Výsledky
SP Wujiang (12.04)
SP Čína (09.04)
AIX ÁDR BOULDER SESSION (09.03)

Deníčky
5549 lezců
1095684 cest
Nové přelezy:
Runway 9+/10-
Ippolito 10-
Ruská Rule Xb
Fotogenick 9-
Profumo Di 8a
Lidská Bes 8B/8B+
Amores Per 8A+
Top Guns 8a
Haus Gotte 8A
Jahodová D Xc

Stěny
Lezecké centrum LezeTop v Písku - Písek
Hotel Impuls - Havířov
HO Jeseník - Jeseník

Prodejny
HANIBAL - Praha 2
HUDYsport - Praha 7
HUDYsport - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

(Bohužel asi) nekonečný příběh

Během léta se objevily zprávy, že někdo poškodil některé známé bouldery v Bleau.

Včera jsem mluvil s kámošem, který se odtamtud před týdnem vrátil. Situace prý vypadá asi následovně: Některé věci se dají lézt nadále, protože jsou jen mírně ztížené. Jde například o Carnage, La Berezina, La Balance, Aerodynamite. Některé další bouldery jsou ale totálně zničené a jejich přelez je buďto úplně nereálný, nebo jen teoreticky možný (třeba za pár let). Nejvíc na frak dostal Fatman (1. 8b na světě), Gourmandise, Karma, L´Hypothése, oblíbené 7a La Boucherie a další.
Vzhledem k tomu, že se chystáme v nejbližší době do Fb odjet, prohlížel jsem na bleau.direttissima.com novinky a našel jsem následující zprávu: V několika boulderech někdo přisekáním chyty opět zvětšil na původní velikost, v Sideways Daze (nové 8b od Davida Grahama, můj, teď již bývalý cíl pro tento zájezd) je zas pro změnu někdo omlátil. Nezbývá než doufat, že tímto byla napsána poslední stránka neveselé kapitoly zdejšího lezení.

Rosťa Š.   [úpravy] 22:34 17.10.2001Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Nakládačku
Na toho výtečníka by si měli místňáci počkat a dát mu pořádnou deku.
Je to fakt hodně smutný, obzvláště u takhle slavných bouldrů.
Zapsal: Hop, 10:40:24 18.10.2001
 Psychopati
Slavny neslavny! Zadna skala by se nemela nicit ani menit. Jsou to kroky absolutne nevratny. Nejsem ani pro sekani cest ve stenach, kde by zadne cesty nesly prelezt. Je to proste priroda a ty prazdne fleky, ty impozantni hladke steny ke skalam proste patri. Maji nam pripomenout, ze vse prece jen nepujde prelezt. Udrzuji v nas respekt a drazdive tajemno, ze neco mozna prelezt jednou pujde a neco asi nikdy. To co se stalo v Bleu, asi i jinde k tomu dochazi, je dilem opravdoveho psychopata, ktery se nedokazal srovnat s tim, ze nekdo neco prelezl a jemu se to nepodarilo.
Zapsal: JirkaS, 11:16:05 18.10.2001
 hranice
no, vezmu to zeširoka, a asi ne každý se mnou bude souhlasit. To, že se někde useká pár kubickejch centimetrů horniny, to přírodě vlastně moc neuškodí. Mnohem víc uškodíš šlápnutím na trávník cestou ke skále. Je to především porušení pravidel. A z tohoto hlediska nevidím žádný zásadní rozdíl mezi uražením chytu, vysekáním nového chytu a použitím magnesia na pískovci. Jsou to prostě pravidla. Dohodli jsme se, že takové věci k lezení nepatří. A trochu jsme se o těch pravidlech dohodli i s tím, komu skály patří, ať už je to nějaký hrabě ve francii, francie nebo česká republika u nás.
A tak když řekneme "rozbijeme hubu každému, koho přistihneme urážet kladivem chyty", musíme druhým dechem dodat "a zrovna tak každému, koho v Prachově přistihneme s magnesiem".
Zapsal: Lukas B., 12:53:53 18.10.2001
 pruda
vezmu to Lukasi zkratka:nepruď laskave!!
Zapsal: Pavliß, 14:07:40 18.10.2001
 hranice 2
no, trochu jsem to rekl prilis ostre, chtel jsem upozornit na to, ze je nekde hranice, kde uz si najednou nejsme jisti, jestli je to spravne a v duchu sportu, nebo uz je to zlocin. U urazeni chytu kladivem se s 99,999% lidi shodneme, ze je to zlocin, u magnesia si najednou nejsme jisti.
O tom rozbijeni huby - to bylo take dost nadnesene, v zivote jsem se pral 2x, vzdy to melo jasny prubeh: behem 5 vterin jsem si lehnul. A proto se chovam dost mirumilovne.
Zapsal: Lukas B., 14:21:52 18.10.2001
 
Pripustime li logiku, ze se do skaly muze tesat, pak muze samozrejme tesat kazdy (nebo jsou 8beckari neco vic nez ostatni lide?). Takze tesany boulder nemuze nikdo sprasit. Proste ho upravil tak aby bo sam prelez.
A s tim magnezijem je to asi nasledovne: DAV si nechal vypracovat chemickou analyzu jez prokazla, ze magnezium chemicky narusuje piskovec. Takze je to taky zlocin.
Zapsal: Gobo, 15:02:54 18.10.2001
 
No nevim jestli si DAV nechal vypracovat i analyzu potu, ale je nanejvys pravdepodobne,ze chemicky narusuje piskovec, kazdy prelez jakekoliv cesty fyzikalne narusuje piskovec (viz. stav nekterych popularnich cest trebas ve skalaku). Ergo jakakoliv lezecka cinnost na pisku jest zlocinem ?!
Zapsal: Koko, 15:29:04 18.10.2001
 Maglajz-to je moje
Hned po mem nejoblibenejsim tematu (coz je vyborhakovani vsech modernich spatne zajistenych cest na pisku-kde to jde), tu opet mame pana Maglajza, bez ktereho ani nevim jak bych se obesel. Prasim dobre, prasim rad... a vsude, kde lezu (panove...vcetne ceskeho piskovce). Myslim, ze je to kazdeho vec a o chem. analyze od DAV nic nevim (zase jsem ale slysel o analyze od vyrobce CAMP, ktera pravi, ze ten Mg a O a OH maji podobnou strukturu jako Si, takze se vlastne maji radi ...). Nerad bych opet zabredal do konfliktu s klasiky, proto koncim diskuzi a venuji se opet sportu a praci. Kotli zdar.
Zapsal: Emkáčko, 15:29:23 18.10.2001
 MgOH2 a SiO2
coze? to je latka sedme tridy zakladni skaly! to sakra ze nemaji stejnou strukturu. Samozrejme ze to skalu nici, otazka je pouze takova, jestli to prirode skodi vic nez pot. A ze tej je zpravidla kyselej (jako Si, resp. SiO2), tak asi jo.
Zapsal: Lukas B., 15:38:41 18.10.2001
 Sekání
Kdybych někoho chytil jak seká chyty na písku a zvláště u boulderů, kde je to pro mě nepochopitelné, asi bych mu fakt jednu vypálil. jsem odochovanec Adršpachu ale lezu bouldry a většinou i s maglajzem ale sekání a poškozování skla nechápu a netoleruju. Howg

Zapsal: Cába, 19:38:22 18.10.2001
 Fiiihaa
Lukas B a Gobo :)vy dva jste asi chybeli pri tehle diskuzich, ktere uz davno probehli a jsou nahovno. Proctete si stary clanky...Gobo teorie, ze tesany boulder NEMUZE nikdo sprasit me zveda ze zidle, ale budiz je to tvuj nazor tudiz zase usedam...No a ty Lukasi vzals to hodne ze siroka :))) a verim, ze skoro nikdo s tebou souhlasit opravdu nebude...Cao
Zapsal: Oliváč, 22:30:51 18.10.2001
 Re:MgOH2...
Sám si kyselej...
Doufam že mi nerozbiješ hubu až mě potkáš ;-).
Zapsal: Ivucha, 08:00:20 19.10.2001
 jejda...
Koukám, že jsem tomu zase pomoh. No každopádně jsem viděl asi desettisíc chytů ulomenejch nebo ušlápnutejch, jedentisíc chytů probroušenejch o metr níž, prostě jen tak o lezeček, ale zatím marně hledám alespoň jeden, kterej by rozežralo Mg. I když bůhví, jak to vlastně je s tou Pravčickou..
Zapsal: Rosťa Š., 08:22:22 20.10.2001
 : )
Sekáče nakopat do prdele, to samí v případě zlodějů batohů ve skalách a na stěnách. Fakt rád bych si do někoho takového kopnul. Mágo rozhodně neškodí tak jako sekání.
Co je lepší lézt se sekáčem nebo mágem? A co je větší zločin?
Zapsal: Jirous, 14:51:58 22.10.2001
 
samozrejme, souhlasim s tim ze:
- nejmene se skala nici, kdyz se po ni vubec neleze
- sekani je 1000xhorsi nez magnesium
- pul hodiny preslapovani na miste skalu ponici vic, nez rychle prelezeni s nabilenejma rukama
- zatim nebyl zverejnen duveryhodny material o skodlivosti nebo neskodlivosti magnesia, vetsina argumentu na toto tema zni "nekde jsem cetl".
ale: vetsina piskovcovych skal je v narodnich parcich, chranenych krajinnych oblastech apod. a pro lezeni je vyjednana vyjimka, a to za jasne recenych podminek. a jednou z podminek je magnesium.
Nasim cilem by melo byt zmenit zneni vyjimky, a ne ji porusovat, a kazdemu, kdo na to upozorni naznacovat, ze je debil a ze je to davno vyreseny.
samozrejme se bude s kymkoli "bezvadne" jednat v situaci, kdy jsme prosluli jako smluvni partner, ktery na dohody kasle.
Zapsal: Lukas B., 07:45:39 23.10.2001
 Re:Jirous
Podle mě lezt s nějakym faktže sekáčem není vůbec špatný,no nemám pravdu, holky?;)
Zapsal: Ivucha, 16:31:59 23.10.2001
 Bla,bla,bla.
Jdete radsi lizt nemandi!!!!!
Zapsal: Sladic, 21:23:34 23.10.2001
 :)
Pro LukaseB...jiz vse bylo receno ve starych clancich...:) preju uspesnej boj...
Zapsal: Oliváč, 02:10:27 24.10.2001
 rIElugKX
yJDlkb Thanks-a-mundo for the blog post.Thanks Again. Want more.
Zapsal: jAFVsnlbB, 01:02:15 21.12.2013
 John
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read? kecdagdkddecbead
Zapsal: , 20:44:39 08.05.2014
 Good info
Very nice site! cheap goods http://apeoixy2.com/xqqsq/4.html
Zapsal: , 12:59:50 09.05.2014
 Good info
Very nice site!
Zapsal: , 13:00:59 09.05.2014
 Good info
Very nice site!
Zapsal: , 19:45:24 10.05.2014
 Good info
Very nice site!
Zapsal: , 02:02:26 12.05.2014
 Good info
Very nice site!
Zapsal: , 08:40:45 13.05.2014
 Good info
Very nice site!
Zapsal: , 15:42:26 14.05.2014
 Good info
Very nice site!
Zapsal: , 15:58:40 16.05.2014
 Good info
Very nice site!
Zapsal: , 18:49:51 16.05.2014


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

 Databáze cest:
Všechny cesty (174357)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Friendship 7B Borzęta
Komorka EXprokariotyczna 7B+ Borzęta
Tremola 7B Gottardo
Amores Perros 8A+ Borzęta
Zhmotnění 7B+ Skalka Ve Skalce
Nově komentované:
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Čtyřnohý Kamarád Arik Xb Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín
Jahodová Dřeň Xc Bezděčín

 Nově v diskusi:
Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b -> 8a | Re: Training protokol 7b - 8a | Re: Training protokol 7b - 8a |

 Nové komentáře:
... | Re: :D | :D | :D | Krasa prirody | Re: A co na to Martan | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla | Re: Síla |

 Kde to vře:
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu ČHS (82)
Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci (43)
Lezení na 2 významých stěnách v Srbsku u Berouna zřejmě skončí (43)
20. ročník Petrohradského padání (17)
Valná hromada ČHS 2024 (12)
Film Adama Ondry o Bon Voyage 9a po vlastním jištění (E12) (7)
Brazílie - Rio de Janiero - březen/duben (5)
EPM v bouldrech Curno, Itálie (5)
Foto: Karabinou propíchnutá dlaň ruky lezce při pádu (4)
Foto Máry Holečka ze Sura Peaku na titulce The Alpine Journal (3)

 Nově v inzerci:
rychlá a legitimní nabídka půjčky | Simond Rock+ velikost 39 | Skály kolem Prahy | Bouldermatka | Gore-Texka Mammut | Gore-Texka Mammut | Péřový svetr North Face za 800,- | Apartmán v Tisé | Nové lano Tendon Master PRO 9.2 CS 80m | Ostravsko |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 468 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 464 
 Mám s tím problém, ale občas ano 
 512 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 460 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.